Etiketler

, , , , , , , , , , , , ,

ilkay101
Avustralya’da metro istasyonlarında basit ihmallerden kaynaklanan ölümleri azaltmak için yola çıkan ancak hayatın her alanındaki bu tür kazalara dikkat çekmeye çalışan bir sosyal sorumluluk kampanyası olan “Aptalca Ölmenin Yolları” kampanyası Melbourne metrosu Metro Trains için  2012 yılında hilkay1102ayata geçirilmiştir. Birçok mecrada yer alan kampanyanın, animasyon karakterlerin gülünç şekillerde ölmelerini gösteren müzikal videosu YouTube‘da yüklendiği ilk hafta 20 milyon tıklanma almıştır. Günümüzde bu tıklanma sayısı 143 milyondur. Kampanya için hazırlanan videoda kullanılan jingle 28 ülkenin Itunes listelerine girmiştir. Bu başarı “Aptalca Ölmenin Yolları” adlı kampanyayı tüm zamanların en viral reklamlarından biri haline getirmiştir.

 Kampanyanın yaratıcılarından Metro Trains pazarlama yöneticisi Chloe Aslop kampanya hakkında verdiği bir röportajında yaratıcı stratejilerinin oluşumunu şu şekilde ifade etmiştir: “İnsanları incitmeden veya suçlamadan onlara trenlerin etrafında aptalca şeyler yapmamalarını nasıl söyleyebilirdik? İlk olarak öncelikli hedef kitlemiz gençlerdi. Bu yüzden, benim bile biraz sıkıcı bir başlık olarak kabul ettiğim tren güvenliği meselesini gençlere nasıl düşündürebilirdik? McCann ekibi bu sıkıcı başlığı aldı ve ilginç bir hale koydu. “Dumb Ways”, insanların etkileşime girmek ve daha sonra paylaşmak istedikleri bir şey oldu. Şarkı sözleri ve animasyon videosu sayesinde mesaj ince bir şekilde insanlarla bağlantı kurdu.. Ayrıca bu kampanya ile çocuklar şimdi ölme fikrinden korkmuyorlar ama kesinlikle arkadaşlarının kendilerini aptal sanmalarını istemiyorlar.”

ilkay1103

 Cannes Lions Yaratıcılık Festivali’nde PR, Direkt ve Radyo kategorilerinde Grand Prix alarak aldığı diğer birçok ödül arasına aslanları da ekleyen ‘Dumb Ways to Die’kampanyası için Metro Trains, bir dizi açıkhava çalışması yayınlamıştır.

ilkay1104ilkay1105

ilkay1106

Pek çok ödüle sahip olan kampanya, video yayınlandıktan sonra kampanya ismi ile aynı olan iki mobil oyun geliştirmiştir. Oyunlarında da video ile aynı talebi gören Metro Trains yoğun istekler doğrultusunda videoda  yer alan, komik şekilde ölen karakterlerinin oyuncaklarını üretmeye başlamıştır. Kampanya başarısını aldığı ödüller, farklı sektördeki firmaların “Dumb ways to die” benzeri kampanyalar yapmaları, günümüzde bile artış gösteren tıklanma ve paylaşma oranı ile kanıtlamıştır.

Yazarlar:

Emre KARASAÇ

Gökçenur POLAT

İlkay ÖZCAN

Okan VARDAR

Kaynakça:

[1] DumbWays2Die, www.youtube.com, Erişim Tarihi: 28.12.2016

[2] William Gruger, “Australian ‘Dumb Ways to Die’ Ad Goes Viral, Song Gains Sales”  www.bilboard.com, Erişim Tarihi:28.12.2016

 [3] Ali Kuru, “Dumb Ways to Die karakterleri oyuncak oluyor”, www.mediacatonline.com, Erişim Tarihi: 18.12.2016

[4] ___ ___,  “Dumb Ways To Die’ın başarı öyküsü“, www.campaigntr.com, Erişim Tarihi: 28.12.2016

 

Reklamlar