Etiketler

, , , , , , , , , , , , ,

  • Sessiz Sedasız Reklam Kampanyalarına Atılan İlk İmza Clean & Clear

Yazı başlığımıza sessiz sedasız diye başlamamızın nedeni tabi ki yayınlanan reklam kampanyasının Türkiye’de ses getirmemiş hatta nerdeyse hiç duyulmamış olmasıdır. Kadın bakım ürünleri sektöründe uluslararası faaliyet gösteren Clean & Clear markası Türkiye’de de belli müşteri potansiyeline sahip olan bir markadır. Markayı ülkemizde ürün tanıtım reklamları dışında bir kampanya ile görmek mümkün değil iken marka dünya üzerinde bir ilke imza attı.

Markanın See The Reel Me başlığı altında hazırladığı kampanyada 14 yaşında bir trans bireyi reklam yüzü olarak seçmesi bir ilk olmuştur. Floridalı Jazz Rennings hazırlanan 1 dk’lık reklam filmi içerisinde kendi hayat hikayesinden bahsederken “Bir erkeğin vücudunda mahsur kalmış bir kızdım. Cinsiyet değiştiren biri olarak büyümek, özellikle orta okulda çok zordu. Bazı zamanlar bana ‘şey’ diye sesleniyorlardı” sözcüklerini kullanarak yaşadığı zorlukları aktarmıştır.

Kampanyanın ardından takipçilerinin sorduğu soruları YouTube kanalı üzerinden cevaplayan Jazz’in destekçileri ise #SeeTheReelMe hashtagini kullanarak hikayelerini anlatmaya fazlasıyla istekli görünmektedirler.

Reklam yüzü olan Jazz’e biraz değinmek gerekirse kendisi zaten 2014 yılında trans gençler ve aileleri hakkında yazdığı kitabı ile Time dergisinin en başarılı gençler listesine girmiş ilk trans bireyi olma unvanına sahiptir. Daha sorasında Huffington Post’a verdiği röportajda insanların düşünceleriyle yaşanmaması gerektiğini ve size değer veren insanların zaten yanımızda olacaklarından bahsetmektedir.

Ataerkil toplumun baş gösterdiği dünyamızda kadınların ve cinsiyet farkı olmaksızın her bir bireyin kabullenilmesinin istendiği bu günlerde bu tarz kampanyaların devamını diliyoruz…

ses51

  • Pantene Altın Kelebek Ödülleri 2016

Pantene sponsorluğunda bu yıl 43. sü düzenlenecek olan Altın Kelebek Ödülleri için Pantene markası kampanyalarına son sürat devam etmektedir. Her yıl düzenlenen ödül töreni için marka reklam kampanyaları en sık şekilde yürütürken sadece t kanallarını değil yoğun şekilde sosyal medyadan da yararlanmaktadır.

Bir yandan web sitesi ve reklam filmleri ile hedef kitlenin dikkatini çekerken sosyal medya üzerinden de uyguladığı online oyun ile genç hedef kitleyi de etkilemeyi başarmaktadır. Reklam yüzü olarak son dönemlerin popüler oyuncularından olan Neslihan Atagül ile anlaşan marka her yıl olduğu gibi yine yaptığı yarışmalar ile kazananlara çeşitli ödüller dağıtmaktadır.

Pantene markasının yaptığı bu kampanyalar ile özellikle genç kadınların dikkatini çekme ve onların ünlü olma hayallerini canlandırma üzerine mesajlar verme stratejisi açıkça belli olmaktadır. Bu noktada kampanyanın en kilit noktası olan fotoğraf yarışmasını ele almak gerekmektedir. Tüm Türkiye’den genç kadınların saçlarının Pantene ile en bakımlı olduğu hallerinin fotoğrafının gönderilmesi istenmekte ve bu fotoğraflar arasından seçilen 3 genç kadının o gece ödül törenine katılma hakkı kazanması vaat edilmektedir. Fakat yayınlanan reklamlar ve gecenin ışıltısı ile kadınlar arasında saçların değil de fizik ve güzellik açısından en beğenilen kadınların seçilmesi mümkünmüş gibi hava yaratılmaktadır. Bu noktada markaya sormamız gereken en önemli soru şudur ki güzellik yarışması mı yoksa markanın itibarını artıracak bir kampanya mı düzenliyorsunuz?

Umarız bu yıl bu imaj farklılaştırılır ve oraya gitmeye hak kazanacak olan kadınların gerçekten farklı yönleri farklı bakış açıları yansıtacak şekilde seçilmesi sağlanabilir.

ses52

Yazarlar:

Elif GÜL

Ferda ASLAN

Hüseyin ASAR

İhsan SELİMLER

Kaynakça

-,- gzone.com.tr (2015 Mart 15) erişim tarihi :11 Kasım 2016

-,- http://www.campaigntr.com/kampanyalar( 17 Mart 2015) erişim tarihi: 11 Kasım 2016

-,- www.pantenealtinkelebekodulleri.com erişim tarihi: 11 Kasım 2016

Reklamlar