Etiketler

, , , , , , , , , , , , , , , ,

 dub61

Ekonomik durgunluk ve yüksek işsizlik nedeniyle kendilerini dünyanın en mutsuz, en karamsar ulusları arasında gören Almanların moralini yükseltmek amacıyla büyük paralar harcanarak Almanya’da düzenlenen bir reklam kampanyasıdır.

Almanları sızlanıp durmaktan kurtarmak ve kendilerine güven aşılamak için düzenlenen kampanya çerçevesinde Beethoven, Einstein, Beckenbauer ve M. Schumacher gibi ünlülerin posterleri kullanılmış ve Almanlara ‘’ülkeleriyle gurur duymaları’’ mesajı verilmiştir.

dub62dub63

Kampanya, Almanya’nın tarihindeki en büyük kamu projesidir.

25 medya şirketi tarafından oluşan ‘’Partner für Innovation’’ın girişimiyle yaratılmış ve Bertelsmann tarafından koordine edilmiştir. Kampanyanın başlatıcısı Bertelsmann AG CEO’su Gunther Thielen’dir. Kampanya Eylül 2005’ten Ocak 2006’ya kadar sürmüştür.

dub64Kampanyaya destek veren firmalar,  kampanyadan herhangi bir gelir elde etmemiştir. Kampanyanın destekçilerinden birisi olan Lars Cords; ‘’İyimser biri olarak bardağın yarısının dolu olduğunu düşünürsünüz. Almanların çoğu ise bardağın yarısının boş olduğunu düşünür. Biz bunu değiştirmek istiyoruz.’’ demiştir.

Kampanya çerçevesinde ünlülerle çekilmiş birçok reklam filmi, dergi ilanları, broşürler ve açık hava reklamları kullanılmıştır.

Tasarlanan logo Alman bayrağı renklerinde üç yüzü kapsamaktadır.

Birinci Kampanya:

Kullanılan slogan (Du bist Deutschland) 1933 yılında kullanılan Nazi sloganının aynısıdır. (Denn Du bist Deutschland) Stefan Mörz adlı tarihçinin yaptığı araştırma sonucunda, ‘’Sen Almanya’sın’’ sloganının 1930’larda Naziler tarafından kullanıldığı anlaşıldı. 1935 tarihli bir Nazi toplantısının fotoğrafını bulan Mörz, fotoğrafta ‘’Denn Du bist Deutschland’’ (Çünkü sen Almanya’sın) yazılı olduğunu gördü. Sloganın üzerinde ise Hitler’in başı yer alıyordu.

Kampanyanın hedefi Almanların kendilerine ve ülkelerine olan güvenini ve motivasyonunu arttırmak ve girişimci olmalarına teşvik etmektir.

Kampanyanın özünü oluşturan ‘’Sen Almanya’sın!’’ sloganı televizyon şovlarında da yer almıştır.

İkinci Kampanya:

2007’de kampanya, Almanya toplumunda giderek düşen doğum oranı nedeniyle Alman toplumunda daha fazla çocuk dostu olma çağrısında bulundu. Kampanya manifestosunun son bölümünde bu durum özellikle netlik kazanmıştır;‘’Senin türünün daha fazlasına ihtiyacımız var çünkü sen yoksan şimdi eğlenceli değil ve gelecek çoktan geçmiş. Sen Almanya’sın!’’

Kampanya Değerlendirmesi

Yapılan araştırmalar sonucunda, kampanyanın başlangıcından iki hafta sonra kampanyayı bilinçli olarak fark edenlerin %35’inin olumlu değerlendirdiği gözlemlenmiştir. Ancak kampanya birçok eleştirilere ve tartışmalara da sebep olmuştur. Bunun en büyük sebebi, kampanyanın sloganının Nazilerin kullandığı sloganla olan benzerliğidir. Bu anlamda birçok insan kampanyayı çok milliyetçi bulmuştur.

dub65

Yazarlar:

Emre KARASAÇ

Gökçenur POLAT

İlkay ÖZCAN

OKAN VARDAR

Kaynakça:

[1] ___ ___, “Du Bist Deutschland”, en.wikipedia.org, Erişim Tarihi: 04.12.2016

[2] ___ ___, “Moral Bozan Kampanya”, sokak23.blogcu.com, Erişim Tarihi: 04.12.2016

[3] Hendrik Lünenborg, “Almanlar Kendilerini Sevdi”, www.dw.com, Erişim Tarihi: 04.12.2016

[4] Kyle James, “Almanlarda Mutluluk Disiplini, www.dw.com, Erişim Tarihi: 04.12.2016

[5] Tolga Güleç- Fırat Yıldız, “Du Bist Deutschland”, elmaaltshift.blogspot.com.tr, Erişim Tarihi: 04.12.2016

 

 

Reklamlar