Etiketler

, , , , , , , , , , , , , ,

Gerçek Güzellik Kampanyası Unilever şirketinin bünyesindeki kişisel bakım markası olan Dove’un 2004’te başlattığı bir kampanyadır.

Dove piyasaya çıktığından beri “doğal güzellik” kavramını işlemiş, markasını bu yönde konumlandırmıştır.

Kampanyanın amacı Dove tarafından şöyle aktarılıyor:

“Güzellik geçmişten günümüze hep kalıplaşmış görüşler doğrultusunda tanımlandı. Kadınlar gerçek güzelliği sorgulamanın zamanının geldiğini düşünüyor. Gerçek Güzellik Kampanyası ile güzelliğe dair önyargıları sorguluyoruz. Çünkü gerçek güzelliğin her yaşta, her vücutta, her kişide var olduğuna inanıyoruz. Bu yüzden Gerçek Güzellik Kampanyası’nı başlatıyoruz. Sizleri de bu tartışmanın bir parçası olmaya davet ediyoruz.”

Kampanya için kadınların ne kadar güzel hissettikleri, kozmetik ürün kullanımları, toplumsal güzellik yargıları ile ilgili detaylı ve uluslararası bir araştırma yapılır. Araştırma sonuçlarına göre dünyadaki kadınların sadece %4’ü kendilerinin güzel olduğunu düşünmektedir.

Kampanya kapsamında billboardlarda modeller yerine sıradan ve değişik yaş dönemlerinde kadınların fotoğrafları kullanılır. Kadınların kendi güzellik algılarına yönelik deneyler içeren videolar, aynı zamanda “evolution(evrim)” temalı videolar yayınlanır. Bu videolarda reklam sektöründe sıradan bir kadının çeşitli makyaj ve fotoşop işlemleriyle nasıl değiştiği gösterilmektedir.

Kampanya dünya çapında büyük ilgi görüyor. Sosyal medyada ve bloglarda kendine genişçe yer buluyor. Videolerı da binlerce kez izleniyor ve Unilever reklam tanıtım harcamaları için kullandığı bütçenin 30 katı reklam eşdeğeri kadar medyada kendisine yer buluyor.

Kampanyaya yapılan yorumlara baktığımızda kampanyayı anlamlı ve başarılı bulanların yanında samimi bulmayanları da görmekteyiz. Bunun bir nedeni de Unilever şirketinin sahip olduğu diğer markalarda güzellik stereotiplerini kışkırtıcı bir şekilde kullanması, yani var olan güzellik kriterlerini yine aynı kozmetik şirketlerinin dayatması. Kendi yarattıkları bu durumun yanlışlığını göstererek danışıklı dövüş yapıldığına inananların sayısı da bir hayli fazla. Bazı yorumcular ise bu kampanyanın genel güzellik algısını ve kalıpları değiştirmeyeceği görüşünde.

Kuşkusuz Dove’un amacı her ticari kurumda olduğu gibi tüketicinin güvenini ve sempatisini kazanmak aynı zamanda satışları arttırmak. Ancak Dove bunu yaparken kolaya kaçmıyor,  diğer markalar gibi klasik güzellik kalıplarını kullanmak yerine farklı bir yol izliyor. Güzellik sektörüne naif ama cesur bir dokunuş yapıyor. Bu sayede farklı ve olumlu bir konumlanma yaratıyor.

Dove güzelliğin görünmekle değil hissetmekle alakalı olduğunu bütün kadınlara gösteriyor.

dove31

dove32

https://www.youtube.com/results?search_query=dove+ger%C3%A7ek+g%C3%BCzellik

Yazarlar:

Ferda Aslan

Elif Gül

Hüseyin Asar

İhsan Selimler

Kaynakça:

http://www.campaigntr.com/2013/04/16/40874/dove-dusundugunuzden-daha-guzelsiniz/

http://sena.beskardes.com/2014/11/15/dove-gercek-guzellik-kampanyasi/

http://www.dove.com.tr/tr/Novedades-y-Tips/Videos/default.aspx

https://tr.instela.com/dove-gercek-guzellik-kampanyasi–48877

http://www.dijitalajanslar.com/dove-gercek-guzellik-kalpten-gelir/

http://www.campaigntr.com/2013/04/16/40874/dove-dusundugunuzden-daha-guzelsiniz/

http://okyanusum.com/haber/doveun-gercek-guzellik-cizimleri/

http://selimtuncer.blogspot.com.tr/2007/04/dove-gzellik-alglamasn-deitirebilecek.html

http://bulentakgul.blogspot.com.tr/2007/08/marka-ynetmek-budur-ite-helal-olsun.html

https://www.uludagsozluk.com/k/ger%C3%A7ek-g%C3%BCzellik-kampanyas%C4%B1/

 

 

 

 

 

 

 

Reklamlar