Etiketler

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Markaların televizyonlarda yayınlanan reklamları uzun zamandır hayatımızdaydı. Akıllı telefonların hayatımıza girmesi ve sosyal paylaşım kanallarının kullanımının artmasıyla viral reklamlar, maliyet yönünden daha ucuz olması ve ülke, aracı sınırı olmaksızın hedef kitleye ulaşabilmesi yönünden markaların gözdesi haline geldi. Ülke sınırlarını aşarak dünyanın her yerinde konuşulur ve paylaşılır hale gelen viral reklamların, çoğunlukla büyük markalardan çıktığı görülüyor. Bunun en iyi örneklerinden birisi de Fransız markası olan Evian markasıdır. Dünyaca ünlü su markası olan Evian ismini Fransa’nın güneydoğusunda bulunan Evianles-Bains kasabasından almıştır.1935 yılında yapılan ilk reklam görselinde bebekler için kaynatmaya gerek kalmayan ilk biberon suyu olarak pazara girmiştir. O dönemde başlayan ve hala devam etmekte olan ” Evian Bebekleri’ algısının temeli o dönemlerde atılmış ve marka tarzını bozmaksızın hep tutarlı şekilde bebekler üzerinden devam etmiştir.Evian markası, suyu bebekler aracılığıyla saflık ve gençlik sembolü olarak konumlandırır. Kendisini ”gençlik iksiri” olarak tanımlayan Evian, size suyunu içtiğinizde saflık ve tazelenme hissini vaat eder. Buradan yola çıkarak hazırladığı reklamlarda tüketiciye ürününden çok vaatlerini pazarladığı görülür.1998 yılında evian’ın çekilen ilk reklamı olan ”Water Babies” den son reklamı  ” Baby Bay” a kadar reklamlarda bebekler aracılığıyla gençleşme ve saflık mesajları verilmektedir.Evian’ın reklamları ürünlerin değil fikirlerin pazarlandığı viral reklamlara gösterilebilecek en iyi örneklerden birisidir.

    Dünyaca ünlü su markasının Live Young kampanyasının ilk reklamı olan ”Roller Babies” , ”evian suyun bünyenize neler yaptığını görelim” yazısıyla açılır. Daha sonra sokakta takılan serseri görünümlü bir grup patenli bebek boombox’tan müzik çalmaya başlar.Boomjuice’in partyout şarkısı ile patenli bebekler dans etmeye başlar ve klip niteliğinde bir şölen ortaya çıkar.İzlerken keyif veren reklam sosyal medyada çok ilgi görür ve hızla yayılır.2013’te online olarak en çok izlenen reklam , en başarılı viral reklam olarak guinees rekorlar kitabına girer. Roller babies reklamı 2013 yılında 65 milyondan fazla izleyiciye ulaşır ve 6 ödüle layık görülür.Youtube’a baktığımızda 2009 yılından bugüne kadar izlenme sayısı 85 milyondan fazladır. AdvertisingAge’in haberine göre ”Roller Babies”in 206 milyon gösterimle tüm zamanların online’ da en çok izlenen ikinci reklam filmi olduğu yazılır.

15713160_10155542956924298_1815399317_n

Evian çok ses getiren roller babies’den sonra başarılı reklam kampanyasını BETC Paris tarafından çekilen ”Baby and Me” reklamı ile devam ettirir. Reklamda, yolda yürüyen bir adam yansımasının bebeklik hali olduğunu görmesi ve dans etmesiyle başlar. Onu gören diğer insanların da yansıyan yüzeylere baktıklarında bebek hallerini görmeleri ve  bebeklik halleriyle karşılıklı dans etmelerini anlatan oldukça eğlenceli bir reklam ortaya çıkar. Komoze’nin 90’ların hit şarkısı olan Hotstepper şarkısı eşliğinde birlikte dans eden bebek ve yetişkinleri izlemek ise oldukça keyif vericidir. İzlemesi çok keyifli olan bu reklamla Evian başarısını zirvelere taşır ve reklam paylaşım rekorları kırar. Youtube’da 196 milyondan fazla izlenme sayısı ile Evian’ı reklamda zirvelere taşıyan Baby and Me, günümüzde viral reklamların bize ne kadar değerli olduğunu gösteren en iyi örnek markalardan birisidir.

