Etiketler

, , , , , , , , , , , , , , , ,

 

            Yıllardır bazı markaların sıklıkla aynı kişiyi reklam yüzü olarak kullandığına tanık oluyoruz. Fakat öyle reklam yüzleri var ki markaları onlarsız anmamız neredeyse imkânsız hale geldi. Bu tarz reklam filmlerinin şüphesiz en büyük örneği Fairy Bulaşık Deterjanı ve Berna Laçin.

            Bugünden 6 yıl kadar geriye gidelim, yani 2010 senesinde Fairy markası ile ilk karşılaştığımız zaman. Markanın pazarlama stratejisini incelediğimizde aslında her hareketin planlı olduğunu siz de görecesiniz.

            2010 yılına kadar bulaşıkları dize getiren iki marka mevcuttu pazarda. Makinede Reckitt Benckiser markası Calgonit, elde ise Henkel’in Pril’i pazarı domine ederek ve jenerik marka denebilecek seviyeye yaklaşmışlardı. 2010 itibariyle iki güçlü markanın pazara girişi ise dengelerin değişeceğini haber veriyordu. Unilever’in Cif Sunlight’ı ve P&G’nin 100 yaşını devirmiş Fairy’si Türkiye’de pazara oldukça iddialı girdiler. 2010’da başlayan sürecin sonunda kazanan P&G oldu ve Pril’i tahtından etmeyi başardı. Calgonit’e (Yeni adıyla Finish) de meydan okuyan Fairy burada da iddialı bir grafik çiziyor.

            Fairy’in bu başarılı yükselişinde değineceğimiz nokta ise marka bilinirliğini arttırmada en etkin rol oynayan reklam filmleri ve bu reklamların yüzü Berna Laçin. Türk kadınları tarafından daima sevilen kişilerden biri olan Berna Laçin aynı zamanda ekranlarda sıkça yer alarak ev hanımlarının hafızasında yer almıştı ve Fairy markası için bu başarılı bir seçimdi.

fair

            Fairy’nin ikinci önemli hamlesi de P&G’nin tecrübelerinden geliyor. P&G’nin Ariel’de uyguladığı “devasa” büyüklükteki çamaşırlar üzerindeki sonuçlarını aktardığı reklamlarını, Fairy’e uyarlayarak tüketici zihninde yakaladığı algıyı sürdürmeye devam etmiştir. Herkes Ariel’in devasa çamaşır topunu hatırlayacaktır. Sokaklarda gezen bu devasa top, günün sonunda lekeden görünmez bir hale gelmiştir. Fakat Ariel ile bunların hiç birisi dert değildir. Toptan alınan bir parça yıkanır ve sonuç muhteşemdir.

            Fairy’de ise sonu gelmeyen bulaşık sıralarını reklam filmlerine taşıdılar kimi zaman Hamsi Şenliği kimi zaman ise şeflerin yarışı olarak karşımıza çıktı ama her seferinde de Fairy kazandı. Aynı zamanda bu reklam filmlerinin süre olarak kısa olması ve olayı hızlı işlemesi de izleyici tarafından olumlu bir algı yaratıyor.

            Ancak bizim dikkat çekmek istediğimiz son nokta ise aslında kurgu olduğunu en başından beri bildiğimiz “gizli ev ziyaretleri”. Bu tarz reklamlar görmekten artık sıkıldığımız dönemde Fairy reklamlarının bizi rahatsız etmemesi. Berna Laçin etkisi en çok burada devreye giriyor. Halk tarafından benimsenen ve güler yüzünü görmekten rahatsız olmadığımız sanatçı bu kurguyu bize izlettirirken reklama inanmasak da Berna Laçin’e inanıyoruz.

            Sonuç olarak bazı markalar reklam yüzlerini adeta markayla özdeşleştiriyor en büyük örneği de bahsettiğimiz Fairy ve Berna Laçin. Öyle ki sosyal medya ağlarından Youtube sayfalarında bile kendisini görebiliyoruz. Bakalım daha ne kadar daha bu reklam serileri devam edecek şimdiden 6 yılı dolmuş bile. Fark etmiş miydiniz?

Reklamları izlemek için : https://www.youtube.com/user/fairyturkiye/

Kaynaklar:

Fairy’nin Hem Bulaşığı Hem Pazarı Dize Getiren Hikayesi, http://www.pazarlamasyon.com/ , Erişim Tarihi: 16.12.2016

Fairy Türkiye , http://www.youtube.com/ , Erişim Tarihi: 16.12.2016

Yazarlar:

Dilan İPAR

Güliz AĞAOĞLU

Ali SAYGEL

Sabanur KAN

Mehmet Ali MERMERTAŞ

M.Ece KİLİÇLİOĞLU

Editör:

Nusret Onur Katalay

 

 

 

 

 

Reklamlar