Etiketler

, , , , , , , , , , , , , ,

niad51 

Bir tarafta Alman sağlamlığını ve asilliği temsil eden,spor dünyasında klaslığın temsilcisi adidas; diğer tarafta ise sporun show yönünü iyi kullanan ve kreatifliğiyle fark yaratan Amerikan devi Nike.

  İki ekip öncelikle reklam kampanyalarında öne çıkardıkları kişiliklerle birbirinden ayrışmaktadır.Nike’ın futbolda reklam politikası bireysel yetenek ve teknik üzerine, Adidas’ın ise takım sporu ve güç üzerine kuruludur. Her dünya kupasında,her Şampiyonlar Ligi finalinde,alanlarındaki en iyi sporculara kendi sponsorluklarını verme konusunda,kısacası spor dünyasının en üst kademesinde bu iki dev markanın rekabetini görmek mümkündür.Bu tezi haklı çıkaracak nitelikteki nike ve adidas reklamlarına bir bakalım:

https://www.youtube.com/watch?v=ilwoEBL_KLU

https://www.youtube.com/watch?v=reTtpCaePHg

Lebron james için de sağlam bir yarışa girmişti zamanında iki şirket.

Bu kapışma sırasında isminin açıklamasını istemeyen bir Adidas yetkilisi ”Lebron için ne verirsek verelim Nike’nin bir fazlasını verip onu alacağını biliyoruz. şu anki stratejimiz daha çok fiyatı yükseltip rakibimize zarar vermek üzerine.” demiştir.

En büyük kavgalarını 1998 Fransa Dünya Kupası finalinde vermiştir iki şirket. Adidas giyen Fransa karşısında Nike giyen Brezilya 3-0 kaybetmiş, sakatlığına rağmen Nike ‘ın baskısı sonrasında sahaya sürüldüğü iddia edilen Ronaldo mahkemede ifade vermiştir.

2000’de Fransa’daki Dünya Kupası’ndan sonra yapılan bir Adidas reklamıyla savaş iyice kızışmıştır.

Ekranda 0-0’ı gösteren bir scoreboard vardır.

Spiker Zidane ve gol der ekranda ilk sıfırın yerine sola yatık küçük bir çizgi görünür

Spiker Zidane ve gol der ekranda sola yatık öncekinin sağında, öncekinden daha büyük ve tamamlayıcı bir çizgi görünür

Spiker Petit ve gol der ekranda sola yatık öncekilerin sağında, öncekilerden daha büyük ve tamamlayıcı bir çizgi görünür

Ortaya çıkan ııı-0 babındaki şekil Adidas’ın logosudur. zaten Fransa- Brezilya finalinde Fransa Adidas, Brezilya Nike sponsorluğu taşımaktadır.

Son olarak horozlar olarak bilinen Avrupa’nın lokomotif takımları arasında gösterilen Fransa’nın sponsorluğunu Adidas’ın elinden alan Nike,rakibine büyük bir çelme takmıştır.Nike, yıllık 43 milyon euro vererek Fransa Milli Takımı’nın forma sponsorluğunu Adidas’ın elinden aldı. Spor endüstrisinde Nike ile Adidas arasında yaşanan son derece agresif rekabet ortamı, spektaküler sayılabilecek yeni bir gelişmeye daha sahne oldu. Son dönemde Alman Adidas’ın ticari ataklarına cevap vermekte zorlanan Amerikan Nike, müthiş bir kararlılık örneği göstererek, Fransa Milli Futbol Takımı’nın forma sponsorluğunu kaptı.

Nike, Avrupa Kıtası’nda Adidas’ın 3 önemli kalesinden biri olan Fransa’yı ele geçirme arzusuna yıllık 42.6 milyon euroyla ulaştı. Nike-Fransa birlikteliği 2011’de başlayacak.

