Etiketler

, , , , , , , , , , , ,

                                                                                                                                 Unilever’ın global anlamdaki en fazla kâr getiren markalarından biri olan Algida’nın en zengin pazarı sayılabilecek olan Türkiye’de özellikle ilkbahar ve yaz mevsimlerinde hit ürünü olan Cornetto’nun reklamlarını gerek müzik piyasası gerek sosyal medya kanalıyla gayet başarılı bir şekilde sunduğunu biliyoruz. Bu reklamlar her ne kadar sunulduğu projelerin içinde arka planda gibi görünse de Algida’nın bu reklamlarda sempati kazandığı gayet net bir şekilde ortada. Yalın’ın “Cornetto Türkiye” sponsorluğunda çektiği neşeli klipleri bunların en güzel örneğidir.

Kliplerden biri:

https://www.youtube.com/watch?v=iGut_MVMcUY

Algida geçtiğimiz yıllarda piyasada yeni olmasına rağmen klas firmaları kendi portföyüne çekmeyi başaran Sosyal Medya Ajansı “Promoqube” ile ortak çalışmaya başlaması sonucu çok orijinal girişler yaparak gayet başarılı reklam kampanyaları ve aktiviteler gerçekleştirdi.
Promoqube’nin Algida’yla ilk ortak projesi olan “Gökten Dondurma Yağsa” kampanyası özellikle sezon açılışında klasik kampanyalar kullanan rakip firmalara adeta tur bindirmiş ve Algida’ya Türkiye’de hatırı sayılır bir nüfuz kazandırmıştı.

Kampanya ile ilgili detaylar için: http://www.campaigntr.com/turkiye/algida-gokten-dondurma-yagdiriyor

Algida’nın sıradaki çıkışı ise rakiplerinin bile aklına gelmeyecek cinsten;
“Kim Demiş Kışın Dondurma Yenmez Diye?” 

https://www.youtube.com/watch?v=0W0i-F9kyOo

İlk reklamında kış sebebiyle evde televizyon karşısında uyuklayan aile bireylerine dondurma getiren küçük kız ve ailenin gündemine oturan ‘kim demiş kışın dondurma yenmez diye’ sorusu var. “Dövme dondurma” ürünüyle Algida aslında dondurmanın sadece yaza özel olmadığını her mevsim sunulabilecek bir “ikram tatlısı” olduğu mesajını vermek istemiştir. Reklam kampanyası sosyal medyada da “#kimdemiş” hashtag’i altında hayat buldu.

Ürünü ön plana çıkardıkları kış reklam filmi sonrası firma bir sürprizle karşılaştı. Firmanın yaz sezonu atıştırmalığı gözüyle baktığı ürünü “Algida Nogger” ın kış sezonunda diğer ürünlerine oranla pazarda daha aktif olması sebebiyle Algida diğer dört reklamını kim demiş temasını devam ettirerek bu ürününe çekti.

https://www.youtube.com/watch?v=46WqxDcRYqk

https://www.youtube.com/watch?v=jlPUTbsBdfA

Kış sezonunda dondurma yemeyi teşvik eden firma kışa en fazla yakışan tatlardan biri olan tarçını kullanarak ürün çeşidi çıkarttı ve reklamlarında yeni ürünlere yer verdi. 

https://www.youtube.com/watch?v=DmWIWj3xIGY

https://www.youtube.com/watch?v=em_NV5VX3R0

Her yaz ilgiyle izlenen klipleri başarılı bir gerilla reklam olan gökten dondurma yağıyor projesi ve kışın dondurma yeme alışkanlığı kazandırmaya çalışan reklamlarıyla Algida Türkiye’de dondurma ürünleri anlamında piyasada lider markalar arasına demir atarak adeta rakiplerini “yaza hapsetti”.

Yazarlar:

Abdullah SARI

Murat AYDIN

Ahmed Awil NUR

Dilara ABACI

Kaynakça:

https://www.youtube.com/watch?v=46WqxDcRYqk

https://www.youtube.com/watch?v=jlPUTbsBdfA

https://www.youtube.com/watch?v=DmWIWj3xIGY

https://www.youtube.com/watch?v=em_NV5VX3R0

https://www.youtube.com/watch?v=0W0i-F9kyOo

https://www.youtube.com/watch?v=iGut_MVMcUY

http://www.campaigntr.com/turkiye/algida-gokten-dondurma-yagdiriyor

http://www.promoqube.com/

http://www.dijitalajanslar.com/algida-sosyal-medya-ajansi-promoqube/

                                                                                                                    10.12.2016

Reklamlar