Etiketler

, , , , , , , , , , , , ,

Türkiye’nin önde gelen lastik firmalarından Lassa, sağlamlık iddiasıyla hedef kitlesini etkilemiş ve genişletmiştir. Son yıllara kadar hedef kitlesini şehirli,30 yaş üzeri, aile babası olarak belirlemişken son iki senede yaptığı viral reklamlarla yaş ortalamasını düşürmüş ve eğlenceli, dinamik, genç şehirli olarak değiştirmiştir. Hedef kitle değişikliğinin reklamlarına yansıması 2014 yılında viral olarak yayınlanan Don Duran- Titre Bakalım reklamıyla olmuştur. Yaz ve kış lastikleri için aynı tarzda reklamlara devam eden Lassa serinin ikincisi olan ‘’Shez Long – Sağlam Yatı can’’ reklamını yaz lastikleri için çekmiştir. Bu reklamdan sonra 2015 yılının Ocak ayında yayınladığı Arkamız Sağlam reklamı firmanın üçüncü başarılı çalışmasıdır. Hedef kitle tarafından sevilen bu viral reklam dizisi Lassa’nın hedef kitle üzerindeki etkisini arttırmış, sempatik ve eğlenceli bir imaj yaratmıştır.

Lassa, bu reklam filminde viral reklamın en başarılı ekiplerinden Batesmodel Pro ekibiyle çalışmıştır. Çektikleri ilk reklam filminde bizi karşılayan Don Duran karakteriyle başarılı bir çıkış sağlayan ekip üçüncü reklam filminde de Don Duran ile devam etmektedir. Reklam filminde yaz aylarının gelmesiyle köşeye çekilen Don Duran kışın kendini göstermesiyle geri dönmüştür. Gerek reklam karakterlerini, gerek kış mevsiminin insanlar üzerindeki baskısını ustalıkla işleyen reklamda ‘’Lassa ile yaz kış güvendesiniz” mesajını izleyiciye vermiştir. Kış mevsiminin hayatın her alanında yarattığı zorluğu tiye alan reklam filminin müzikleri ise dile dolanır türden. Reklamda kullanılan şarkı sözlerinin içinde Lassa’nın “Sağlam Basıcan Bu Hayatta” sloganını hatırlatan kelimeler kullanılmakta, ayrıca klip de Lassa ile ilgili görseller ile Lassa otomobil lastikleri yer almaktadır.

Youtube Lassa Türkiye kanalında                                                                                       

“Don Duran reis geri dön! Dediniz, dışarıdan buz gibi görünen yufka yürekli Don Duran’ın kalbini titrettiniz.
O da sizi kıramadı, bu kez ekibiyle çıktı geldi!”

Sözleriyle yayınlanan klip 10.000.000 dan fazla izlenmiştir. Klibin sonunda Don Duran karakterinin nefesiyle yolları dondurması ve Lassa kullanan karakterimizin kolaylıkla geçip gitmesi klip de verilen en açık görsel mesajdır.

İzlediği reklam stratejisini değiştiren Lassa hedef kitlesinden güzel yorumlar aldı. Bunlardan birkaçı;

las31

las32

las35las33

las34

https://www.youtube.com/watch?v=_RZa811YaGk

Yazarlar:

Aybala Aynur

Gülcan Aydın

Münevver Söylemez

 

Reklamlar