Etiketler

, ,

      Son zamanlarda internette hepimiz çeşitli nesnelerin parçalanma, büyük makinelerce ezilme veya toz haline getirilme videolarına denk gelmişizdir. Denk gelmeyenlerimiz için özet geçelim; sözü edilen videolarda ucuz-pahalı, büyük-küçük, dayanıklı-dayanıksız birçok nesne çeşitli makineler yardımıyla kırılıp, parçalanıp yok edilmektedir. Tüm bu olanların sebebi ise, net olmamakla birlikte, sadece ilginç görüntülerin ortaya çıkmasıdır. Ama bu videoların belki de başlangıcı olan bir video serisi var ki, o videoların çekilmesinin sebebi görüntülerin ilginç olması değil ürün tanıtımının amaçlanmış olmasıdır.

will91     BlenTec firması 2006 yılında düşük bir bütçeyle viral reklam çekmeye karar verdiler. İlk reklamda şirketin CEO’su Tom Dickson oynadı ve blender ile 50 adet misket parçaladı. Daha doğrusu parçalanıp parçalanmayacağını test etti ve parçalandığını gördü. Reklamın bütçesi sadece 50$’dı fakat büyük bir ilgi gördü. Öyle ki 2007’nin(o sene de videolar devam etti) en iyi viral kampanyası seçildi.

   
     Daha sonra bu seriye devam edildi. Videolar önce YouTube’a yüklenmekteydi fakat kullanıcılarla daha özel bir iletişim kurabilmek için willitblend.com kuruldu ve videolar oraya da yüklenmeye başlandı.

will92 Videoların bu kadar ilgi görmesi şirketin bütçesini arttırmasına olanak sağladı. Iphone, Guitar Hero gitarı, Halo 3 oyunu ve Transformers oyuncağı Blender’da parçalanan nesneler arasında. Marka bu videoları çekerken de zamanlamaya oldukça önem vermiştir. Örneğin Transformers filmi çıkacağı zaman Transformers oyuncağını yada Iphone’un yeni telefonu piyasaya girdiği gibi o telefonu kullanması buna örnek gösterilebilir.

   Bu kampanya 2007 yılında 4 ödül almış ve şirketin sayışlarını % 600 arttırmıştır. Sonuç olarak bu viral kampanya beklenen düzeyin çok çok üzerinde bir ilgi görmüş ve viral pazarlama alanında bir efsane olmayı sonuna kadar hak etmiştir.

Yazarlar:

Tuğçe Çoşgun

Bilgehan Altuntaş

Oğuzhan Güçlü

Tuğçe Beydoğan

Atilla Bilgi

Kaynakça:

http://www.vadidekireyhan.com/bir-viralin-perde-arkasi-will-it-blend/

https://en.wikipedia.org/wiki/Will_It_Blend%3F

http://www.willitblend.com/

Editör:

Murat Kahraman

 

 

Reklamlar