Etiketler

, , , , , , , , , , , , , ,

Teknoloji ve komünikasyon sektöründe Türkiye pazarında lider olan ve ilk 3’e giren markalardan olan Vodafona markası artarda yaşadığı sosyal medya krizleri ile gündemden düşmüyor. E bu kadar çok sosyal medya hatası olunca biz iletişim öğrencilerine de acaba sosyal medya yöneticilerini değiştirseler mi demekten başka bir şey düşmüyor. Gelin hep birlikte bize bunu söyleten Vodafone’nun sosyal medya krizlerini inceleyelim…

İlk krizimiz, 2013 yılında sosyalmedyayonetimi.net’in bloğuna taşıdığı zamanlama hatası krizi. Vodafone sosyal medya üzerinden yeni yapılandırdığı red tarifeleri için sosyal medya ortamlarından twitter’da “Zamanınız kısıtlıyken, bir de tarifenizle uğraşmayın, Vodafone Red ile tanışın. #ZamanımOlsa” tweeti ile bir kampanya başlatıyor. Her şeyi tüm kampanya sürecini en ince ayrıntısına kadar düşünen marka maalesef ki bir zamanlama hatası yapıyor. O dönemin başka bir markası olan zaman gazetesi hızlı bir aksiyon alarak Vodafone markası için açılan hashtage ile kendi resmi hesaplarından tweet atarak kampanyayı bir nevi egale ediyorlar. Böylelikle Vodafone markasına yarar sağlaması gereken kampanya Zaman gazetesine yarar sağlıyor ve tirajını arttırıyor.

vodaf91

İkinci krizimiz ise cinsiyetçi bir yaklaşımdan kaynaklanmaktadır. Yine markamızın resmi sosyal medya hesabından homo kelimesinin geçtiği komik tweet kategorisinde bir tweet atılıyor her ne kadar krizi yönetmek adına tweet silinse bile 9000 kullanıcıya ulaşan tweet tepkiyle karşılaştı. Ardından hızlı bir şekilde durumu fark eden marka özür mesajı yayınlayıp hesabı yöneten çalışanlarını işten çıkarttığını belirterek biraz daha başarılı bir kriz yönetimi gerçekleştirdi.

vodaf92

Son krizimiz ise yakın zamanda gerçekleşti her ne kadar markadan resmi bir açıklama gelmemiş ve hala sessiz kalınmış olsa da pazarlamailetisimi.com’da haberleştirilen bir yazı bulunmaktadır.  Sitenin 27 Ekim 2016 tarihinde yayınladığı yazıda Vodafone markasının resmi hesabından yayınlanan Atatürkçü olarak algılanan kişilere yönelik tweet ile sosyal medyayı birbirine kattı. Bir twitter kullanıcısının ekran görüntüsü alması ile ortaya çıkan krize karşılık henüz marka resmi bir açıklama getirmemekle birlikte konu hakkında sorulan sorulara da yanıt vermediği dile getirilmekte. Her ne kadar çok fazla duyulmayan bir kriz olsa da bizim gibi yeni medya konusunda uzmanlaşmakta olan öğrencilerin gözünden kaçmadı.

Yazılan bu tweet yeni bir krizi doğurur mu bilmiyoruz fakat en azından Vodafone markasının daha fazla sosyal medya krizi yaşamaması için sosyal medya yöneticilerini biraz daha gözden geçirmesi gerektiğini söyleyebiliriz. En önemlisi de artık tüm krizlerin web üzerinden yayıldığı günümüzde sosyal medya göz ardı edilmeyecek kadar önemli bir potansiyeldir.

vodaf93

Not: Sevgili Vodafone eğer ki sosyal medya yöneticisi ilanı vermek istersen kim bilir belki bizler sana yardımcı olabiliriz aramızda gerçekten bu işi hakkıyla yapabilecek arkadaşlarımız var 😉

Yazarlar:

Elif GÜL

Ferda ASLAN

Hüseyin ASAR

İhsan SELİMLER

Editör:

Onur Sevinç

 

Reklamlar