Etiketler

, , , , , , , , , ,

Ekip olarak güzellik ürünleri sektöründen bahsettiğimiz yazılarımızda uzun zamandır belli markaları ele almaktayız; fakat bunlardan en belirgin olan marka ise Dove markasıdır. Her geçen gün hedef kitlesinin karşısına farklı kampanyalarla çıkan markamız yine bambaşka ve duygusal bir kampanya ile karşımızda..

Markamızın bu seferki kampanyasının hedef kitlesi anneler ve kızları tabi hedef kitle anneler olunca insan anneler günü mü nerden çıktı diye bir düşünüyor. İşte bu noktada hem annelik duygusunu hem de güzelliğin kaynağı olan annelerimizin kalbini fethetmek için bir adım önde davranan markamız başarılı bir kampanyaya imza atıyor.

Öncelikle Youtube kanalında Miras adı ile yeni bir reklam filmi yayınlayan markamızda, reklam filminde 7-10 yaş arası kız çocuklarını ve annelerini göstermektedir. Filmde yer alan anne ve kızlarına farklı mekanlarda aynı sorular sorulup cevaplarını yazmaları isteniyor. En önemli soru ise bedeninizde hangi bölgeleriniz beğenmediğiniz oluyor. Ayrı ayrı cevaplamalarına rağmen anneler ile küçük kızları benzer cevaplar vererek annelerini fazlasıyla şaşırtıyor.

Anne – kız ilişkisini güzellik mirası üzerinden işleyen markamız annelerinden kızlarına geçen güzellik algısının aslında bir noktada özgüven algısı olduğunu da hatırlatan kampanyada kendilerini seven annelerin çocuklarına da kendilerini sevmelerini aşılayabileceği gösterilmektedir. Özelikle filmin son kısımlarında annelerin kendilerini beğenmediği yönlerini çok dile getirmeleri ve bunu yaparken kızlarının yanında olduğunu bazen unuttuklarını itiraf etmeleri de özgüven noktasında kızların güzellik algısını nasıl değiştirdiğini belirtmektedir. Kadınların kendilerini sevmelerini ve güzel olduklarını kabul etmeleri içinde #bizböylegüzeliz hashtag’i ile çağrıda bulunuyor.

Kampanyanın ikinci ve en vurucu aşamasını da sosyal medya üzerinden yapan markamız onedio.com üzerinden başlattığı test ile kızların ya da annelerinin belli soruları çözmelerini ve çözdükten sonra Facebook üzerinden anne/kızlarına göndererek aynı şekilde testi tamamlamalarını istiyor. Sonuçlar anne ve kızların testi tamamlanması sonrası gönderdikleri bildirim ile sonuçları gösteriyor 1 Aralık 2016 tarihinde güncellenen test henüz tam olarak hedef kitlesine ulaşmış değil ileriki günlerde etkilerini göreceğiz. Ama bu güzel en anlamlı kampanya için Dove markasını tekrar tebrik ediyor ve bu tarz kampanyalarını dört gözle bekliyoruz.

dove61

Henüz İzlemeyenlere:

https://www.youtube.com/watch?v=qu0Y2-aAfrg&feature=youtu.be

Henüz Görmeyenlere:

https://onedio.com/haber/bu-test-anne-ve-kizlarina-ozel-birbirinize-ne-kadar-benziyorsunuz–736143

Yazarlar:

Elif GÜL

Ferda ASLAN

İhsan SELİMLER

Hüseyin ASAR

Reklamlar