Etiketler

, , , , , , , , , , , , , ,

  İngiltere’nin başkenti Londra’ya bağlı Sidcup kasabasındaki bir Türk restoranı, Hristiyanların dini bayramı Noel’in yaklaştığı şu günlerde verdiği ilan ile büyük ilgi topladı.

sis81

 Restoran sahipleri Serdar Kiğılı ve Tacettin Genç, Hristiyanların 25 Aralık’ta kutladıkları Noel bayramı öncesinde verdikleri, “Noel günü hiç kimse yalnız yemek yememeli – Biz sizinle sofraya oturmak için buradayız.” ilanıyla ses getirdi.

  “Her şey bir gece saat 23.30 sıralarında, restoranımızın kapanış saatinde içeri giren 80’li yaşlarda bir kadının yardım istemesiyle başladı. Restoranın yakınında oturuyormuş. Penceresini kapatamamış, kapatmamız için ricada bulundu. Herhangi bir olumsuzluğun yaşanmaması için bayan garsonlarımızdan biriyle gittim. Pencereyi zor kapattım. Ağladı ve sarıldı bize. Teşekkür etti. Ertesi gün yemek için restorana geldi. Eskiye ait yaşadıklarına, beraberinde Noel’in Hristiyan dünyasının en önemli bayramı olduğuna ve aile ziyaretlerinin oldukça önem taşıdığına değindi. Kendilerine özgü geçmişten günümüze taşıdığı örf ve adet olduğunu ancak günümüzde aile ziyaretlerinin yapılmadığını ifade etti.’’ Noel günüyle ilgili ilan verme fikrinin o an doğduğunu belirten Kiğılı, dükkânın vitrinine astığı ilanın bu ölçüde ses getirmesinde sosyal medyada gösterilen ilginin payının büyük olduğunu belirtti.

Özellikle Roger Wood adlı sosyal medya kullanıcısının gönderdiği, “Ben Avustralya’da yaşıyorum, ancak Sidcup çevresinde birçok yıl kaldım. Müslümanlar hakkında çok yanlış düşüncelerim vardı. Şimdi kendimi ayıplıyorum. Bu haber bende derin etki yarattı. Değişik ten renkleri içinde iyi ve kötü, hepimiz aynıyız, bu çok güzel.” şeklindeki mesajın kendisini etkilediğini kaydetti. Restoranın müdavimlerinden Nabiha Sadikali da ilanı “Bugün radyoda duyduk; etkilendik ve Noel için böyle bir şey yapanları, özellikle de restoranı görmek heyecan verici ve çok sıcak bir jest” diye nitelendirerek, yaşlılara ve kimsesizlere böyle bir imkân sunan restoran sahiplerine bölge insanları adına teşekkür etti.

 ‘’İlanı gören müşterilerimiz ve yoldan geçenler fotoğraflayıp sosyal medyada paylaşmış. Bir anda medyanın ilgi odağı olduk. İngiliz medyası, CNN International ve Amerikan Associated Press Ajansı dâhil dünyanın dört bir yanından telefonlar ve sosyal medya üzerinden mesajlar gelmeye başladı. Tabi mutlu olduk.”

  İlan viral haline gelince restoranın Facebook sayfası da birden popüler hale geldi. Müslüman restoran sahibinin Hristiyanların yaklaşan bayramı için yaptığı bu jest, birçok kişi tarafından bir hoşgörü dayanışması olarak görüldü ve ABD‘den Japonya‘ya her yerden destek aldı.

Günümüzde insanların ve bütün kurumların sergilemesi gereken hoşgörüyü küçük bir Türk restoranı Londra’da etkileyici bir şekilde ele alıp din ve renk ayrımına karşı küçük de olsa bir katkı sağlamayı düşünmesi insanlara hoşgörüyü hatırlatmış, ön yargıyı bir nebze de olsa unutturabileceğini göstermiştir. Ayrıca sosyal medyanın önemini ve gücünü bize tekrardan anımsatmıştır. Bu tarz kampanyalar ile birlikte bir ülkenin ve dinin imajına ne şekilde olumlu katkı yaptığını görebiliyoruz. Dünyada böyle faaliyetlerin artmasını ve desteklenmesini umuyoruz.

Yazarlar:

Emre KARASAÇ

Gökçenur POLAT

İlkay ÖZCAN

Okan VARDAR

Kaynakça:

[1] ___ ___, “Shish Restaurant”, www.shishsidcup.co.uk, Erişim Tarihi:11.12.2016

[2] Ahmet Gürhan Kartal, “İngiltere’de Türk restoranından evsiz ve yaşlılara bedava yemek”, aa.com.tr, Erişim Tarihi:11.12.2016

Reklamlar