Etiketler

, , , , , , , , , , ,

   Gerilla pazarlama ve viral reklamlar hakkında önce ki yazılarımız da detaylıca bahsetmiştik.  Kısaca baktığımızda bu işlerin formülü ‘düşük bütçe + yaratıcı düşünce=büyük iş ‘. Bugün bu formülün çözümlenmiş bir örneğini paylaşacağız;iyi okumalar efenim.

    Tarık Ümit GENÇ Ankara’lı söz ve metin yazarı. Üzerine tapulu evi,sigortalı işi,dolgun maaşı var mı bilmiyorum ama yaratıcı bir zekası olduğundan eminim. Tarık abimiz sahibinden.com sitesinde ikinci el arabası için bir ilan açıyor ve açılan bu ilanı için 200.000 mesaj ve 2.000.000’un üzerinde tıklanma alıyor. Peki bu ilanın bu kadar ilgi görmesinin sebebi neydi? İlanın başlığı şu şekilde ‘dizeller dizeli dizeleri dizdi’. Tarık Ümit GENÇ arabası için verdiği ilanın altına arabasının özelliklerini şiir yazarak anlatmış. Yazdığı bu şiir sayesin de siteye verdiği ilan milyonlarca kişi tarafından ziyaret edilmiş. Aslında bugün herhangi bir şairin yazdığı şiir bile bu kadar rağbet görmezken bir araba üzerine yazılan herhangi bir duygu ve anlam barındırmayan şiir neden böylesine ilgi çekti ? Çünkü içinde farklılık barındıran,insanların beklemediği kurguları barındıran işler insanların ilgisini sıradan bir işten çok daha fazla çekebiliyor.Hiç birimiz bir araba satış ilanının altında bir şiir aramıyoruz böyle bir olayla karşılaşınca da haliyle şaşırıp kalabiliyoruz. Galiba ters köşe olmayı seviyoruz.Aslın da tüm bunların yanı sıra işin öyle bir boyutu var ki;ajansların yaptıkları ‘pr’ çalışmalarına şapka çıkarttıracak cinsten. Bizim bu yazıyı sizlere aktarmamız da ki asıl neden. Tarık Ümit GENÇ aslında arabasını satmak istemiyormuş sadece kitlelere ulaşmak biraz tanınmak istiyormuş. Tüm bunların amacı ise ilerleyen günlerde çıkartacağı bir pop albümü için yaptığı reklam çalışmalarıymış. Bir ilan üzerinden 2.000.000 kişiye ulaşmak oldukça başarılı bir iş doğrusu. Tabi bu 2.000.000 kişi yalnızca ilanın yayınlandığı sitede ziyaret edenlerin sayısı. Bir de işin haberlere konu olması kısmı var. Türkiye’nin önde gelen çoğu gazetesi bu olaydan bahsetmiş ve daha fazla kitleye ulaşmasına aracı olmuştur. Tarık Ümit GENÇ bunları rastgele yapmamış tabiî ki.  İsveçli pazarlama dehası Seth Godin’in ‘mor inek’ teorisinden esinlenmiş. Mor İnek teorisini Seth Godin’in şu sözleri anlatmaya yetecektir ‘tek renk ineklerin arasında mor bir inek olmak’. Evet ortada belki bir kurum, bir marka yok ama yapılan iş,varılmak istenilen sonuç göz önüne alındığın da oldukça başarılı bir iş olmuş gibi görünüyor.

   Düşük bütçe + Yaratıcı Düşünce=Büyük İş bu denklem de her şeyi yerine koyduğunuz da sonuca ulaşmanız kaçınılmaz oluyor. Tarık Ü. GENÇ’in yaptığı bu çalışma denklemimiz için güzel bir örnek olmuş. Yazımız da bu konuyu ele almamız başarılarının devamı niteliğin de yine de başarılarının devamını dileriz. Hoşçakalın J.

Yazarlar:

Oğuzhan GÜÇLÜ        

 Tuğçe ÇOŞGUN 

Tuğçe Beydoğan

Atilla BİLGİ

Bilgehan ALTUNTAŞ

Kaynakça:

http://www.hurriyet.com.tr/satilik-arabasina-siir-yazdi-fenomen-oldu-40293515

http://www.dr.com.tr/Kitap/Mor-Inek-Farklilasarak-Isinizi-Donusturun/Seth-Godin/Egitim-Basvuru/Is-Ekonomi-Hukuk/Yonetim-Is-Gelistirme-Kalite/urunno=0000000328215

Reklamlar