Etiketler

, , , , , , , , , , ,

Puma’nın dünyaca ünlü pop star Rihanna ile 2016 yılı Şubat ayında New York Fashion Week Moda Haftasında görücüye sunduğu devrim niteliğindeki FENTY X PUMA spor giyim koleksiyonuyla birlikte marka farklı bir çizgi ve stratejiyle karşımıza çıktı.

Puma bu koleksiyonu ile Nike, Adidas gibi spor markalarının aksine Rihanna’nın söylemindeki gibi “Beklenmedik, tahmin edilemez” bir koleksiyon oluşturdu. Yüksek taban spor ayakkabı furyasına karşın, topuklu spor ayakkabıyla ve spor çizmelerle Rihanna’nın extreme çizgisini tattık. Bu demek değil ki yüksek tabanlı ayakkabılar sunmadılar, en azından Adidas ve Nike tarzının dışında tutulmuş. Koleksiyonun kreatife’i Rihanna’nın hem Puma’nın tanıtımı yükselişi, için hem de Rihanna fashion kariyeri için FENTY X PUMA büyük bir başarı projesi… Koleksiyon kadın giyim ve erkek giyimden oluşuyor, unisex parçalarında olduğu koleksiyonda spor tasarımların yanı sıra sexsapalitenin karşılığı korselerde  koleksiyona uyarlanmış. Dev ceketler, şortu paçalarına kenetleyen kemerli  pantolonlar, tamamen çıtçıt düğmelerle baştan sona açılıp kapanabilen sexy eşofmanlar, üzerinizdeyken yemek yemeye dahi cesaret edemeyeceğiniz kolları kolunuzdan iki kat uzunluğa sahip sweatler…

Gelelim star kullanımının tatlı ve kötü yanlarına. Çoğu marka ve sektörde kullanılıyor olsa da bu taktiğin tutmadığı çok sektör var ama iş hem kalite, hem sağlam bir star hem de iyi bir hedef kitle seçimiyle kusursuz gözüküyor. Koleksiyon için tek reklam filmi çekilmemesinin yanı sıra NYC moda haftasına çıkabilecek kadar başarılıydı ardından Paris moda haftasında da gördüğümüz koleksiyonun Rihanna’dan daha büyük bir reklamı olamazdı. Stüdyo çekiminde koleksiyon parçalarını giyen ünlülerin sosyal hesaplarda paylaşımı, Rihanna’nın kişisel hesaplarından paylaşımı, markanın mağaza açılışları, etkinlikleri ve tanıtımları kullanılıyor. Bunların dışında dünyanın en büyük moda haftalarında koleksiyonunuzu sergiledikten sonra özellikle Rihanna gibi tasdikli bir moda ikonunun, günlerce ve haftalarca dergilere haber olmadan, magazin ve fashion kanallarının her saniyesinde var olmadan düşünemiyoruz. Geçen yıl içerisinde gecede tek verilen ödül olan ve sadece bir kazananı olan Icon Fashion Awards’da ıcon seçilen Rihanna’nın moda anlayışı gördüğümüz gibi ödüllerle desteklenmiş.

Kampanyanın pazarlama tekniğinden bahsetmezsek başarısının temel taşlarından birini kendimize saklamış oluruz (ki biz öyle insanlar değiliz ). Moda haftalarında boy gösteriyorsanız seslendiğiniz kitle bellidir zaten (Gucci, Tom Ford, Versace, Givenchy vb. kullananlar ) fiyat aralığınızda aşağı yukarı öyle. Ben pahalıyım ve beni herkes alamaz diyen koleksiyon aynı zamanda beni almak için hızlı olmalısınız diyor. Stoklarla sınırlı koleksiyonun istediğiniz parçası tükendiği takdirde binlerce dolarınızın olması bir şey ifade etmiyor. Bugün Zara’nın başarısının en büyük paydası da bu pazarlama stratejisidir. Binlerce dolarlık ürün satan firmaların kullandığı bu stratejinin akıl babası Amancio Ortega’dan başkası değil (Zara’nın sahibi). Size fazla düşünecek zaman vermez çünkü düşünecek olsak kararsızlığımız içinde çırpınıp durmaktan başka bir şey yapmayacağımız aşikar. İşte buradaki karar mahkemesinin hükmünü ürünün gidince bir daha geri gelmeyeceği o yüzden kararın hemen verilmesi gerektiği vurgusunu duygusal bağlıklarımızı çığlık çığlığa haykırırken, son kararı da her daim yanımızda destekçimiz, en ihtiyaç duyduğumuz anlarda bize içinin güzelliklerle dolu olduğunu gösteren cüzdanımız oluyor.

Bu başarı hikâyesini sonlandırırken beyaz çorabın üzerine terliği dahi iconic hale getiren Riri’de önümüzdeki sezonda, pantolonun üzerinde iç çamaşırı, beyaz atlet ve beyaz kilodun uyumunu unutmamasını temenni ediyoruz. Sevgilerle…

 

Yazarlar:

Erdem SOYLU

Eylem ÖZCAN

Merve ÜRGEN

Tuğba KORKMAZ

Kaynakça:

Paris Moda Haftası FENTY X PUMA

 http://www.modakliks.com/etiket/paris-moda-haftasi/

New York Moda Haftası FENTY X PUMA

http://vogue.com.tr/defile/fenty-x-puma-2016-17-sonbaharkis-33179#p=44

Erişim Tarihi: 13/11/2016

 

 

Reklamlar