Halen Adidas’tan yıllık milyon euro kazanan Fransa, 2011’den itibaren yıllık 42.6 milyon euroyu kasasına koyacak.

Brezilya’da düzenlenen son Dünya Kupasında da Nike’ın üstünlüğünü görmek mümkün.Üstelik bu,Nike’ın Dünya Kupaları tarihinde adidas’a karşı kurduğu ilk üstünlük;

ADİDAS’LI MESSİ’YE KARŞI NİKE’LI RONALDO!

niad52

Peki Adidas ve Nike’ın bu dev rekabette kozları hangi takımlar ve hangi yıldızlar olacak?

Bu arada hemen çok ciddi bir gelişmeyi hatırlatalım. Nike tarihte ilk kez dünya kupalarında milli takımların forma sponsorluğunda Adidas’ı geride bıraktı.

Yıllardır dünya kupalarında Adidas’ın tartışmasız üstünlüğü İngiltere başta olmak üzere bazı milli takımların Nike’a geçmesiyle sona erdi.

Nike Brezilya Dünya Kupası’na 10 takımla katılırken, Adidas’ın takim sayısı 9’da kaldı. Hatta öyle bir rekabet var ki, Puma 8 ulusal takımla Adidas’ın ensesine dayanmış durumda.

Burada üstünlüğü Nike’a kaptıran Adidas ise rekabet yolunu yıldız futbolcularda arıyor. Nike’ın Cristiano Ronaldo’ya sponsor olmasına karşılık Adidas bu atağa Messi efsanesiyle karşılık verdi.

Nike’ın ilk 11’inde yer alan yıldızların başında, yaşayan en büyük futbol yıldızlarından biri olan Portekizli Cristiano Ronaldo var. Ronaldo eğer sakatlığı geçer ve turnuvaya yetişebilirse Nike kramponları giyerek mücadele edecek.

İki spor markası,tahmin edeceğiniz gibi kimseyi şaşırtmadı ve günümüz teknoloji dünyasını uzaktan seyretmedi,rekabet sanal aleme de sıçradı ;

Gelişen teknolojiyi her alanda takip eden ve rekabeti sonuna kadar devam ettiren Adidas, APP dünyasında bir satın alma gerçekleştirerek rekabeti farklı bir alana taşıdı.

Runtastic isimli sağlık ve fitness uygulamasını 240 milyon dolar gibi bir bedelle bünyesine katan Adidas, 40 milyondan fazla kayıtlı kullanıcıyı da bir anda kendi bünyesine katmış oldu. 2009 yılına kurulan ve her yıl büyük ilerlemeler kaydeden Runtastic, kullanıcıların spor çalışmalarını teknolojiye entegre etmesini sağlıyor. Özellikle her geçen gün değerlenen sağlık ve fitness uygulamalarında Adidas’ın bu satın alması Nike’ın zaten sahip olduğu Nike+fitness ismindeki sağlık ve fitness uygulamasına da rakip olmuş oldu.

Bakalım tekstil, moda ve ticari alandaki yarışlarını uygulamaya da taşıyan Adidas, Nike ile nasıl bir rekabet içerisinde olacak?

Yazarlar:

Abdullah SARI

Murat AYDIN

Ahmed Awil NUR

Dilara ABACI

Kaynakça:

https://www.google.com.tr/search?q=adidas&biw=1366&bih=664&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiI19al7KjQAhXBJ8AKHbHgCVIQ_AUIBigB#tbm=isch&q=adidas+vs+nike&imgrc=uHlWeMScZ8pMVM%3A

http://moddreport.com/adidas-nike-cekismesi-appye-tasiniyor/

http://iddiaediyorum.blogcu.com/nike-ve-adidas-rekabeti/4116179

http://www.futbolakademi.net/2015/06/futbol-endustri-savaslari-adidas-nike.html

http://leventyildiz7.blogcu.com/adidas-ve-nike-rekabeti/2882769

 

 

 

Reklamlar