Etiketler

, , , , , , , , , , , , ,

Çaykur firması son 3-4 yıldır reklam kampanyası yürütmeye ve sektördeki yerini korumaya özen gösteriyor. Doğuş Çay ve Lipton’un bir süre gölgesinde kalan Çaykur markası yaptığı son reklam filmleri ve viral reklam kampanyaları ile tekrardan bir çıkış yakalamış durumda. Bu yazımızda sizlere Çaykur markasının yapmış olduğu viral reklamlardan bahsedeceğiz. Alafortanfoni ajansı ile beraber çalışan marka, youtube ve diğer sosyal medya kanallarından “çaysız olmaz, çay ortamları ısıtır, sohbeti arttırır” temalı videolar yayınlıyor.

Otobüs durağına semaver yerleştiren Çaykur ekibi insanların davranışlarını gizli kamera yardımı ile izliyor ve ekrana neşeli ve sıcak görüntüler geliyor. İnsanlar önce şaşırıyor sonra soğuk olan havada durakta sıcacık bir bardak çay ile karşılaştıkları için mutlu oluyorlar. Bu şekilde hazırlanan video birçok kişi tarafından samimi ve içten bulundu. Her ne kadar kahve kültürü yaşamımızın her alanına girse de insanlar çayı kahveden daha sıcak buluyor. Ve videoda çayın sıcaklığı ve sohbet ortamı yarattığına, birliktelik çağrıştırdığına dair mesajlar yer alıyor.

Bir diğer videoda ise Çaykur ekibi “kahvaltıda çay olmasaydı ne olurdu?” insanlar kahvaltının yanına çay gelmeyince ve onun yerine farklı meşrubatlar ikram edildiğinde ne tepki verecekler bunun üzerine kurgulanmış bir videoydu. Videonun sonunda “çaysız kahvaltı olmaz” diyerek Çaykur ekibi çaycı tepsisinde ince belli bardaklarda çay ikramı yaptılar.

Marketing Türkiye dergisinin gerçekleştirdiği bir araştırmaya göre de sosyal medyayı en iyi kullanan markalardan birisi de Çaykur markasıdır. ”En Sosyal Markalar” araştırmasında; tüketicilere göre en sosyal ve sempati uyandıran çay markasının da “Çaykur” olduğu belirtiliyor. Çaykur firması böyle viral reklamlar ile hem tüketicisinde bir sempati uyandırıyor hem de bilinirliğini arttırarak satışlarına olumlu yönde bir ivme kazandırmış oluyor. Tüketicilerin beklenti ve istekleri ve bir markaya sempati ile yaklaşmaları, onu benimsemeleri bir yerde markanın anlık sıçramalarından daha önemli böyle bir kampanya yaparak Çaykur markası da tüketicilerin gözünde ayrı bir yer kazanmış durumdadır.

Çağımız iletişim ve etkileşim çağı ise eğer bu noktada markalara sosyal medya üzerinden aktif olma noktasında çok iş düşüyor. Kendini hatırlatmayan ve duygusal bir vaat vermeyen firma yok olup gidebiliyor. Bu açıdan baktığımızda Çaykur markasının doğru adımlar attığını görebiliyoruz.

okan1021

okan1022

Yazarlar:

Bilgehan ALTUNTAŞ

Tuğçe ÇOŞGUN

Tuğçe BEYDOĞAN

Atilla BİLGİ

Oğuzhan GÜÇLÜ

Editör:

Okan GEÇKALANLAR

 

Reklamlar