Etiketler

, , , , , , , , , , , , , ,

unit31

Benetton 1965 yılında İtalya merkezli kurulan ve günümüzde 5000 mağaza ağına sahip global bir şirkettir. Kendisini ürünleriyle değil yarattığı imaj ile tanıtan Benetton, küresel ve duyarlı bir firma olarak anılmaktadır.

Ürünlerini tanıttığı reklam kampanyası “Clothes for Humans” da minimalizmden yana olan ve insanların günlük yaşamlarından küçük kesitlere yer veren firma bu serinin uzun reklam filminde yine minimalist bir görüntü ile kendi görüşlerini anlatmaktadır. İnsanların doğası gereği gerçekleştirdiği her şeye ve her ana önem vererek “gerçek insan” algısını oluşturmaktadır.

Toplumsal sorunlar üzerine yaptığı reklam filmleriyle ve kampanyalarıyla dünya basınında geniş yer kaplayan Bennetton, bu cesur yaklaşımı ile adından sıkça söz ettirmektedir. Dil, din ırk, renk, cinsiyet ayrımı yapmaksızın dünyayı bütün renkleriyle kabul eden marka, reklam filmlerinde insanların bu hassasiyetlerinin üzerine gitmekte ve anlatmak istediklerine çarpıcı şekilde yer vermektedir.

1996 yılında global bir sorun haline gelen AIDS sorunu üzerine yaptığı gerilla reklam çalışmasıyla ve dikkat çekici afişiyle yine gündem oluşturmuştur. Bu reklam çalışmasında  ‘Palace de la Concorde Obeliski’ üzerine dev bir prezervatif geçirerek dünya basınında kampanyasının konuşulmasını sağlamıştır. Bugün hala ilgili bölümlerin derslerinde bu çalışması örnek gösterilmektedir.

Firma 2011 yılında başlattığı “UNHATE” kampanyası ile nefret kültürü ile mücadele etmek için her zaman karşı çıktığı cinsiyet eşitsizliği, ırksal eşitsizlik, savaş gibi konulara cesur bir tavırla yaklaşmış ve büyük tepkiler aldığı afişleri ve reklam filmlerini yayınlamıştır. Bu reklam filmlerinde ağız kilitlenmesini simgelemek için birbiriyle anlaşamayan devlet liderlerini photoshop ile dudak dudağa getirmiştir. Dinlerin düşmanlığına karşı papa ve imamında dudak dudağa görselini yayınlayan firma Vatikan’dan gelen sert tepki sonucu özür yazısı yayınlamak ve bu görseli kaldırmak zorunda kalmıştır. “Unhate” için çektiği reklam filminde kavgayı ve aşkı aynı anda işlemiştir. Bu reklam filminde sevgiyi cinsiyet kalıplarının dışında ele almıştır. Konumlandırmasını nefret kültürü ile mücadele üzerine yoğunlaştıran Benetton bu kampanyasını “Unhate Vakfı”nı kurarak devam ettirmektedir.

Benetton’ı diğer firmalardan ayıran özelliği ise bir süredir moda olan reklam kampanyalarında firmanın kendi konumlandırmasına uygun olacak şekilde özgürlüğü tanımlama ve bir anlamda özgürlük satma olayında rakip firmalarına göre öncü, cesur ve geniş sınırlar belirlemesidir. Ayrıca sıkça çeşitli Dünya Örgütleri’yle ortak projeler yürütmektedir.

AFİŞ ÖRNEKLERİ:

AIDS : http://gcube.milliyet.com.tr/Detail/2012/08/14/dunyayi-soke-eden-10-reklam-independent-reklam-1321470.jpg

UNHATE : http://static1.michael84.co.uk/wp-content/uploads/unhatemain-720×360.jpg

REKLAM FİLMİ:

clothes for humans : https://www.youtube.com/watch?v=jDUJ_FSyWZk

UNHATE : https://www.youtube.com/watch?v=S8N2GX6of2I

Yazarlar:

Erdem Soylu

Eylem Özcan

Merve Ürgen

Tuğba Korkmaz

Kaynakça:

https://en.wikipedia.org/wiki/Benetton_Group

https://tr.benetton.com/marka-kimligi/

https://www.google.com.tr/search?q=benetton&espv=2&biw=1366&bih=589&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi-noCI2v3PAhUFfxoKHZyQCvoQ_AUIBigB#tbm=isch&q=benetton+logo&imgrc=WPsb27_ilDhp-M%3A

https://eksisozluk.com/benetton–37533

 

Reklamlar