Etiketler

, , , , , , , , , , ,

Clear Men şampuan markasının yapmış olduğu viral reklam projesi, yayınlanan mecra olarak Türkiye’de ilk olma niteliğinden… Günümüzün popüler olarak kullanılan Periscope uygulaması, hem canlı olarak yayınlanması hem de çok fazla kitleye hitap etmesi bakımından, viral uygulama için oldukça elverişli bir mecra olarak karşımıza çıkmaktadır. Periscope uygulamasının bu avantajlarını dikkate alan Clear Men şampuan markası da daha az maliyetli, farklı ve dikkat çekici olmak adına viral reklamını bu mecrada gerçekleştirmiş ve yayınlamıştır. 

Proje, ‘Paparazi Temalı’ reklam filmi olarak, sosyal medya fenomeni Aslı İNANDIK’ın 26 Haziran Cuma günü yapmış olduğu periscope yayınında Burak ÖZÇİVİT ile görüşeceğini bildirmesiyle başlamıştır. Yapılan görüşme esnasında Burak ÖZÇİVİT’in temizlik ve kepek vurgularına rağmen bunun bir viral reklam olduğu takipçiler tarafından anlaşılmamış, bunun sayesinde de proje ilk adımı geçmiştir. Gerçekleştirilen bu yayın, 24 saatin sonunda 6.000 izlenme sayısı ve 300.000 beğeni almayı, daha sonraki günlerde de çeşitli magazin programlarında ve gazetelerde kendisinden söz ettirmeyi başarmıştır.

Projenin ikinci ayağı, Clear Men’in sosyal medyada başlattığı #BurakNerede projesi olarak sunulmuştur. Aslında projenin devamı olan fakat hedef kitleye sanki bir önceki “Paparazi Temalı” reklamın, Clear Men tarafından uygulamaya dönüştürülmesi gibi sunulan proje,  “Paparazi Olma Sırası Artık Sende!”  sloganıyla devam ettirilmiştir. Bu adımda takipçilere, 1 hafta boyunca twitterdan paylaşılan ipuçlarının takip edilmesi ve doğru tahminin edilmesi sonucunda Burak ÖZÇİVİT’le buluşma imkanı verilmiştir. Ve 1 haftanın sonunda kazanan İpek DURUL,  5 Temmuz Pazar günü yine sosyal medya fenomeni olan Selcan AYDIN’ın moderatörlüğünde Burak ÖZÇİVİT ile buluşmuş ve Periscope üzerinden canlı olarak takipçilere sunulmuştur. 19 dakikalık video 24 saatte 7000 izlenme ve 200.000 beğeniye ulaşmıştır.

Bu proje sayesinde Clear Men, sosyal medya hesaplarında beğeni ve takip sayılarında artış yaşamış ve farklı bir mecradan yayınlanan viral reklam sayesinde de ‘İlk’ olmaya adını yazdırmıştır. 

Yazarlar:

Tuğçe Beydoğan

Bilgehan Altuntaş

Tuğçe Coşkun

Atilla Bilgi

Oğuzhan Güçlü

Kaynakça(Erişim Tarihi:10.12.2016):

http://onurcaki.com/portfolio/clear-men-buraknerede/

 

Reklamlar