Etiketler

, , , , , , , , , , , ,

Geçtiğimiz senelerde viral reklamın önemini daha iyi anlamaya ve haliyle de bu reklamları daha fazla görmeye başlamıştık. Bu videolardan bir tanesi de GittiGidiyor‘un yayınladığı Fulya’nın İntikamı‘ydı.
Hem videonun içeriğinin hem de kadın – erkek ilişkilerinin izlenmeye değer olması nedeniyle bu video çıkış amacı olan viral hedefine çok kolay ve hızlı bir şekilde ulaşmayı başardı.

ful51

Bu viral video 1-2 gün içerisinde tüm haber sitelerine ve neredeyse tüm televizyonların ana haber bültenlerinde kendisinden bahsettirmeyi başardı. Peki sonuç ne mi oldu?

  • Birçok ana haber bülteninde en az 10 dakika kendisinden bahsettirdi.
  • Bir gün sonra ulusal gazetelerin baş sayfasında yerini aldı.
  • 1 ayda tam 4.750.000 kişiye ulaştı.
  • Facebook’ta açılan profiline 68.000 arkadaşlık teklifi geldi.
  • 1 ay içerisinde video sitelerinde 870.000 kez izlendi.
  • 6.300 farklı blogda kendisinden bahsedildi.
  • Hakkında 47 cevap videosu çekildi.
  • Haftalık bazda GittiGidiyor.com’a gelen trafik büyük ölçüde arttı.
  • Yeni kayıtlı kullanıcı sayısı %97 arttı.
  • GittiGidiyor.com’daki intikam profili 134.000 kez ziyaret edildi.
  • GittiGidiyor.com’un Türkiye sıralaması 19.’luktan 15.’liğe tırmandı.
  • GittiGidiyor kelimesinin arama hacmi Google’da %200’den fazla arttı. (Alexa verileri)

Bu videoda Fulya sevgilisinin onu en yakın arkadaşıyla birlikte olmak için terk etmesini sindirememiş ve öfkesini, hıncını internette yayınladığı bir video yoluyla Mert’ten almaya çalışan bir kızdır. Mert’in onda unuttuğu eşyaları gittigidiyor.com’dan 1TL’dan satışa sunmaktadır.

Satılan eşyalar; Fulya’nın geceliği, digital bir SLR (profesyonel) fotoğraf makinası ve Türk Milli Futbol takımından imzalı bir futbol topudur. Bu kampanyayı başarılı yapan şeylere baktığımızda, ihanete uğramış kalbi kırık bir genç kız, tipik bir ihanet öyküsü ve en önemlisi gayet ilgi çekici bir intikam alma metodu görüyoruz. Enteresan intikam alma yöntemine gelince ki ilgili asıl uyandıran faktördür, iki farklı öğe çıkıyor karşımıza. 1 kişiselleştirme, 2 satılan eşyalar.

Diğer bir açıdan sosyal medya sitelerinde aylarca elden ele dolaşan video sayesinde, firma ismini birçok potansiyel müşterisine duyurmuş oldu.

‘En iyi pazarlama, pazarlama gibi hissedilmeyendir’

Yazarlar:

Evrim Özcan

Reklamlar