Etiketler

, , , , , , , , , , , , ,

tor61

Biz ,Torku’yuz, Biz Konya Şekeriz. 

Kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan Net Impact’ in CEO’ su Liz Maw, KSS’nin gittikçe daha da yaygın bir hale geldiğini belirtmiştir. Bunun önemini;

Sürdürülebilirlik sadece insanlar ve gezegen için değil, aynı zamanda işletme başarısı için de hayati önem taşır” sözüyle dile getirmiştir. [1]

Bu yazımızda bunun farkında bir marka olan “Torku”yu ele alacağız.

Torku, Anadolu’nun verimli topraklarını işleyen 900 bin çiftçiden oluşan bir topluluktur.Kendi ürettiklerini kendi fabrikalarında işleyip tüketicilere sunmaktadır.

Torku Ormanları Hedefimiz; Türkiye nüfusu kadar ağaç! :Ağaçlandırma çalışmalarının temelinde, doğadan aldığını doğaya verme ilkeleri yer alıyor. Ağaçlandırma alanlarıyla amaçları; küresel ısınma ve kuraklık gibi son yıllarda somut etkilerini hissettiren ve tarımsal üretim aleyhine değişen çevre şartlarını değiştirmek.

Sağlıklı gelecek nesiller için sporun destekçisiyiz:  Spora destek vermek, gençlerin sportif faaliyetlere katılarak sağlıklı yetişmelerini sağlamak öncelikli hedefleri arasında yer alıyor. Konya Şekerspor Kulübü, bisiklet ve güreş branşların da faaliyet gösteriyor.Torku, Konyaspor Futbol Takımı’na da sponsorluk ediyor.

 Sağlık alanında topluma dokunan projeler hayata geçiriyoruz: Organ bağışı, kan bağışı ve ihtiyaç sahibi engelli vatandaşların hayatlarını kolaylaştıracak ekipmanların temini konusunda projeler gerçekleştiriyor. Rekor sayıdaki ‘Organ Bağışı Kampanyası’ Sağlık Bakanlığı’nca ödüllendirildi.

Konya Şeker, Cana “Kan” katıyor:  Kurum Kızılay ile birlikte Kan Bağışı kampanyası düzenliyor. Her yıl gerçekleştirdiği, Konya Şeker yöneticisi ve çalışanlarının geniş katılım gösterdiği bu ortak çalışma kapsamında Kızılay’a bugüne kadar toplam 408 ünite kan bağışı yapıldı. [2]

tor62

Projelerine baktığımızda daha çok sağlık alanına yönelen bir marka görmekteyiz. Torku sağlık konusunda derde deva olmayı kendine misyon edinmiştir. Doğallık , sağlık ve kaliteye vurgu yapmaktadır.  Bu açıdan yaptığı projeler ve misyonu birbiriyle uyuşmaktadır. Sağlık alanındaki eksiklikleri iyi bir şekilde araştıran kurum bu alanlara yönelik projeler gerçekleştirmektedir. Spor alanındaki desteğinin en önemli nedeni de sağlıklı bireyler yetişmesi içindir. Konya’nın bir markası olarak Torku Konyaspor futbol takımına sponsor olması, kendi şehrinin yaptığı şeylere verdiği değeri ve desteği de göstermektedir. Bu sponsorluk sosyal sorumluluktan ziyade, aslında tanınma ve maddi çıkar sağlama amacı taşımaktadır.

“Torku Ormanları” projesinin amacı ise, kendilerinin de söylediği gibi doğadan aldığını doğaya verme ilkelerinin bir göstergesidir. Bu ağaçlandırma çalışmalarını sadece ağaç dikmek olarak görmeyen firma, bu ağaçların bakımını da devam ettirmektedir.

Torku için söyleyebileceğimiz en önemli şey ise, küresel ve toplumsal sorunları oldukça iyi görebilen bir marka olması ve ilkelerine, misyonuna uygun faaliyetler gerçekleştirmesidir.

Yazarlar:

Hatice Yasemin ÖZEN

Melek SÖNMEZ

Emel ERBAŞLI

Sedef İŞBECER

Sezer Berat AYDIN

Kaynakça:

Daha iyi bir dünya için”, www.torku.com.tr

 [1] ­­___ ___,”Kurumsal sosyal sorumluluk nedir?”, www.meloncma.com.tr,  Erişim tarihi:30.11.2016

[2] ___ ___, “Daha iyi bir dünya için”, www.torku.com.tr, Erişim Tarihi: 30.11.2016

Reklamlar