Etiketler

, , , , , , , , , , , , , , ,

Dünyanın dört bir yanında sosyal adaletsizlik, eşitsizlik gibi kavramları tetikleyen toplumsal olaylar yaşanırken tüketici sesini çıkaran markalarla adeta bütünleşiyor.

Dünyanın her yerinde sosyal sorumluluk gerektirecek olaylar yaşanırken, bir yandan da teknolojinin tüm çatışmaları, tartışmaları ortaya hızla çıkarışını gözlüyoruz. Dünyanın dört bir yanında insanlar bu sosyal adaletsizlikler için seslerini duyurmaya ve adaletsizliğin önüne geçmeye çalışıyor. 

Medyanın Rolü 

Bütün bunlara sosyal medya sayesinde 7/24’e dönüşen medya kültürünü eklediğimizde, iyi yanlarımızı beslemek yerine, ilgiyi sürekli canlı tutmak (click bait) adına daha çok düzensizlikten beslenen bir ana akım medya ile karşılaşır olduk… İşte bu noktada daha fazla hoşgörüyü, sosyal toleransı sahiplenen ve bu alanda mesaj sunan markalar için de fırsatlar olabilir. Bugün birçok tüketici bir zamanlar ‘bana ait’ olarak tanımlayabileceğimiz değer yargılarında değişime gidiyor ve ‘ben kimim’ sorusunu soruyor. Yaratıcı, zevkli, etik, doğru olduğunu göstermek istiyor, bu da sosyal meselelere duyarlı ve bunun iletişimini yapan markalarla etkileşim yoluyla oluyor. Uzlaşma için ellerinden geleni yapan markaların doğuşuna tanıklık ediyoruz. 

Ariel Cinsiyet Eşitliğini Gündemine Aldı 

Yerel olarak sorun görülen bir konuda güçlü mesaj vermek de sosyal uyumu ve adaleti teşvik ediyor… Procter & Gamble markalarından Ariel de böyle bir yol seçerek, Hindistan’da ‘yükü paylaşın’ adlı bir cinsiyet eşitliği kampanyası başlattı. Bir babanın erişkin kızının hayatına tanıklık etmesinin ardından, ondan yıllar boyunca ev işlerine hiç yardım etmediği için özür dilemesini konu alan video ‘Neden çamaşır sadece annelerin işi’ sorusuyla bitiyor. Video şu ana kadar YouTube’da 2.5 milyondan fazla seyredildi.
Starbucks’tan Eğitim Eşitliği Fırsatı 

Mart ayında kahve markası Starbucks, New York’un az gelirli bölgelerinden Queens’te gençlere eğitim vermeye başladı. Yerel bir STK ile çalışan marka, kahvecilerin içinde gençlere perakende ve müşteri hizmeti eğitimleri sundu. Büyük ilgi gören eğitimlerin ABD’de 14 bölgeye yayılması planlandı. 

HSBC Annelerin İşe Dönüşünü Ele Aldı

Annelerin iş hayatında yaşadığı zorluğu gören ve işe geri dönüşlerini kolaylaştırmak isteyen HSBC, Birleşik Arap Emirliklerinde ‘Anneyi Öneriyorum’ kampanyasını bu yıl anneler gününde başlattı. Çocukların annelerinin yeteneklerini ve önerilerini paylaştığı video ile başlayan kampanyada BAE’deki anneler HSBC’yle iletişime geçerek ücretsiz CV hazırlama, iş görüşmesi yeteneklerini artıracak workshoplara davet edildi. 

Smirnoff ‘tan Göçmenler İçin Farkındalık

Göçmenlik ABD’nin seçimle yoğrulan gündeminin ilk sıralarında yer alan bir konu…Haziran ayında bu alanda çok ses getiren işlere imza atan sokak sanatçısı Morley ile işbirliği yapan marka, kendisinden 10 tane gerçek göçmenle röportaj yapmasını ve bunları postere dönüştürmesini istedi.Ortaya göçmenlerden alınan çarpıcı cümlelerle hazırlanan posterler çıktı. Şu anda bu posterler Los Angeles’ın birçok otobüs durağında sergileniyor.

Zorbalık Gülümsemeyi Soldurur

Arjantinli bisküvi markası Bagley ‘zorbalık’ konusunda bir farkındalık yaratmanın peşinde. Özellikle okul çağı çocukları arasında çok yaygın olan sataşma konusunda ne yapabileceğini düşünen bir marka özel bir gün üzerinden gitmeye karar verdi. Mayıs ayında bu konuda farkındalık yaratmak için konulan ‘Uluslararası zorbalığa hayır günü’ için harekete geçen marka, sınırlı sayıda bisküvisini ‘üzgün surat’ ile üretti ve “zorbalık gülümsemenizi soldurur” mesajını verdi.

Yazarlar:

Evrim Özcan

Kaynakçalar:

Linkedin.com

 

 

 

 

 

Reklamlar