Etiketler

, , , , , , , , , , , ,

 asasa‘’Sabah spora giderim, öğle yemeğimi Elçin ile birlikte okulda yerim, sonra annemle markete alışverişe giderim.’’

Yukarıdaki cümleye benzer planlar hepimizin kafasında ‘gün içinde yapacaklarımız ya da ertesi gün planlarımız’ olarak yer alır. Gerçekleştirdiklerimizin yanına kafamızda kocaman bir tik atar, diğer maddeye geçeriz. Planladığımız gibi gerçekleşirse işlerimiz; hem biz rahat ederiz hem de sorumluluklarımızı yerine getirdiğimiz için sosyal ya da iş çevremizde ilişkilerimiz yıpranmamış olur.

Halkla ilişkiler gibi süreçlerin yürütülmesinin önem arz ettiği mesleklerde bu planlamalar kâğıda dökülmüş olur, böylelikle süreç daha rahat yürütülür ve hiçbir adım atlanmamış olur.

Bir basın toplantısı ya da proje lansmanı gibi etkinliklerin checklistleri farklılık gösterse de genellikle ana hatları birbirine benzer niteliktedir. Hazırlık dönemi, etkinlik sırasında ve etkinlik sonrasında olmak üzere üçe ayrılması, davetliler, toplantı mekânı seçilmesi gibi…

Blogumuzun bize ayrılan bu bölümünde halkla ilişkiler ve tanıtım/reklamcılık bölümü öğrencilerine checklist örneği üzerinden sizlere bir etkinlik aşamasında en çok kullanacağımız medya araçlarını ve bir etkinlik düzenlenmesinin nasıl olabileceğini anlatmaya çalışacağız.

Biz halkla ilişkiler öğrencilerine desteklerini esirgemeyen başta hocamız Sayın Yrd. Doç. Dr. Mikail Bat’a ve bizimle Checklistini paylaşarak yardımcı olan Zarakol İletişim Hizmetleri kurucusu Sayın Necla Zarakol’a teşekkürlerimizi sunarız.

Yazarlar:

Miray Akbörü

Filiz Kodci

Hande Durmaz

Özge Nasır

Reklamlar