Etiketler

, , , , , , , , , , , , ,

Bu haftada dünyanın en büyük fast-food restoran şirketi olan McDonald’s’ı inceleyeceğiz. Sektörde bu kadar büyük yeri olan McDonald’s’ı ise reklamlarında yeni bir yüzle -İdo Tatlıses’le- görüyoruz. İlk başta aklımıza neden İdo Tatlıses tercih edildiğine dair sorular gelmiyor değil; çünkü markanın hedef kitlesine hitap eden bir isim olduğunu düşünmüyoruz. Fakat McDonald’s’ın arabesk bir karakter kullanmak istediği ortada ki bu yüzden İdo Tatlıses tercih edilmiş. Marka ilk defa kampanyasında arabesk kültürü işlemiyor. Daha önceki reklam kampanyasında “acıların çocuğu” Emrah’ı kullanarak arabesk kültüre gönderme yapmıştı. “Acılı Tavuk Klasik” ürünü için Emrah’ın “Benim acım bana yeter” mottosunu kullanarak kampanyada öne çıkması hedef kitleye sempatik gelmişti.

mc41

Fakat aynısını İdo Tatlıses’le birlikte yürüttüğü kampanya için geçerli olduğunu söyleyemiyoruz. İzleyicinin markayla İdo Tatlıses’i ilişkilendiremediğini sosyal medyadaki tepkilerinden görülüyor. Ayrıca reklam filmindeki senaryo da reklamın yüzü kadar tepki aldı. İdo Tatlıses’in McDonald’s çalışanıyla flörtü izleyici tarafından hoş karşılanmadığı gibi, ürünlerinde arka plana attığı da bir gerçek. Reklamın sonunda, sağ üst köşede İdo Tatlıses’in gülümseyerek seslendirdiği meşhur McDonald’s jingle’ı alaturka alt yapıyla karşımıza çıkmakta ve biz de kampanya boyunca arabesk kültüre gönderme yapılan tek şeyin o “jingle” olduğunu düşünüyoruz.

Reklam yüzünün İdo Tatlıses olduğu kampanyanın reklam filmlerinin tümünü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Yazarlar:

Ece KİLİÇLİOĞLU

Dilan İPAR

Ali SAYGEL

Ali MERMERTAŞ

Sabahnur KAN

Güliz AĞAOĞLU

Kaynakça:

https://www.youtube.com/watch?v=3PukuHvV-48

http://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/ido-tatlisesin-mcdonalds-reklaminda-ne-isi-var/

http://resimler.haberler.com/haber/043/ido-tatlises-mcdonald-s-dan-reklam-teklifi-aldi-8610043_6354_m.jpg

 

 

Reklamlar