Etiketler

, , , , , , , , , , ,

Every Other Week Reklam Filmi

IKEA İsveç, ebeveynler ayrı olduğu için iki ayrı evde yaşamak durumunda kalan çocukları konu alan bir reklam kampanyası başlattı.

Farklı evlerde fakat aynı odada yaşamak mümkün mü? IKEA İsveç, anne babası ayrı olan ve farklı evlerde iki ayrı odaya sahip çocukları yeni reklam kampanyasında konu alıyor ve farklı evlerde aynı odada yaşayabileceklerini belirtiyor.

Reklam filmi, küçük bir erkek çocuğunun hafta sonları annesinin evinden babasının evine taşınırken yaşadığı acı tatlı hikayeyi anlatıyor. Kapı çalıyor, anne kapıdaki babaya anlamlı bir bakış attıktan sonra oğluna sesleniyor. Çantasını hazırlayıp odasının bir köşesine yerleştiren çocuk, IKEA mobilyalarla dekore edilen odaya son bir kez bakıp masanın üzerindeki renkli boya kalemlerini toplayıp babasının evine doğru yola koyuluyor.

Çocuk, annesiyle kaldığı kırsal yerleşim yerinden ayrılıp şehir hayatının bir parçası olan apartman dairesine adapte olmaya çalışıyor. IKEA’nın parmak bastığı nokta ise çocuklar için sabit bir düzenin ve değişmez şeylerin hayatlarında önemli bir yer taşıdığı… Eve çıktıklarında nasıl bir odayla karşılaşacağını bilmeyen çocuk, kalacağı odanın kapısını açtığında babasının sürpriziyle karşılaşıyor.

evr91

Odayı uygun fiyatlı IKEA ürünleriyle, perdesinden yatağına, çalışma masasından halısına kadar annesiyle yaşadığı evdeki odasıyla aynı şekilde döşenmiş bulunca çok mutlu oluyor. Bu durum çocuğun aynı konforu hissetmesini, kaldığı yerden devam edebilmesini sağlıyor. 60 saniyelik reklam filmi, “Where Life Happens” (Hayat Nerede Yaşanıyorsa) mesajıyla son buluyor.

Tüm müşterilerinin “standart aile” hayatı yaşamadığını vurgulayan IKEA, ebeveynleri ayrı yaşayan çocukların yaşam koşullarını biraz olsun rahatlatacak bir fikir sunuyor. Marka bu kampanyası ile ayrıca bazı doğru olmayan inançları ortadan kaldırmayı ve çocukları bilinçlendirmeye yardımcı olmayı amaçlıyor.

A Good Listener Reklam Filmi

evr92

Bu kez baba -kız arasındaki bağın kopmasına işleyen “A Good Listener” adındaki yeni reklam filmi çok tanıdık bir aile sorunu gözler önüne seriliyor. Diğer film gibi bu da “gerçeğe daha fazla” yaklaşmak adına 4:3’lük görüntü boyutunda çekildi. Açık bir şekilde tüm ayrıntıları almasanız da konuyu kavrayabiliyorsunuz. Ergenlik çağındaki kız çocuğu her gün evine gelince kendini odasına kilitliyor, nedenini bilmeyen babası da onu sadece odanın dışında konuşmaya hazır olacağı an için bekliyor. Ve bir anda sizi biraz şaşkınlığa uğratabilecek Ikea ürünü fiyatıyla beraber ekranda beliriyor.

evr93

Şu ana kadar çeşitli Ikea rekalmarını gördük ama bu reklam filmini yapan İsveçli reklam ajansı Akestam Holst, reklamlara farklı bir boyut katıyor.

Reklam filmini ilk izlediğinizde size çok genel hatta acemi gelebilir ancak daha dikkatli takip ettiğinizde sıra dışı bir özelliğini fark edeceksiniz. Ev hayatının her zaman neşeli anlarla dolu olmadığına çok hassas bir şekilde değinen film, reklamcılığa zıt bir içerik sunarak Ikea ürünü satın almanın hayatınızın daha güzel olmasını sağlamayacağı mesajını veriyor.

“Where life happens” kampanyasının bir parçası olan dokunaklı reklam aynı sloganla sonlanıyor.

Reklam filmlerini izlemek isteyenler için linkler;

https://www.youtube.com/watch?v=PKVdkEeck7o

https://www.youtube.com/watch?v=IZzU7d4u5h4

Yazan:                                                               

Evrim Özcan

Kaynakça:

http://bigumigu.com/haber/ikeadan-iliski-sorunlariniza-kalici-cozumler/

https://www.youtube.com/watch?v=IZzU7d4u5h4

https://www.youtube.com/watch?v=PKVdkEeck7o

http://designtaxi.com/news/388499/IKEA-Gets-Real-In-Its-Tender-Ad-That-Touches-On-The-Delicate-Topic-Of-Divorce/

Editör:

Muharrem ATA

 

 

 

 

 

Reklamlar