Etiketler

, , , , , , , , , , , ,

Bu haftaki yazımızda Eti Karam reklamında Selçuk Yöntem’in kullanılmasından ve marka için yarattığı olumlu etkilerden bahsedeceğiz.

Çikolata her ne kadar kadınlara hitap eden bir yiyecek olarak gözükse de aslında erkeklere de bir o kadar hitap ediyor. Ancak kadın ve çikolata her zaman daha fazla özdeşleştirildiği için çikolata reklamlarında genellikle kadın karakterler yer alırdı. Bu durum markaların hedef kitlelerini kısıtlandırıyordu kiEti markası, çikolata reklamında bir erkeği oynatarak hedef kitlesinin dağarcığını azaltmak bir yana 2 ye katlamış, bu reklam ile hem kadınlara hem de erkeklere hitap etmiştir. Reklamın vermek istediği mesaj ise bir çikolatanın kişinin bütün koku, ses, tat ve görme duyularının hepsine hitap etmesi gerektiği ve Karam’ın bu durumu tam olarak karşıladığıdır.

Selçuk Yöntem, hem sözüne hem de zevkine güvenilebilecek karizmatik bir aktör. Reklamdaki seslendirmesi de etkileyiciliği oldukça arttırmıştır. Bu durumlardan dolayı kesinlikle Selçuk Yöntem bu iş için doğru seçim.

Selçuk Yöntem’in başrollerinde yer aldığı ve bir dönemi kasıp kavuran dizi Aşk-ı Memnu’da Bihter karakteri oldukça dikkat çekmişti. Bu reklam filminde de Bihter-bitter benzerliği hoşluk yaratan detaylardan biridir.

Tüm bunlar ele alındığında bu reklamın hedef kitlesine; net, direkt, akılcı bir yol izleyerek ve birazcıkta hayal ettirerek, başarılı bir şekilde ulaşıyor. Ayrıca bitter çikolata sevmeyenlerde bile bu çikolataya karşı merak uyandırıyor. Bu yüzden doğru hedef kitlesi, doğru mesaj, doğru yüz ve doğru strateji ile bu reklam kesinlikle başarılıdır.

onur1021

 Yazarlar:

Dilan İpar

Güliz Ağaoğlu

Ali Saygel

M.Ece Kılıçlıoğlu

M.Ali Mermertaş

Sabanur Kan

Kaynakça(Erişim Tarihi:02.01.2016)

http://www.dha.com.tr/selcuk-yontem-eti-karam-reklaminda_222121.html

https://ilmerletto.wordpress.com/2011/12/26/eti-karam-reklami/

Editör:

Onur Sevinç

 

Reklamlar