Etiketler

, , , , , , , , , , ,

vic81

1977’de Roy Raymond tarafından Palo Alto’daki alışveriş merkezinde ilk mağazasını açarak kurulan Victoria’s Secret ABD’li bir moda şirketidir. Perakendeci Limited Brands‘ın bir parçasıdır.

Kadın iç çamaşırı, pijama, dış giyim, mayo, ayakkabı, parfüm, şampuan ve vücut losyonları gibi ve aynı zamanda güzellik ürünleri satışı vardır. Tasarımlarıyla dünyaca ünlü bir marka haline gelen marka, sansasyonel ve büyük yankı uyandıran şovlarının süksesiyle tanıtım çalışmalarını başarılı bir şekilde yıllardır yürütmekte.

Maddelerle Victoria’s Secret:

Seksapalite, arzulanma, güzellik, ün, kalite, gösteriş, güç, yüksek meblalı üürünler, büyük VS şovları.

Her yıl piyasaya sundukları kreasyonlarının en büyük tanıtım yöntemi VS şovlarıdır. Gerek defileye harcanan meblağlar, gerek defilede yer alan mankenler, gerekse defilede sahne alan o yılın en medyatik ve başarılı şarkıcıları… Her yıl defileye çıkacak mankenlerin haftalarca magazin ve moda köşelerinde konuşulması, o yılın tasarlanacak milyon dolarlar değerindeki parçanın ne olacağı ve kimin taşıyacağı daha şov gerçekleşmeden ara sıcak misali meraklılarına servis edilir.

VS defileleri için her sene yenilenen model kadrosu formula 1 yarışlarını aratmamaktadır. Bunun sebebi ise hepimizin de bildiği gibi VS meleği olmanın avantajlarından geçmekte. Nedir bu avantajlar? Tanınırlığın artması, dünyanın en iyi modellerinden biri olduğunun finansal, mesleki ve egosal statüsüdür.

VS melekleri diye anılan bu modellerin hangi firmalarla çalışırlarsa çalışsınlar VS melekleri olarak bilinmeleri zihinlerde markaya çağrışım yapmakta.

VS şovlarının popülaritesinin diğer bir etkisi dünya starlarının şovlarının fan sayfaları, sosyal ve resmi hesapları, müzik kanalları tarafından yayımlanması. Bunun getirileri  win win misali iki tarafa da yarar sağlamakta. Böyle büyük bi şovla anılan şarkıcıların promolarını desteklerken, müzik kanallarında dönen bu performanslar sırasındaki defilenin de gösterilmesi markanın hafızalarda yer etmesini kolaylaştırıyor. Aynı zamanda şovda yer alan şarkıcıların fanlarının duygusal bağla markaya karşı sempati duymasına ön ayak oluyor. Tanıtım  ve reklam faaliyetleri tabi ki bu kadar değil ama markayla bağdaştırmamız istenen nokta tamda burası. Marka bunun yanında sansasyon yaratacak reklam çalışmaları ve kampanyalarda yapmakta.Geçtiğimiz günlerde bir kriz yaşayan marka sanırım körelmiş güzellik anlayışını müşterilerinin ve potansiyel müşterilerinin gözüne girmek için değiştirme çabasına girmiş gibi gözüküyor.

İlgili Haberler:

https://onedio.com/haber/10-milyonluk-sutyeni-ve-catlaklariyla-gundem-olan-victoria-s-secret-melegi-jasmine-tookes–737752

https://onedio.com/haber/victoria-s-secret-mukemmel-vucut-sloganini-cekmek-zorunda-kaldi-398263

Victoria’s Secret 2016’nın öne çıkan performansı;

https://www.youtube.com/watch?v=vuT_bXzhqhY

Yazarlar:

Erdem Soylu

Eylem Özcan

Merve Ürgen

Tuğba Korkmaz

Reklamlar