Etiketler

, , , , , , , , , , , , ,

dan51Sosyal sorumluluk projeleri kurum ya da kuruluşların itibarlarını inşa edebildikleri en önemli hareket sahasıdır. Bu tür projelerde en önemli husus ise sürdürebilirlik ve uzun vadeli etki yaratacak projelerin tasarlanmasıdır.[1] Bu hafta ki yazımızda “DANONE” markasının yapmış olduğu sosyal sorumluluk projelerini ele alacağız. O halde başlayalım…

Danone Türkiye olarak, lezzetli, sağlıklı ve herkesin erişebileceği ürünleriyle mümkün olan en fazla sayıda insanın sağlığına katkıda bulunma misyonu ile 1998’den bu yana sütlü ürünler pazarında faaliyet göstermekte. Danino, Danette, Activia, Danone Doğal ve Danone Disney markalarından oluşan sağlıklı, lezzetli, kaliteli ve geniş ürün yelpazemiz ile tüketicilerine en iyiyi sunmayı hedeflemekte. Yürüttüğü projeler ise; 

dan52Sütüme Sağlık Köyüme Destek Projesi: Kurum “Danone Çiftçi Geliştirme Programı”yla en sağlıklı ve en kaliteli süt ürünlerini tüketicilere ulaştırmak amacı ile sütünü temin ettiği 12.000 çiftçiyi Avrupa Birliği (AB) kalite standartlarında, yağ ve protein içeriğine ve mikrobiyolojik kaliteye sahip, AB üreticisiyle rekabet edebilir maliyetle süt üretebilen, karlı, verimli, sürdürülebilir süt işletmeleri haline getirmek üzere desteklemektedir. “Danone Çiftçi Geliştirme Programı” kapsamında hayata geçirdikleri Sütüme Sağlık Köyüme Destek projesi ile ise köylerde merkezi sağım ünitesi, merkezi yem ünitesi ve soğutma sistemlerini bir araya getiren SütEvi isimli entegre tesisler kurulmasına destek olmaktadır. Sütevleri’nin sayısı bugün 18’i bulmaktadır. Danone Türkiye, T.C. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Ziraat Bankası ve Köy Kooperatifleri işbirliği ile kurulan SütEvleri sayesinde küçük ölçekli üreticilerimizin süt kalitesi ve verimliliği artırılmaktadır. 

dan53Danone Uluslar Kupası Projesi: Danone Türkiye, 2000 yılından beri, Türkiye’nin en büyük çocuk spor organizasyonu Danone Uluslar Kupası ile ülkemizdeki tüm çocuklara “Hayallerinize inanın.” diyor. FIFA tarafından onaylı dünya çapındaki ilk ve tek çocuk spor organizasyonu olan Danone Uluslar Kupası her sene 40 ülkeden 2,5 milyon çocuğun katılımı ile gerçekleşiyor. “Hayallerinize inanın!” sloganıyla dünya çocuklarını kucaklayan bu büyük organizasyon, farklı kültürleri biraraya getirerek, çocukların saygı ve sevgi çerçevesinde, centilmence futbol oynayabilecekleri bir turnuva ortamı yaratıyor. Zinedine Zidane Danone Uluslar Kupası’nın hamisi olarak her yıl dünya çocuklarıyla buluşuyor. Danone Uluslar Kupası’nın Türkiye ayağı Gençlik ve Spor Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı iş birliğinde “G.S.B.-M.E.B.-Danone Küçükler Futbol Türkiye Birinciliği” adı altında yürütülüyor. G.S.B.-M.E.B.-Danone Küçükler Futbol Türkiye Birinciliği, Türkiye’nin farklı coğrafyasındaki onbinlerce çocuğa futbol oyununun keyfini yaşatıyor, fairplay ruhunu aşılıyor.

dan54Gülümseyen Gelecek Anasınıfları Projesi: Haziran 2004’te Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ve Milli Eğitim Bakanlığı ile yola çıkan Gülümseyen Gelecek Anasınıfları ve Oyun Parkları projesi Danone tarafından desteklenmiştir. Türkiye’deki okul öncesi eğitim oranını Avrupa Birliği standartlarına yaklaştırma hedefini taşıyan Danone, Türkiye’nin 81 ilinde 500 Gülümseyen Gelecek Anasınıfı ve Oyun Parkı açmış olup 25.000 çocuğumuzun okul öncesi eğitim almasına katkıda bulunmuştur. [2] 

  Yaptığı projelere baktığımızda ilk olarak kurumun misyonu içinde de yer alan sağlık alanına yönelmiş olduğunu görüyoruz. “Sütüme Sağlık Köyüme Destek” projesi ile tüketiciye kaliteli ve sağlıklı ürünler sunmak için, sütlerini temin ettiği çiftçilere özel bir program hazırlayarak, onların sütlerinin daha verimli, sağlıklı ve kaliteli hale getirmeyi amaçlıyor. Böylece kendi ürünlerinin de kalitesinin artacağının farkında olan kurumun sorunu temelden halletmeye çalışması oldukça başarılıdır.          

Diğer iki projesini ise çocuklar için yapmıştır. Kurumun sektörde asıl adını duyurmasını sağlayan ürünleri çocuklar için yapmış olduğunu görmekteyiz. Bu durumda hedef  kitlesinin en önemli kısmını oluşturan çocuklar için sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirmesi hedef kitlesine uygun davrandığını da bize göstermektedir.

Kurum “Danone Uluslar Kupası” ile dünya çapındaki ilk ve tek çocuk spor organizasyonu olma başarısını elde etmiştir. Bu proje ile çocuklara ‘hayallerinize inanın’ mesajını vermektedir. Onların farklı coğrafya ve kültürlerden çocuklarla bir araya gelmesini sağlayarak diğer kültürlerle etkileşimini sağlıyor. Aynı zamanda beraber hareket etmeyi öğretiyor ve fairplay ruhunu aşılıyor.

 “Gülümseyen Gelecek Anasınıfları” projesinde Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ve Milli Eğitim Bakanlığı ile birlikte hareket etmiş. Türkiye’deki okul öncesi eğitimi Avrupa standartlarına taşımak amacıyla çalışmalar yapmıştır.

Tüm projelerine baktığımızda, kurumun Türkiye’deki eksik gördüğü yerleri Avrupa standardına ulaştırmaya çalıştığını ve böylece kurum olarak Türkiye’yi kalkındırma amacı taşıdıklarını görüyoruz. Yaptığı projelerle hem kendi kurumuna hem de Türkiye’deki sıkıntı yaşanan alanlara destek olduğunu söyleyebiliriz. 

Yazarlar:

Hatice Yasemin ÖZEN

Melek SÖNMEZ

Emel ERBAŞLI

Sedef İŞBECER

Sezer Berat AYDIN

[1] Korucu Hilal, (2013), ”Kurumsal Sosyal Sorumluluk”, www.wise.tv,  Erişim Tarihi:05.11.2016

[2]___ ___ ,”Sürdürülebilirlik”, www.danone.com.tr,  Erişim Tarihi:05.11.2016

 

Reklamlar