Etiketler

, , , , , , , , , , , ,

   Merhaba arkadaşlar bu hafta aslında hepinizin çok iyi bildiğini düşündüğümüz bir konudan bahsetmek istiyoruz: Sosyal medya. Sosyal medyanın kullanımı hayatımızın her alanında olduğu gibi iş hayatına da girmiş bulunmaktadır.

   Dünya üzerinde daha önce hiç yaşanmamış büyüklükte ve kolaylıkta dev bir paylaşım platformu da sosyal medya olgusu ile birlikte hayatımıza girdi. Hemen her konuda deneyimlerimizin büyük bölümünü arkadaşlarımızla paylaştığımız bu ortamlarda, yine hayatımızda çok miktarda yer alan markalarla ve ürünlerle de ilgili çok sayıda paylaşımda bulunuyoruz. Çok sayıda öncü benimseyicinin bir arada bulunduğu bu ortamlar markalar için pozitif veya negatif viral halkaların başlangıç noktalarını oluşturuyor.(Kahraman, Sosyal Medya 101,51)

   Markaların sosyal ortamda bulunmaları ürün ve hizmet tanıtımının yanı sıra yaptıkları faaliyetleri, etkinlikleri duyurmasına da imkân sağlamaktadır. Bir etkinliğin hazırlık aşamasında kullanılan geleneksel yöntemlerin yanında sosyal ağların da kullanılması etkinliğin duyurulmasını daha geniş kitleye ulaşmasını sağlamaktadır. Bir etkinliğin hazırlık aşamasında en önemli şey etkinliğin duyurulması, tanıtımıdır. Etkinliğinizi ne kadar mükemmel yaparsanız yapın eğer etkinliğinizi yeteri kadar tanıtamazsanız ya da duyuramazsanız katılım oranıyla birlikte sizin motivasyonunuz da düşecektir, yapılan etkinliğin amacına ulaşma ihtimalini de olumsuz yönde etkileyecektir. Bunun yanı sıra etkinlik sırasında anlık yapılan paylaşımlarla aktifliğini arttırmaktadır. Etkinliği daha şeffaf ve daha ulaşılabilir kılmaktadır.Gelelim yaptığınız etkinliği hedef kitlenize nasıl ulaştıracağımıza?

  1. Facebook’ta bir etkinlik oluşturmak,
  2. Yapılacak etkinliğe ait bir Twitter ya da Instagram hesabı açmak,
  3. Paylaşımlar için hashtag (#) belirlemek ve o konuyu gündeme getirmek
  4. Etkinliğin yapılacağı yer için konum oluşturmak.

   Bunların yanı sıra verilecek internet reklamları, yapılacak outdoor çalışmalar, gerilla pazarlama ve tanıtım faaliyetleri, araç-otobüs giydirme, televizyon-radyo-gazete reklamları, durak giydirme gibi çalışmalarla hedef kitlemize ulaşmak mümkündür. Son olarak etkinlik için oluşturulması gereken en uygun medya aracını seçip bunu en uygun şekilde kullanmaktır.

sos61

Yazarlar:

Filiz Kodci

Hande Durmaz

Miray Akbörü

Özge Nasır

 

Reklamlar