Etiketler

, , , , , , , , , ,

  1. Merhabalar hocam, biraz kendinizden bahsedebilir misiniz?

Ben, Ege Üniversitesi İktisat Fakültesi Sosyal Politika ve Çalışma Yönetimi 1981 mezunuyum, temelim ekonomi. Daha sonra özel sektörlerde çalışmalarım oldu, bankacılık yaptım bir süre, değişik şirketlerde çalıştım ve daha sonra eşim ile birlikte ‘İletişim Evi’ adıyla Basın, Halkla İlişkiler ve Tanıtım danışmanlığı şirketini kurduk. Bir dönem beraber çalıştık, eşim de Gazeteci-Yazar Mehmet Şakir Örs. 1992 yılında Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünde yüksek lisans eğitimine başladım. Çünkü özellikle sosyal politika dediğimiz zaman iletişimle çok bağlantılı olduğunu düşünüyorum. Benim iletişim alanında yaptığım çalışmalara da bakıldığı zaman sosyal politika yani eğitim, sağlık, toplumsal sorunlar, yoksulluk, kırsal kesim gibi daha ziyade uygulama araştırmalarına yönelik çalışmalarım ağırlıklı. Daha sonraki süreçte doktoramı yaptım hatta tez danışmanım daha önceki dekanlarımızdan Ahmet Bülent Göksel idi. Hem yüksek lisans hem de doktora danışmanlığımı yaptı. Doktoramı tamamladıktan sonra burada kadro olanakları olmadığı için Celal Bayar Üniversitesi’ne yardımcı doçent olarak atandım. 7 yıl süre ile Celal Bayar Üniversitesi’nde görev yaptım, orada tabii iletişim fakültesi olmaması bir engeldi. Hem iletişim alanıyla ilgili derslere hem de ekonomi temelli olduğum için ekonomi derslerine giriyordum. 2004 yılında Celal Bayar Üniversitesi’nde doçentlik unvanımı aldım. 2006 yılında ise Ege Üniversitesi Gazetecilik bölümüne atandım. 10 yıldır Genel Gazetecilik ana bilim dalında görev yapıyorum. Daha önce de bahsettiğim gibi ben daha çok iletişimin sosyal yönüyle ilgilendim hatta bir dönem İngiltere’ye YÖK bursuyla giderek araştırmada bulundum. İngiltere’deki sosyal politika uygulamalarını inceledim, neler yapılıyor bu alanda, Türkiye ile karşılaştırmalar yaptım, çalışmam o alanda da oldu. Şu an iletişimin etik bölümüyle ilgileniyorum, 2016 yılının başında editörlüğünü yaptığım ‘Medya Etik’ isimli bir kitap çıktı. Buradan akademisyenler katıldı. Emeritus Prof. Dr. Haluk Şahin hocanın da bir makalesi yer aldı. Basın iletişim dediğimiz zaman etik boyutlar üzerine çalışmalarım var, uluslararası alanda etik düzenlemeler ile ilgili çalışmalarım var, bu çerçevede devam ediyorum.

  1. Gazetecilik bölümüyle alakalı bizi bilgilendirebilir misiniz?

Gazetecilik bölümünün amacına baktığımızda basın sektörüne eleman yetiştirmek. Bu nedenle hem kuramsal hem uygulamalar derslerimiz var. Ben kuramı önemsiyorum, elbette bu alanlar özellikle gazetecilik çok pratiğe yönelik düşünülse de kuramlar önemli; çünkü dünyayı değerlendirme, yorumlama, bakış açısı kazandırıyor öğrencilere o yüzden kuram derslerinin tüm bölümlerimiz açısından önemli olduğunu düşünüyorum. Burada verilen eğitim kuramsal ve pratik; çünkü Gazetecilik birimine baktığımızda hem kuramla hem pratikle ilgili bir bilim olarak düşünmemiz lazım.

ferlal31

  1. Gazetecilik ile Halkla İlişkiler birbirine nasıl bağlantılıdır?

Gazetecilik ve Halkla İlişkiler birbirine kopmaz bağlarla bağlı iki bölüm. İletişim fakültesinin her öğrencisi temel bir eğitimle buradan mezun oluyor, elbette bir bölüm ayrımı var; fakat ben gazetecilik mezunuyum sadece onu bilirim diye bir şey yok, ortak derslerimiz de bulunuyor. Gazetecilik de bir halkla ilişkiler olayı aslında ona bakarsak kamuoyundan bilgi sağlamak, bunu yaparken de tarafsız, objektif ve önyargılardan uzak olmak gazetecilik açısından önemli, aynı şekilde halkla ilişkiler de bu özelliklere sahip. Birbirleriyle kopmaz bağlarla bağlı, sürekli irtibatlı halde olması gereken bölümler, her iki tarafın da kendi özel özellikleri elbette var. Ben halkla ilişkiler alanında da çalıştım, basın danışmanlığı da yaptığım için özel sektörde hep bir arada yürüttük basın-halkla ilişkiler faaliyetlerini; çünkü hem kuramsal hem uygulama olarak birbiriyle bağlantılı bölümler.

  1. Fakültemiz hakkında düşünceleriniz nelerdir ve mezun öğrenciler için neler söyleyebilirsiniz?

Bir gelenek olduğunu düşünüyorum Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin. Zaten Ege’li olmak apayrı bir şey, buradan mezun olan pek çok öğrenci iyi yerlerde alanlarında uzman kişiler olarak karşımıza çıkıyor. Ege Üniversitesi’nden mezun olmanın bir ayrıcalık olduğunu düşünüyorum, buraya gelecek öğrenciler için iletişim fakültesi güzel bir fakülte, kurumsallaşmış bir fakülte ve alanlarında uzmanlar yetiştiriyor. İzmir bu açıdan kısır kalıyor ama çok sayıda öğrencimiz de İzmir’de iş bulabiliyor. İstanbul’a gidenler elbette daha şanslı oluyorlar, televizyonlarda gördüğümüz zaman seviniyoruz bu bizim öğrencimiz diye spikerlik, gazetecilik yapıyorlar. Buradan mezun olan öğrencilerimiz için söyleyebileceğim; her zaman için bağımsız olmaları ve hiçbir çıkar grubuna bağlı olmadan, bir duruşu olması gerektiğini düşünüyorum. Dürüst, güvenilir kişiliklerinin olması lazım, etik bakış açısına sahip, önyargılardan uzak, kişilik haklarına saygılı, bir olayı değerlendirirken bilgilere belgelere dayanarak objektif haber yapmaları önemli ve kamu gazeteciliği olması lazım, toplumsal sorunlara duyarlı olmak çok önemli. Kişilik haklarına, özel hayata saygı bunlar önemli unsurlar, iletişim fakültesinin mezun olacak tüm öğrencileri bu unsurları kendilerinde bulundurması gerekiyor.

Prof. Dr. Ferlal ÖRS’e Teşekkür Ederiz.

Yazarlar:

Meryem KÜÇÜKOĞUL

Gizem KOCAAĞA

Nesibe ERİM

