Etiketler

, , , , , , , , , , , ,

“1,12 milyar nüfuslu, 28 eyalet, 7 birlik, 11 resmi dile sahip çok sesli bir ülkeyi nasıl tek bir marka altında toplarsınız?”

Incredible India kampanyasının yaratıcılarından olan Amitabh Kant bu soruyu Branding India kitabında sormuş ve sanıyoruz ki cevabını bu kampanya ile vermeyi hedeflemiştir.2002 yılının getirdiği olumsuz şartlar dolayısıyla turizm değerleri düşen Hindistan’da başlayan kampanya ülkeyi altı yılda dünyanın en beğenilen ülkelerinden biri haline getirmiştir.

Hindistan Turizm Bakanlığı’nın dünyada Hindistan markasını tanıtmak için yarattığı kampanyalar 2002 yılından önce de turizmin tanıtımı için düzenli olarak politikalar üreten, broşürler bastıran devlet, yine de turizmi bir uyum içinde destekleyemediğinden ülke az sayıda turist çekebiliyordu. Bunun üzerine bakanlık, turizmin tanıtımı için daha profesyonelce bir girişimde bulunarak bir bütünleşik iletişim stratejisi oluşturdu ve Ogilvy&Mather ajansıyla çalışmaya başladı. Yılda 800 civarında film çekilen dünyanın en büyük film endüstrisi Bollywood için pek de zor olmayan dizi, televizyon reklamı ve basın ilanıyla ‘İnanılmaz Hindistan’ kampanyası ortaya çıktı. Ülke için farklılaştırıcı bir kimlik arayışı, kampanyayı ünlü yapan unsurlardan biri olan “Incredible India” logosunu ortaya çıkardı.

“India’nın “I”sının yerine geçen ünlem işaretlerinin her reklamda farklı bir görsel unsurla oluşturulması, kampanyanın yaratıcılığını tetikleyen en önemli etkendir.

hin71

hin72

Küresel çapta yürütülen kampanya, Hindistan’ı kültürünün ve tarihinin yoga, doğa ve gelenekler gibi farklı yönlerini yansıtarak çekici bir turizm merkezi olarak kabul görmesini hedeflemiştir.

Hindistan’ı daha yüksek statülü bir turizm destinasyonu olarak algılatmayı amaçlayan kampanya, ilk yılında turist sayısında %16’lık bir artış yarattı. Kampanya, ikinci yılında manevi turizme odaklandı ve 2003 yılında en çok tercih edilen turizm destinasyonu olarak seçildi.

“İnanılmaz Hindistan” ana mesajını bir şemsiye haline getirip tutarlılıkla sürdürerek, her yenilenen kampanyaya başarıyla uyarlayan Hindistan, kampanyanın başladığı yıldan itibaren uluslararası arenada defalarca ödüllendirildi.

Yazarlar:

Emre KARASAÇ

Gökçenur POLAT

İlkay ÖZCAN

Okan VARDAR

Kaynakça:

[1] Oya Eşenli, ‘’İnanılmaz Hindistan’’, www.turizmdunyasi.com.tr, Erişim Tarihi: 18.12.2016

[2] Ali Gökçe Ertan, ‘’Hindistan-Ülke Markalama’’, www.aligokceertan.com, Erişim Tarihi: 18.12.2016

[3] ___ ___, www.incredibleindia.org, Erişim Tarihi: 18.12.2016

Düzenleyen: Onur Sevinç

 

 

Reklamlar