15682852_10155542956799298_1319146464_n

15722583_10155542956789298_1406626379_n 

  Live young kampanyasında Baby and Me ile başarısına başarı katan Evian kampanyayı ”Baby and Me” nin devamı niteliğinde olan ”Amazing Baby”  ile devam ettirir.Amazing Baby reklamında ise dünyaca ünlü süper kahraman Spider-man’in yansıyan yüzeyde çocuk halini görmesi ve yine Hotstepper şarkısıyla dans etmesi  ile karşımıza çıkar.Evian bebeklerinin gücünü ünlü kahraman ile birleştirmesi büyük ilgi görür ancak sosyal medyada Roller Babies ve Baby and Me kadar yankı uyandıramaz. 2014 yılında yayınlanan reklamın youtube’daki son izlenme oranı ise 52 milyonun üstündedir.

15713305_10155542956829298_1365472660_n

   Live young Kampanyasının yayınlanan son reklam filmi ”Baby Bay” dir. 2016 yılında yayınlanan reklamda izleyiciye sörf yapan bir adamın sörf tahtasından düşmesi ve kendine geldiğinde bebekler tarafından sahile çekilmesiyle başlayan ve herkesi bebek görmesiyle devam eden bir reklam sunulmuştur.2016 nisan ayında yayınlanan reklamın Youtube’da su anki izlenme oranı 14 milyon kişiye ulaşmış durumda.Konsept olarak digerlerinden biraz farklı olan reklam diğer çalışmalar gibi etki bırakamadı.

  İzlemesi çok keyifli olan reklamlarda yaratıcı fikirlerin yanı sıra bebeklerin kullanılması izlenmesi ve paylaşılması üzerinde büyük etkiye sahip olduğu kesin ancak bebeklerin kullanılması etiklik yönünden kafaya ciddi anlamda sorunlar düşürüyor. Reklamın yaratıcısı BETC ise durumu söyle açıklıyor. Evian ürünlerini annelerin doğum ve hamilelik kavramlarıyla birleştirdiğini, 1935’den beri Fransa’da hastanelerde annelerin doğumdan önce ve sonrasında Evian markasını tercih ettiklerini ve bunun üzerinde durduklarını belirtiyor. Etiklik daha öznel bir kavram olduğundan burada bebeklerin kullanımının etik olup olmadığı izleyici yani bizlerin yorumuna kalıyor. Etiklik noktasını saymazsak eğer kurulduğu günden bu yana yani markanın tarihinde, kültüründe bebek kullanımını tutarlı şekilde sürdürmesi, kampanyada bunu çok iyi şekilde yansıtması ortaya çok iyi çalışmaların çıkabildiğini gösteriyor. Türkiye’de distribütörlüğü olduğu halde çok nadir karşımıza çıkan bu marka, Live Young kampanyasıyla bilinirliliğine bilinirlik katıyor .Ürünüyle ulaşamadığı yerlere reklamlarıyla ulaşabiliyor. Bizlere viral reklamların neler başarabileceğini gösteriyor.

WaterBabies:

https://www.youtube.com/watch?v=lCOcjWG6Ykc&feature=youtu.be

Roller Babies:

https://www.youtube.com/watch?v=XQcVllWpwGs&feature=youtu.be

Baby and me:

https://www.youtube.com/watch?v=pfxB5ut-KTs&feature=youtu.be

Amazing baby:

https://www.youtube.com/watch?v=Dlf1_vuIR4I&feature=youtu.be

Baby bay:

https://www.youtube.com/watch?v=OWG3rtGoIlI&feature=youtu.be

15723968_10155542957049298_1128445001_n

Yazarlar:

Münevver SÖYLEMEZ

Aybala AYNUR

Gülcan AYDIN

Kaynakça:

http://konumuzdijital.com/unlu-su-markasi-evianin-baby-and-me-akilli-telefon-uygulamasi-rekora-kosuyor/

http://www.dijitalajanslar.com/en-cok-izlenen-viral-reklamlar-2013/

http://www.mediacatonline.com/evianin-dans-eden-bebekler-virali-geri-dondu/

http://www.evenmag.com/evian-bebeklerinden-yeni-reklam-bebek-spiderman-35084.html

http://www.campaigntr.com/global/evianin-viral-bebekleri-geri-dondu

Editör:

Murat Kahraman

 

 

Reklamlar