Etiketler

, , , , , , , , , , , , ,

Halkla ilişkilerde etkinlik yönetiminde üç ana unsur vardır: Etkinlik öncesinde, etkinlik sırasında, etkinlik sonrasında

Önceki yazılarımızda etkinlik öncesinde neler yapılması gerektiğinden bahsetmiştik. Kısaca: bir etkinlik oluştururken amacımızı(5N1K), hedef kitlemizi, itibarımıza olan katkısını, nasıl bir mesaj vermek istediğimizin yanına hava durumu, trafik, yol çalışmaları vb. diğer etkinliklerle çakışma durumu, yer için gerekli izinlerin alınıp alınmadığı kontrol edilmelidir. Sponsorlar ile ilgilenebilecek bir görevlinin atanması, sponsorlarla ilgilenilmesi, onların memnun edilmesi; sonraki etkinliklerde birlikte çalışma kolaylığı sağlayacaktır.

kato1021

Etkinlik sırasında ise artık gösteri başlamıştır. Kriz oluşmaması için her ne kadar önlem alınsa da bazen bizden bazen de çevreden kaynaklı krizler çıkmaktadır. Krizler checklistler aracılığı ile en aza indirgenebilmektedir. Etkinlik sırasında yedeklerin tutulması çok önemlidir. Olası bir aksaklık için etkinliği sunan sunucunun bile yedeğinin olması elzemdir. Etkinlik akışının ekip tarafından iyice bilinmesi kriz ihtimalini azaltacaktır. Ekip liderinin ekibin motivasyonunu yüksek tutması çok önemlidir. Motivasyonu yüksek ekip güler yüzlü olur. Pozitif enerji mekana hakim olur. Ekip motivasyonu için; ekip üyelerine küçük hediyeler, teşekkür/katılım belgesi/ikram edilen yiyeceklerden sunma gibi küçük ayrıcalıklar tanınmalıdır.

kato1022

 Etkinliğin medyada ilgi görmesi, sosyal medyada bahsedilmesi etkinliğin başarısını belirleyen kriterlerdendir.  Bu nedenle etkinliğin yaratıcı, mümkünse daha önce yapılmamış tarzda davetliyi mest edecek, davete katılmayanlara “Keşke ben de orada olsaydım!’’ dedirtecek tarzda olmalıdır. Bu bir ünlü kullanımı olabilir, mekân süslemesi olabilir, sunulan yemekler veya ikramlar da olabilir. Unutmayın ki etkinliğinize yalnızca gelen basın sizi takipte olmayacaktır. Günümüzde teknoloji ile birlikte herkes gittiği yerin tanıtımını, sosyal medya aracılığıyla sağlayacak görselleri paylaşmakta ve bu da etkinliğin tanıtımına ses getirmesine katkı sağlamaktadır. Kısaca etkinliğin öncesi mekân seçimi ne kadar önemliyse izleyici karşısına tüm bu hazırlıkların ortaya çıktığı zamanda oldukça önem taşımaktadır.

 kati1023

Yazarlar:

Miray AKBÖRÜ

Hande DURMAZ

Filiz KODCİ

Özge NASIR

Kaynakça:  

  • Halkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek Olaylar
  1. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1630

Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 852

  • Üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi Modelleri

Prof. Dr. Bilgehan Gültekin

Dipnot: Fotoğraflar: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Genç Ege Kulübü 4.05.16 tarihli “Senin Kanalın; Youtube” adlı etkinliğinden alınmıştır.

Editör:

Nusret Onur Katalay

Reklamlar