Etiketler

, , , , , , , , , , , , , ,

oguz91

Şirketlerin ürün ve hi
zmetleri dışında, tüketici ile samimi bağlar kurulması adına önemli bir fırsat olan kurumsal sosyal sorumluluk proje ve stratejileri, sürdürülebilirlik konusunda da markaya önemli katkılar yapmaktadır. Özellikle marka güveni ve imajının inşasında, kurumsal sosyal sorumluluk stratejileri büyük ölçüde artı değerler katabilmektedir.[2]

Bu stratejiyi kendi markasına konumlandıran “ÜLKER” sürdürülebilirliğe ve sosyal sorumluluğa önem vermiştir. Biz de bu hafta ki yazımızda Ülker’in sosyal sorumluluk projelerine değineceğiz.

ÜLKER ÇOCUK SİNEMA ŞENLİĞİ

oguz92Çocuklarımıza 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda bir hediye vermek ve bu hediye ile hayal güçlerini geliştirmek amacıyla 2008 yılında Ülker Çocuk Sinema Şenliği projesini başlatmıştır. Sinemaya gidemeyen on binlerce çocuğumuza beyaz perdeyle tanışma fırsatı sunmuştur.

oguz93ÜLKER ÇOCUK SANAT ATÖLYESİ: Ülker çocukların güzel hayalleri olmasında ve daha da önemlisi bu güzel hayalleri gerçeğe dönüştürmek için gerekli cesareti kendinde bulmasında sanatın çok önemli bir  görevi olduğunu düşünmektedir. Bu doğrultuda, çocukların küçük yaşta sanat sevgisi kazanması ve sanatsever bireyler olması için Ülker Çocuk Sanat Atölyesi’ni kurmuştur. Ülker Çocuk Sanat Atölyesi, 4 yılda 13.000 çocuğu sanat ile buluşturmuştur.[3]

oguz94ÜLKER ÇOCUKLAR İÇİN FUTBOL PROJESİ: Ülker Çocuklar İçin Futbol Projeleri kapsamında; Futbol Köyleri, Elit Futbol Köyleri, Futbol Okulları, TFF-Ülker U13 Okullar Ligi, Üniversite Okul İşbirliği Projesi’ni gerçekleştirmiştir. Yaklaşık 268 bin, basketbol projeleri de dahil edildiğinde toplamda 276 bin 6-12 yaş arası çocuğa spor yapma alışkanlığı kazandırmak için çalışmıştır. [4]

oguz95YEMEKTE DENGE PROJESİ: Sabri Ülker Gıda Araştırmaları Enstitüsü Vakfı, Milli Eğitim Bakanlığı ile ortaklaşa yürüttüğü “Yemekte Denge Projesi” kapsamında bugüne kadar Türkiye’nin 10 farklı ilinde 8-11 yaş arasındaki 1 milyon ilköğretim öğrencisine dengeli beslenme eğitimi verdi. Çocukların yanı sıra velilerin de dengeli beslenmeyle ilgili bilinçlendirilmesini hedefleyen proje, Türkiye’nin en kapsamlı ve geniş beslenme eğitimi programı olması açısından çok büyük önem taşımaktadır.[5]

Ülker’in projelerini incelediğimizde hedef kitlesiyle uyumlu projeler gerçekleştirmiştir. “Mutluluk” kavramını markasıyla bütünleştiren Ülker, yaptığı projelerle geleceğin yatırımı olan çocukları spor ve sanatla buluşturmuştur. Bu projelere binlerce çocuğun gelişimine katkıda bulunarak hem çocukların mutlu olmalarını sağlamış hem de marka imajını arttırmıştır. Yemekte Denge Projesiyle, çocukların dengeli beslenmesine dikkat çekmiş, onlara ve ailelerine bu konu da eğitim vermiştir. Bu projeyi sadece çocuklarla sınırlandırmaması ve ailelerini de bu projenin içine dahil etmesi projenin daha etkin olmasını sağlamıştır. Ülker markası genellikle uzun soluklu projeler gerçekleştirmektedir. Her projesi için ayrı web sitesi oluşturmuş ve bu sitelerde detaylı bilgilere yer vermiştir.

Tüm projelerine baktığımızda çocuklar için çok yararlı projeler olduğunu görüyoruz. Ancak diğer hazır gıda üreten markalar gibi Ülker’de sağlık alanında projeler gerçekleştirmiştir. Hazır gıdaların zararları düşünüldüğünde bu projeler bir tezatlık oluşturmaktadır. Hazır gıda üreten markaların çoğunun aslında bu stratejiyi kullandığını görüyoruz. Bir nevi aldığını geri vermek esasına dayanıyor.

Ayrıca Ülker’i incelediğimizde gördük ki sürdürülebilirlik kavramına oldukça vurgu yapmaktadır. Bu konuda yaptığı çalışmaları aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

http://www.surdurulebilirlik.ulker.com.tr/index.html

Yazarlar:

Hatice Yasemin ÖZEN

Melek SÖNMEZ

Emel ERBAŞLI

Sedef İŞBECER

Sezer Berat AYDIN

Kaynakça:                        

[1] Google görseller, www.google.com.tr, Erişim Tarihi: 19.12.2016

[2] Ogün ÇOŞKUN,(31.01.2014), “Türkiye’nin Markalaşmış  Sosyal Sorumluluk Projeleri”, www.pazarlamasyon.com, Erişim Tarihi: 19.12.2016

[3] ___ ___, “Çocuk ve Sanat”,  www.ulker.com.tr, Erişim Tarihi: 19.12.2016

[4] ___ ___, “Çocuk ve Spor”, www.ulker.com.tr, Erişim Tarihi: 19.12.2016

[5] ___ ___, “Dengeli Beslenme”, www.ulker.com.tr, Erişim Tarihi: 19.12.2016

Editör: Oğuz SONGÜR

Reklamlar