Etiketler

, , , , , , , , , , , ,

nestle31

Nestlé 1866’da Henri Nestle tarafından kurulmuştur. 1860’larda bir eczacı olan Henri Nestlé, İsviçre’deki bebeklerin ölümünden etkilenerek bebek beslenmesi üzerine yaptığı çalışmalar sonucunda ilk hazır mamayı üretmiştir. Henri Nestle, bununla büyük bir başarı yakalamıştır. Bunun yanı sıra İsviçreli çikolata mucidi Daniel Peter da çikolata üretimi için çaba sarf ediyordu. Fakat süt ile suyunu birbirinden ayırmada güçlük çekmektedir. Bu sorunu, Henri Nestlé‘nin yardımıyla çözülmüş olup, ürün 1875‘te satışa sunulmuştur. Böylece onların işbirliği ile Nestle çikolata üretimine başlanmıştır. Türk tüketicisiyle ise ilk olarak 1875 yılında piyasaya sunduğu bebek maması ürünleriyle tanışan Nestlé, o tarihten bu yana tüketicileriyle kurduğu derin bağlarla Türkiye deki faaliyetlerine devam etmektedir. nestle32

Nestle bir şirketin uzun vadeli ticari başarılar elde edebilmesi için hem paydaşları hem de toplum için eş zamanlı olarak değer yaratması gerekliliğine inanıyor. Bu yaklaşımı da

“Paylaşılan Değer Yaratmak” olarak ifade ediyor. Sosyal sorumluluk anlayışını “Paylaşılan Değer Yaratma” anlayışı üzerine inşa eden Nestle, 41 ülke ve 15 sanayi sektöründe 4100 şirketin değerlendirildiği KPMG (Kurumsal Sosyal Sorumluluk Araştırmasında) dünyanın ilk 10 şirketi arasında yer almıştır. Yasalara ve uluslararası anlaşmalara uyum, insan hakları, rekabette ve tüm iş ilişkilerinde etik davranma, çevreye saygı, doğal kaynakların sorumlu kullanımı gibi ilkelere sahip olan markanın yaptığı sosyal sorumluluk çalışmalarından bazıları şunlardır:

“Nestlé Küresel Sağlıklı Çocuklar (Healthy Kids)”: Nestlé dünya üzerinde 70 farklı ülkede çocukların beslenmenin ve fiziksel aktivitenin sağlıklı bir yaşam için gerekli olduğunu anlamalarını sağlama amacı güden “Nestlé Küresel Sağlıklı Çocuklar (Healthy Kids)” programını uyguluyor. Üniversite, sivil toplum kuruluşları ve kamu kurumlarıyla iş birliği içinde yürütülen bu programlarla tüm dünyada 10 milyondan fazla çocuğa ulaşılıyor. Türkiye’de bu program “Beslenebilirim” adı altında Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ile üçüncü sınıf öğrencilerine ulaşıyor. “Beslenebilirim” adıyla yürüttüğü projenin “beslenebilirim.com.tr” adında bir web sitesi bulunmaktadır.nestle33

Elinize Sağlık Yuvanıza Sağlık: Nestle sosyal sorumluluk projelerinden “Elinize Sağlık Yuvanıza Sağlık”  ile Uzman Diyetisyen Selahattin Dönmez danışmanlığında annelerin beslenme bilincinin artırılması amacı ile 2005 yılında Mardin ilinde basın toplantısı düzenlemiştir. Yaklaşık 500 ailenin beslenmesinden sorumlu olan annelere ‘’Türkiye’ye Özgü Beslenme’’ rehberi temelinde ‘’Fark Etmeden Diyetin Deneyimleri’’ ile birleştirilerek uygulanan yurt içi seminerleri 2006 yılının sonunda tamamlanmıştır.

nestle34Nestle Damak ‘’Fıstığımız Bol Olsun” Projesi: Nestle bu proje ile Türkiye için çok önemli bir tarımsal değere sahip olan antepfıstığı üretiminde kalite ve verimi artırmayı, ayrıca sürdürülebilir bir üretimle bölgedeki ekonomik refaha katkı sağlamayı amaçlıyor. Proje, erozyon ve çölleşmeyle mücadele eden ve erozyonun önlenebilir olduğunu kırsal kalkınma projeleri uygulayarak kanıtlayan TEMA Vakfı ile birlikte yürütülüyor.

Nestlé Pure Life “Obeziteye Karşı
Hareknestle35et Zamanı”:
Nestlé Pure Life, Türkiye Obezite Araştırma Derneği ile kol kola yürüttüğü bu hareket ile toplumda obezite konusunda bilinç yaratmayı hedefliyor. “Obeziteye Karşı Hareket Zamanı” projesi kapsamında yapılacak etkinlikler ile doğru beslenmenin, yeterli su alımının ve hareket etmenin önemini vurgulamak amaçlanıyor.

Araştırmalarımıza ve buradaki sosyal sorumluluk projelerine baktığımızda görüyoruz ki Nestle, beslenme konusuna oldukça önem vermektedir. Özellikle çocukların beslenmesi ve obezite hakkında önemli projeler gerçekleştirmektedir. Bu projeler oldukça önemli ve gerekli konulara değinmekte, çocuklara beslenme ile ilişkin yararlı bilgiler verilmekte ve çocukların eğlenerek öğrenmesini sağlamaktadır.

Eğitimin ailede başladığını da varsayarak, ailelere beslenme konusunda seminerler vermesi de önemli bir noktayı atlamadığını göstermektedir. Ancak daha önceki yazılarımızda da değindiğimiz gibi, hazır gıda ürünlerinin sağlık açısından çok da faydalı olmadığını ve hazır gıdalar üreten bir marka olarak beslenme konusunda projeler gerçekleştirmesi hem tezatlık oluşturmakta hem de marka için risk taşımaktadır. Ancak bu riski göze alıp hala sektörde önemli bir nokta da olması da markanın başarısıdır.

Nestle, alt markalarının adını kullanarak da projeler gerçekleştirmektedir. Bu açıdan baktığımızda “Nestle Damak Fıstığımız Bol Olsun Projesi” hem ürünle bağdaşmış hem de ürünün kalitesini artırmaya yönelik bir amaç taşımasıyla ürününde kullandığı kaynağa ne kadar önem verdiğini de göstermektedir. Yine alt marka grubundan “Nestlé Pure Life Obeziteye Karşı Hareket Zamanı” projesini de ürünüyle bağdaştırmayı başarmıştır. Her zamanki görüşlerini bu projede de devam ettiren Nestle, beslenme, yeterli su kullanımı ve hareketin önemine dikkat çekmiştir.

Yazarlar:

Hatice Yasemin ÖZEN

Melek SÖNMEZ

Emel ERBAŞLI

Sedef İŞBECER

Sezer Berat AYDIN

Kaynakça:

http://www.nestle.com.tr

http://www.sdonmez.com

http://www.nestlepurelife.com.tr

Resimler: Google görseller

 

 

 

Reklamlar