Etiketler

, , , , , , , , , , , , ,

    Nisan 2004 tarihinde 25. yıldönümünü kutlayan ve tüm dünyada yüz yirmi altı pazarda satışta olan Absolut Vodka’nın gerçekleştirdiği kararlı ve uzun soluklu reklam kampanyaları sayesinde başarısı rakamlarla kendini göstermektedir. Dünya alkollü içecekler pazarının en büyük üçüncü ve Premium Votkalar liginin en iyi ikinci markası olan Absolut; tüketici zihninde hem lüks, hem de cool bir marka olarak konumlanmıştır.

abs91

 

abs92abs93Çok farklı bir şişe şekline sahip olmamasına rağmen, Absolut şişesini dünyanın en bilinir şişesi haline getirdi. Marka, kampanyasında mevcut şişesini çeşitli şekillerde gösteren basılı reklamlar yayınladı. 25 yıl boyunca sürdürülen kampanya, şimdiye kadar kesintisiz devam eden en uzun kampanya olma özelliğine de sahip ve 1500’ün üzerinde reklamı içeriyor.

TBWA tarafından yürütülen kampanya başladığında Absolut, votka pazarında sadece %2.5 oranında bir paya sahipti. 2000 yılına gelindiğinde ise, Absolut Vodka’nın satış rakamı 10 bin kutudan 4.5 milyona yükselmişti.

Yazarlar:

Sena KUMBASAR

Sevtap DEMİR

Tugay TUNÇ

Çağrı BORAN

Kaynakça:

http://www.dijitalajanslar.com/

Editör:

Okan Geçkalanlar

 

 

Reklamlar