Etiketler

, , , , , , , , , , , ,

Kampanyanın Tarihi

got41‘’Got Milk’’ Amerikan halkını süt tüketimine teşvik etme amaçlı hazırlanmış bir reklam kampanyasıdır. California Süt Üreticileri Kurumu için GoodBy Silverstein&Partners reklamcılık ajansı tarafından hazırlanmıştır. Kampanya başlangıç tarihi 1993 olmakla beraber sonrasında süt üreticileri ve mandıracılar tarafından kullanılmak üzere lisansı alınmıştır. 24 Ekim 1993’te başlatılan kampanya, 24 Şubat 2014’e kadar sürdürülmüştür.

Kampanya 1993 yılında, yönetmenliğini Michael Bay’ın yaptığı televizyon reklamında dönemin ünlü isimlerinden aktör Aaron Burr aracılığıyla lanse edilmiştir. Bu ulusal kampanyanın efsaneleşmiş logosu olan ‘’Got Milk’’ ilk olarak 1995 yılında ‘’Milk Mustache’’ reklamında gösterilmiştir. 2014 yılında MilkPEP, Milk Mustache ve Got Milk reklamlarına devam etmeme kararı alarak yeni kampanyalarını yeni sloganları olan Milklife ile başlatmışlardır. Got Milk kampanyası aynı isimle California’da devam etmektedir ve Got Milk markasının lisansı yiyecek ve hızlı tüketim işletmeleri tarafından alınarak uluslararası pazara açılmıştır.

Kampanyaya Genel Bakış

got42  Got Milk, reklamcılık tarihindeki en ünlü markalardan ve etkileyici kampanyalardan biridir. Süt tüketimini arttırmak, sütün değerini anlatmak, sütün sağlığımıza olan yararları konusunda toplumu bilinçlendirmek için dünyada yapılmış en etkin çalışma “Got Milk” reklamlarıdır. Got Milk reklamları ABD’de en uzun süreli ve en etkili reklam olarak Guinness Rekorlar Kitabı’na girmiş, halen sürdürülmekte olan bir kampanyadır.

  Kampanyanın en önemli olayı “Süt Bıyığı”dır. Süt içtikten sonra oluşan süt bıyığı ile fotoğrafı çekilmiş ünlüler reklamlarda boy gösterdikçe süt tüketimi artmaktadır. Örneğin; ünlü bir sporcu, ünlü bir dizi sanatçısı, çocukların hayran olduğu birisi, bölgenin bir yöneticisi, sevilen bir şarkıcı bu reklamlarda süt bıyığı ile göründüğünde çok etkili olmaktadır. Bu reklamlar televizyonda, filmlerden önce sinemalarda gösterilmekte, afişleri yapılmakta ve yazılı basında da yer almaktadır. Afişler özellikle okullara, marketlere asılmakta, süt toplayan, dağıtan, satan, işleyen her kuruluş “Got Milk” sloganını kullanmaktadır. Bu kampanyada sadece “süt”  anlatılmakta, herhangi bir marka reklam edilmemekte, süt bıyığı ile dikkati çekilmiş olan hedef kitleye reklamın altında sütün yararları ile ilgili kısa bilgi verilmektedir.

  ABD’de “Got Milk-Süt Var mı?” kampanyası ile dünya çapında üne kavuşan Got Manning Danışmanlık Şirketi’nin kurucusu Jeff Manning, ABD’de düşen süt satışlarını artırmak için 1993 yılında gerçekleştirdikleri kampanya ile sütten yoksun kalmanın insanları nasıl etkilediğini göstermeye çalıştıklarını söyledi. Manning, “Kampanya süt satışlarındaki gerilemeyi durdurdu ve şirketlerin cirosunu arttırdı. Markanız hiç ölmeyecekmiş gibi davranmalısınız” dedi.

Manning’in Ağzından Got Milk

“GIDAYI SAT-SÜTÜ DE SAT” STRATEJİSİ

got43  Dünyada herkesin sütün sağlıklı olduğuna inandığını, ancak yine de satışlardaki gerilemenin önlenemediğine dikkat çeken Manning, ABD’de sütün yüzde 97’sinin yiyeceklerle birlikte tüketildiğini belirterek, Biz de “gıdayı sat, sütü de sat” stratejisi oluşturduk. Kurabiye, mısır gevreği ve çikolata gibi yiyeceklerle sütü bir araya getirdik. Evde sütün bitmesinin kötü olduğunu anlattık. Yaptığımız etkileyici reklamlar ile sütten yoksun kalmanın insanları nasıl etkilediğini göstermeye çalıştık diye konuşmuştur.

  Manning, kampanya sırasında yanlış bir strateji izleyerek yaklaşık 350 bin dolarlık zarara uğradıklarını ve bu sayede “asıl marka”yı keşfettiklerini vurgulamıştır. Manning, “Markamızın (süt) değil, (süt var mı) olduğunu gördük. Daha sonra haberler yapılmaya başlandı. McDonald’s’ta çocuk menüsüne süt konuldu. Got Milk Barbie çıktı. Got Milk kitabını çıkardık. Got Milk, Hollywood filmlerine bile girdi. Bu kampanya 500 kadar alanda taklit edildi, taklit edilmemiz de işimize yaradı” diye konuşmuştur. Kampanyanın süt satışlarındaki gerilemeyi önlediğini ve hatta şirketlerin cirosunda bir miktar artış yarattığını kaydeden Manning, kendisini dinleyen katılımcılara, “Markanız hiç ölmeyecekmiş gibi davranın” öğüdünü verdi.

  Kampanyanın sonucunda süt satın almada bir patlama yaşanmamıştır ancak süt satışlarındaki düşüşlerin önlenmesi konusunda başarıya ulaşılmıştır.

Yazarlar:

Emre KARASAÇ

İlkay ÖZCAN

Okan VARDAR

Gökçe POLAT

Kaynakça:

[1] Yiğit Kaytmaz, “Got Milk? Tarih Oldu”, www.campaigntr.com, Erişim Tarihi:05.11.2016

[2] Kerem Demir, “Gold Milk, White Gold”, www.bigumigu.com, Erişim Tarihi:06.11.2016

[3] İdil Ezgi, “Gold Milk?”, idilezgi.wordpress.com, Erişim Tarihi:06.11.2016

[4] ___ ___, “Gold Milk”, en.wikipedia.org, Erişim Tarihi:05.112016

[5] ___ ___, “Campaign History”, www.milkinggotmil.com, Erişim Tarihi:06.11.2016

[6] Jeff Goodby, “20 Years of ‘Got Milk?’ How Such A Boring Product Got Such A Classic Advertising Campaign”, www.adweek.com, Erişim Tarihi:06.11.2016

 

 

Reklamlar