Etiketler

, , , , , , , , , , , , , ,

     Daha önceki yazılarda firmaların sosyal medyayı kullanmalarının ne kadar önemli olduğu ve çarpıcı etkiler yarattığı üzerinde durulmuştu. Pazarlama ve strateji açısından bu kampanyaların önem ve değeri üzerine değerlendirmelere rastlamak oldukça mümkündür. Şimdilerde ise dünyaca ünlü diş markası Sensodyne’nin, sosyal medya aracılığıyla hayata geçirdiği yeni kampanyasının incelenmesi kayda değerdir.

     Diş hassasiyetini anlatmaya yönelik, geçmiş zamanlarda Sensodyne’nin çeşitli çalışmaları olmuştur. Bu sefer ki kampanyasında katılımı sağlayarak tüketiciyi yakalama çabasında olduğunu söylemek doğru olacaktır. Tüketiciyi dişlerinin arasına buz alarak; ‘’mini mini bir kuş’’ şarkısını söylemeye davet etmektedir ve çekilen bu video ‘’#dişimeGöre’’ hasthagiyle Instgram sitesinde paylaşılmaktadır. Kampanya bununla sınırlı kalmayıp, katılımcılara 5.000tl değerinde çift kişilik kış tatili ya da hediye paketi kazanacak 50 kişiden biri olma fırsatını sunmaktadır. Yarışma formatında yapılan bu uygulama kullanıcıyı yormayan ve uygulanabilir bir nitelik taşımaktadır. Etki alanı itibariyle önemli bir noktada olan sosyal medya, etkileşim ve yaygınlık açısından bu kampanya uygun bir zemin sunmaktadır.

     Sensodyne’nin ‘’mini mini bir kuş’’ şarkısını tercih etmesinin altında yatan önemli neden ya da gerekçeler mutlaka vardır. Şöyle ki;  tüketiciyi geçmişe götürüp çocukluğunda herkesin neşe ve mutlulukla söylediği bir şarkıya atıfta bulunarak duygusal bir bağ kurup doğal, samimi ve sevecen bir marka ya da ürün imajı oluşturup tüketicinin zihnini meşgul etmek gibi bir çaba söz konusunun olma ihtimali oldukça yüksektir. Çünkü kampanya incelendiğinde genel anlamda sempatik bir örüntüye sahip olduğu görülmektedir. Kampanyadan sonra bir çocuk şarkısıyla Sensodyne’nin hatırlanması muhtemel olacaktır.

     Kampanyanın katılımına bakılacak olursa 15 Kasım’dan bu yana video 1 milyonun üstünde görüntülenme almış, gönderiye 2 binin üzerinde ifade bırakılmış ve 144 yorum yapılmıştır. Instagram’da ise ‘’#dişimeGöre’’ hashtagiyle şimdiye kadar 100ü aşkın video paylaşılmıştır.

sensodyne1-1

Yazarlar:

Alican Özkeskin

Zeynep Çelik

Ali Akdoğan

Kaynakça:

http://sosyalmedya.co/sensodynein-yeni-marka-iletisimi-mini-mini-bir-kus/

 

Reklamlar