Etiketler

, , , , , , , , , , , ,

milka51

  Milka çikolatasının yaratıcısı, İsviçreli çikolata öncüsü Philippe Suchard’dır. Suchard 12 yaşında iken hasta annesi için Neuchatel’e ilaç almaya gittiğinde, orada ilaç yerine çikolata kullanıldığını görür. Bu çikolata karışımının o zamanki bedeli 3 günlük alışma ücretine denk gelmektedir. İşte o gün Suchard ileride çikolata işine girmeye karar verir. 1815 yılında şekerleme sanayiinde staj yapmak üzere Bern’e gidip 8 yıl sonra Neuchatel’e döndükten sonra şekerleme alanında iş kursa da hayali ikolata üretmektir.

  Nitekim 1 yıl sonra su değirmeni gücüyle çalışan ilk çikolata fabrikasını Serriere de kurar. Eşi ve çocukları ile birlikte uzun saatler çalışmakta ve günde 25-30 kg çikolata üretmektedir.

BAŞARI HİKAYESİ

  Bir süre sonra pazarlamanın ve markanın önemini fark edince ürünlerini Paris’teki dünya fuarında sergiler. Tramvaylara, gazetelere ve binalara reklam verir. Ürünlere özel ambalaj geliştirir. Tablet çikolata ambalajlarının içine küçük kartlar koyar ve tüketicilerin bu kartları albüm yapmaya başladığını görür.

  1884 yılında ölümünden sonra damadının işi almasından sonra 1893’te Suchard İsviçre’nin ilk uluslararası markası olur.

  Ürün tarihinde dönüm noktası ile, 1901 yılında ‘Milka’ adı ile ilk sütlü çikolatanın üretilmesi oldu. ‘Milka’ Almanca ‘Milch’ (süt) ve ‘Kakao’ (kakao) kelimelerinin birleşmesinden oluşturulmuş bir isim.

VİZYON: Eğlenceli lezzet anlarını sunmak, bir parça huzur ve rahatlık hissi vermek

MİSYON: Küçük bir Milka’nın Dünya’yı daha sevgi dolu bir yer haline getireceğine inanıyoruz.

  • Lila inek logosu fikri 1973 yılında Peter Schmidt tarafından ortaya atılıyor
  • Logo tasarım ise Young&rubicam şirketi tarafından yapılıyor.
  • Türkiye dahil satıldığı tüm ülkelerde, çikolatalı ürünler kategorisinde lila renginin kullanım hakkı sadece Milka’ya ait. Lila rengi, Avrupa’da marka olarak tescil altına alınabilmiş tek renk. 

MİLKA VE MARKA GENİŞLETME STRATEJİSİ

MARKA GENİŞLETME                                 

  • Milka ve Oreo
  • Milka ve Philadelphia
  • Milka ve Daim
  • Milka ve Maxwell House
  • Milka ve Tuc
  • Milka ve Lu

MARKA GENİŞLETME NEDENLERİ

  • Marka imajını geliştirmek
  • Pazar payını arttırmak
  • Marka değerini hem finansal hem duygusal boyutta arttırmak
  • Marka farkındalığı yaratmak

PAZARLAMA KARMASI

ÜRÜN: Ürün daha önce de bahsedildiği gibi en yumuşak lezzete sahip, gerçek Alp sütünden yapılmış, kalpleri yumuşatan eşsiz lezzet sunan çikolata.

FİYAT: Sunulan kaliteye uygun fiyat politikası;  Lindt>Mlka>Nestle

DAĞITIM: Kraft Food aracılığıyla sağlanıyor. Süpermarketler, bakkallar, büfeler

TUTUNDURMA:

  • TV REKLAMLARI: Ürünün popülerliğini ve müşteri sadakatini arttıracak reklamlar.
  • Sosyal Medya: Müşteri çekmek, sadakat oluşturmak amaçlı Facebook Twitter fan sayfaları
  • Organizasyonlar: Kayak şampiyonaları, Alp dağlarına turlar
  • Etkinlikler: maceraya.com com gibi faaliyetlerle 5000 tl hediye çeki, Milka ürünleriyle dolu çikolata ödülü
  • Sponsorluklar: Dünya şampiyonu kayakçılar

SWOT ANALİZİ

STRENGTHS                                    WEAKNESSES

*Marka bilinirliliği                          *Uluslararası pazarda az dağılım

*Ürün çeşitliliği                             *Borsadaki düşük değer

*Pazar payı                                   *ABD’de Milka’nn yavaş büyümesi

*Güçlü marka imajı

 

OPPORTUNATIES                         THREATS

*Büyüyen Pazar                            *Güçlü rekabet

*Hedef kitlenin genişlemesi     *Durgun, olgun pazar

*Organik trend                              *Toplumun yaşlanması

Yazarlar:

Evrim Özcan
Kaynakça:

Prezi.com

 

 

 

 

 

 

Reklamlar