Etiketler

, , , , , , , , , , , , , , ,

Bu hafta Dominos Pizza’nın 2015 yılının başından beri marka maskotu olarak kullandığı Ayı ile yaptığı reklam serisinden bahsedeceğiz. Reklam analizini yapmadan önce reklamları izlemenizi rica edeceğiz.

https://www.youtube.com/watch?v=vFjfgEwPPDs

https://www.youtube.com/watch?v=Ik2PAfWD6kk (Kadir Çöpdemir ve Ayı Sucuklu Pizza Reklamı)

https://www.youtube.com/watch?v=-dyCja8G5xw (Seda Sayan ve Ayı Sporda Misafir Reklamı)

Diğer reklam analizlerimizin aksine reklam linklerini yazının sonu yerine başında vermemizin nedeni bizim için olumsuz bir reklam örneği olan reklam serisini önyargısız bir şekilde izlemenizi istememiz olduğunu belirterek başlayalım.

İlk olarak markanın maskot olarak seçtiği “Ayı” karakterinin doğru bir maskot seçimi olmadığına değinmek istedik. Fastfood markası olan Dominos, Ayı karakteri ile pizzasının bir Ayıyı bile doyuracağı hissiyatını vermeye çalışmış fakat aynı zamanda tüketicilere “Ayı gibi yiyorsunuz” mesajını verdiği gözden kaçırılmış. Ayı’nın karakteristik özellik olarak Recep İvedik gibi bir mahalle abisine benzetilmiş olması izleyende kötü bir izlenim uyandırıyor. Ayı karakterinin sesinin kalın olması ve esnaf edasıyla konuşması gibi unsurlar Dominos ’un gençlere hitap eden kaliteli marka imajını aşağıya çekmiş.

Kadir Çöpdemir ve Ayı maskotuyla çekilen reklam filminde reklamın sonunda Kadir Çöpdemir’in Ayı’ya “pis” demesi de yapılan en büyük hatalardan birisi olmuş. Zaten sağlıksız olarak görülen ve kim bilir nasıl yapılıyor sorularının akıllarda hep bir soru işareti olarak kaldığı fastfood sektöründe olan Dominos ‘un kendi reklam filminde, markasının maskotuna “pis” denilmesi olumsuz bir algı oluşmasına sebebiyet veriyor.

Bir diğer reklamında ise Seda Sayan ve Ayı parkta spor yapıyor. Spordan sıkılan Ayı Seda Sayan’a akşam evlerine misafir geleceğini ve gitmelerini gerektiğini söylüyor. Bunun üzerine Seda Sayan ise akşam misafirlerle birlikte Dominos yiyeceklerini söylüyor. Reklamda Seda Sayan’ın spor yaparken akşam fastfood markası olan Dominos Pizza yiyeceğini söylemesi tutarlı olmamakla birlikte misafirlerine pizza yedirmesi Türk kültürünü yansıtmamaktadır.

Dominos ‘un bu reklamlar serisinden belli bir hedef kitlesi olmadığını düşünüyoruz. Bir reklamında gençleri hedef kitle olarak alırken diğer bir reklamında Seda Sayan’ı oynatarak hedef kitle olarak ev hanımlarını seçtiğini görüyoruz.

Marka reklamlarında yıllardır kullandığı “Acıkınca kafan Dominos’a gider” sloganı yerine “Daha hızlı ne mutlu edebilir ki?” sloganını tercih etmiş. Slogan siparişlerin hızlı bir şekilde müşterilere ulaştırıldığı mesajını taşıyan güzel bir slogan olmasının yanında çok uzun ve akılda kalıcılık açısından eksileri de olan bir slogan.

Peki, Twitter kullanıcıları Dominos ‘un bu reklam serisi hakkında ne düşünüyor?

1)Ayı gibi şey yapıyorsunuz

okan1011

2)Ayıfobik

okan1012

3)Üstüne gitmesene. Marka ağlıyor şuan.

okan1013

4)Halk İsyanda

okan1014

 Yazarlar:

Münevver SÖYLEMEZ

Aybala AYNUR

Gülcan AYDIN

Kaynakça:

https://www.linkedin.com/pulse/dominos-reklam-analizi-dikkat-ay%C4%B1-%C3%A7%C4%B1kabilir-ak%C4%B1n-%C3%B6zcan

https://www.youtube.com/watch?v=vFjfgEwPPDs

http://www.pazarlamasyon.com/reklam/dominos-bize-ne-anlatmak-istiyor-dikkat-ayi-cikabilir/

https://www.youtube.com/watch?v=Ik2PAfWD6kk

https://www.youtube.com/watch?v=-dyCja8G5xw

Editör:

Okan Geçkalanlar

 

Reklamlar