Etiketler

, , , , , , , , , , , , ,

Hi-Tec markasının yapmış olduğu Viral Pazarlama ile kısa sürede birçok kullanıcıya ulaşmış bulunuyor. Viral reklamların en büyük özelliği dikkat çekici reklamlar olmaları ve kısa sürede geniş bir kitleye ulaşması açısından oldukça önemlidir. Son zamanlarda dünya üzerinde de giderek daha fazla kullanılmaya başlanan bu pazarlama örneğine güzel bir örnekte Hi-Tec markasının yapmış olduğu ‘walk on water’ başlığı ile karşımıza gelen ayakkabısıdır.

Reklamdan bahsedecek olursak açıkçası videoyu ilk açtığımda belgesel sandım. Bir grup Avusturalyalı genç su üzerinde yürümekle ilgili Sıvı Dağcılık dedikleri bir spor geliştiriyorlar. Videoya baktığımıza kıyafetleri bile suya dayanaklı özel bir ürün olduğu belli olan sporcular, ilk denemelerinde bunu başaramıyor ve suya batıyorlar. Bir taraftan da bununla ilgili ekrana konuşma yapan kişiler geliyor. Su üzerinde yürümek için oldukça hızlı olmalısınız diyor birisi bir diğeri ise botlarım ve ben bunu başarabiliriz diyor ama konuşma o kadar normal gidiyor ki gerçekten reklam olduğu pek anlaşılmıyor. Sporcuların günlük hayatlarından kareler gösterilirken kıyafetleri ve ayakkabıları göze çarpıyor özelliklede ayakkabıların yakın çekim olması dikkat çekiciydi. Ayakkabıların üzerine su döküyorlar ve su geçirmiyor bir yandan da gerçekten inanırsanız suyun üzerinde yürüyebilirsiniz gibi şeylerle motive ediyorlar kendilerini…

mu71

Yaptıkları işe iyice inanmış bu kişiler suyun üzerinde neredeyse 10 adım kadar hızla yürümeyi başarıyorlar. Arkadaşım ile birlikte izlerken ben viral bir pazarlama örneği olduğunu biliyordum ama o reklamdan etkilenmişti, hatta reklam olduğunu söylememe rağmen “hayır ama suyun üzerinde yürüyor” diye bir karşılık verdi. Youtube üzerinde şuan 14 milyon üzerinde izlenen reklam 43 bin beğeni almış. Video 6 yıl önce yayınlandığı için şuan herkes sahte olduğunu biliyor ama arada mükemmel ya da inanılmaz gibi yorumlarda yok değil.

mu72

Sonuç olarak videonun Viral Pazarlama olduğunun en büyük örneği zaten suyun üzerinde yürümenin imkânsız olması ve reklamın Hi-Tec markasının sitesinden paylaşılmış olması ve buna ek olarak ayakkabıların yakın çekim olması eklenebilir. Tüm bunlara rağmen oldukça başarılı ve değişik bir çalışma olmuş. Haftaya yeni bir Viral Pazarlama örneği ile görüşmek üzere…

Yazarlar:

Tuğçe Çoşgun

Bilgehan Altuntaş

Oğuzhan Güçlü

Tuğçe Beydoğan

Atilla Bilgi

Kaynakça:

https://www.youtube.com/watch?v=Oe3St1GgoHQ

http://www.dijitalajanslar.com/viral-video-reklam-ornekleri/

Editör:

Murat Kahraman

 

Reklamlar