Etiketler

, , , , , , , , , , ,

ABD

spo81

Markalar yeni yıl hazırlıklarına başlarken Spotify kullanıcı verisini kullanarak 2016’ya esprili bir şekilde veda etmek için sokaklardaki yerini aldı. Bu kampanya Spotify’ın bugüne kadar gerçekleştirdiği en büyük açık hava kampanyası diyebiliriz. Markanın New York’taki kreatif ekibi tarafından hazırlanan kampanya, 2016 yılının garipliklerini farklı ülke ve bölgelere göre özelleştirmiş.

Kullanıcı verisi esas alınarak yürütülen kampanya halihazırda; İngiltere, ABD, Fransa ve Almanya’da boy gösteren ilanlar ilerleyen günlerde Arjantin, Avusturalya, Brezilya, Kanada, Danimarka, Endonezya, Meksika, Yeni Zelanda, Filipinler ve İsveç’te de yerini alacak.

Kampanya o ülkenin kültürü ve gündemine dair yerel verileri ele alarak yürütülüyor. Örneğin, İngiltere’deki poster Brexit oylamasının yapıldığı gün “It’sThe End Of The World As We Know It” şarkısını dinleyenlere dayanmalarını öğütlüyor. Ya da bazı işlerde yerelleşme iyice konum-tabanlı hale getirilmiş. Mesela, New York’ta tiyatroların olduğu yerde bilet bulması imkansız Hamilton müzikal albümünü 5376 kez dinleyen kişiye özel olarak seslenilmiş.

Spotify Yönetim Kurulu Başkanı Seth Farbman, bu kampanyanın 2015’te yaptıkları seneye müzikal anlamda bir bakış sunan kampanyadan esinlendiğini söylüyor. Oradaki verinin farklı coğrafi bölgeler temel alınarak incelenmesinin ilginç sonuçlar doğuracağının fark edilmesiyle dinleyici davranışı ile kültür arasındaki ilişkiyi vurgulayan bu kampanya ortaya çıkmış. Teknolojiyi ve büyük veriyi insanlaştırmanın mizahi bir yolunu sunan çalışmanın sloganı: “Thanks 2016! It’s been weird!” (Teşekkürler 2016! Tuhaf bir yıl oldu!)

Yılbaşına kadar devam edecek kampanya, kişiye özel Spotify kullanım verisini içeren e-posta gönderimleri ve sosyal medya içerikleri ile de desteklenecek.

ABD

spo82

spo83

spo85

spo86

İNGİLTERE

spo87

FRANSA

spo88

ALMANYA

spo89

 

Yazarlar:

Sena Kumbasar

Sevtap Demir

Tugay Tunç

Çağrı Boran

Kaynakça:

http://bigumigu.com/

 

 

Reklamlar