Etiketler

, , , , , , , , , , , , , , , ,

ala40PepsiCo‘nun Frito-Lay şirketine ait Cips markası olan Doritos, sadece Türkiye’de satışa sunduğu ve Türk damak tadına uygun olarak geliştirdiği mısır cipsi A la Turca’nın reklam filmleri için 2004 yılında Cem Yılmaz ile anlaşmıştı.”Doktor” karakteriyle kameralar karşısına geçen Cem Yılmaz A laTurca’nın tadını seven sevimli bir dolandırıcıyı canlandırmıştı. İlk reklam filminde ortaklarına A la Turcanın taklidini yapma fikrini sunan doktor karakteri ikinci reklam filminde ise A la Turca üretmeye çalışırlarken yakalanarak tutuklanmıştı. Üçüncü reklam filminde çirkefleşen doktor ve arkadaşları A la Turca’nın reklam yüzü sandıkları Ayşe Teyze’yi kaçırarak fidye istemiş fakat Ayşe Teyze’nin Frito-Lay şirketine ait diğer bir cips markası olan Lays’in reklam yüzü olduğunu öğrenince hayal kırıklığına uğramışlardı. Dördüncü reklamda bu maceralarının ardından bir tatili hak ettiklerini düşünen karakterlerimiz Şermin Hanım ve arkadaşlarının teknesine jet ski ile A la Turca paketleri taşımış A la Turca’nın hem Şermin Hanıma hem de Şermin Teyzeye hitap ettiği mesajını vermişti.

A la Turca ve Cem Yılmaz’ın son reklam filmi ise milli duygularımızı coşturan cinstendi. Reklamda bir kampanyanın daha sona ermesine üzülen doktor karakterini arkadaşı Ersin “Zaten kampanya dediğin bir yıl, bir buçuk yıl sürer. Şurada kalmış üç gün.Boşver” diyerek teselli etmeye çalışır. Bu sözlere cevaben Doktor “Hayır Ersin.Bir gün, bir saat bile kalmış olsa bir kişiye daha Doritos A la Turca’yı sevdirebilirsem ne mutlu bana.” diyerek ayağa kalkar, yan yana dizilmiş olan A la Turca tüketicilerine doğru yürür ve onları tek tek tanıtır: Küçük yavru Ersin, öğrenciler, Doritos A la Turca’nın aşığı insanlar, doktorlar, beş çaylarında Doritos A la Turca ikram eden kadınlar… Kameraya bakarak şunu sorar: Bu da mı reklam (!) Tüketicilere dönerek devam eder. “Ve işte bütün Türkiye ! Edirne, Ardahan, Soma, Tunçbilek, Seyitömer ve Tavşanlı… Türkiye’nin sevdiği bu tadın reklamını yapmak ayıpsa o zaman bütün bu insanlar da bu ayıbın içinde” diyerek Doritos A la Turca ve tüketicilerin özdeşleşmesi sağlanmıştır. Doktor karakteri, Türkiye’nin çeşitli yerlerini sayarken sadece illerini değil ilçe ve beldelerini de sayması dikkat çekmektedir. Milli duygularımızın tam tavan yaptığı o anda Cem Yılmaz, Doritos A la Turca için bestelediği “you can easily realize” şarkısını tüketicilerle birlikte söylemeye başlar. Tüketiciler bir yandan şarkıyı söylerken bir yandan da ellerindeki A la Turca paketlerini sallar Doktor karakteri de bu sırada Amerikan vari bir havayla arkada İstanbul manzarası gözükecek şekilde göğe yükselir ve ekranda kamyon arkası yazılarını andıran bir yazı belirir: “Hatalıysam lütfen: +90 (212) 227 41 62” Verilen numara Doritos müşteri hizmetlerinin numarasıdır. Bu ironinin ardından A la Turca’nın sloganı hatırlatılır “Dünyada Eşi Yok”.Doritos A la Turca’nın bu sloganı seçmesinin nedeni sadece Türkiye’de satılan bir cips olmasıdır.A la Turca’nın ismi de bu yönünü desteklemektedir. Ambalajının üstündeki Trakya’dan susamlı simit ve beyaz peynir yazısı, arkasında yer alan ince belli bardaktaki çay da Türk kültürüne özel bir cips olduğunu tüketiciye yansıtmaktadır.

 A la Turca reklamlarına gelen tepkiler ise şöyle:  

Asın Bayrakları

ala41

 Güç Değil

ala42

 Süpercem

ala43 

 Subliminal Varmış

44

  A la Turca reklamlarını izleyebileceğiniz link: 

https://www.youtube.com/watch?v=OuABTIuRLgE  

Yazarlar:

Gülcan Aydın

Münevver Söylemez

Aybala Aynur

Kaynakça: 

https://eksisozluk.com/doritos-a-la-turca–635343

https://tr.wikipedia.org/wiki/Frito-Lay

https://tr.wikipedia.org/wiki/Doritos

http://docplayer.biz.tr/121628-Doritos-a-la-turca-gida-altin-effie.html

http://docplayer.biz.tr/docs-images/17/121628/images/6-1.jpg

https://eksisozluk.com/cem-yilmazli-doritos-a-la-turca-reklami–797222

 

 

 

Reklamlar