Etiketler

, , , , , , , , , , , , , , ,

Pazarlama: “İşletme amaçlarına ulaşmayı sağlayacak değişimleri gerçekleştirmek üzere, ihtiyaçları karşılayacak malların, hizmetlerin ve fikirlerin ‘geliştirilmesi’, ‘fiyatlandırılması’, ‘tutundurulması’ ve ‘dağıtılmasına’ ilişkin planlama ve uygulama sürecidir.”

Viral pazarlama ise dijital ortamdaki bir ürünün yine dijital yollarla organik olarak ağızdan ağza yöntemi ile yayılmasıdır. Bir bakıma kullanıcılara reklam olduğunu hissettirmeden yapılan çalışmalardır. Viral pazarlama doğru uygulandığında maliyet, akılda kalıcılık, hızla yayılma, çabuk geri dönüş sağlama gibi avantajları vardır ve bu yüzden markalar için ayrı bir öneme sahiptir. Şüphesiz ki bu konuda en iyi viral çalışmaya imza atmış şirketlerden birisi Amerikan mikser markası Blendtec. Yeni çıkan teknolojik ürünleri blendırlarında un ufak edip Youtube’ta paylaşarak milyonlara ulaştılar. Kampanyanın ne kadar başarılı olduğunun bir diğer kanıtı ise firmanın kampanyadan sonra Amerika’nın en büyük 4. blendır üreticisi olması. Blendect bu başarılı viral uygulamasıyla markası az bilinen ve reklama yatıracak bütçesi çok olmayan şirketler için örnek olmuştur.Kampanyayla ilgili videolara kaynakçada belirtilen linkten ulaşabilirsiniz:

Evet, evet Nokia 3310 bile!

Ülkemizde ise viral pazarlamanın en iyi örneğini bize göre eski erkek arkadaşının kendisini en yakın kız arkadaşıyla aldattığını öğrenince ayrıldığı eski erkek arkadaşıyla arasında özel olan hediyeleri intikam almak için GittiGidiyor’dan satışa çıkaran Fulya’ydı. İlgili kampanya videosu kaynakçada belirtilmiştir.

Viral pazarlamada başarılı olmak, kullanıcıların internette sörf yaparken den geldiği ilginç videolara “Acaba viral mi?” dememesi için bazı püf noktalar var. Bunlardan en çok ortak kabul görülenler;

– Reklamın ana konusunun, karakterlerinin ve hedef kitlesinin iyi belirlenmesi

– Duygulara hitap etmesi

– Fayda sağlaması

– Kullanılacak mecranın iyi seçilmesi

– Dürüstlük (Anlatılan ürün veya hizmetin gerçekte de aynı olması)

Yazarlar:

Berfin Özge Öndoğan

Nida Özcan

Ekrem Tunç

Bora Yanık        

Kaynakça:

İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri Kitabı

https://www.youtube.com/watch?v=lAl28d6tbko

https://www.youtube.com/watch?v=8Sbizs-qAwY

https://www.youtube.com/watch?v=cHJwD8MJ0tE

pazarlamasyon.com

yunusekmeci.com

 

Reklamlar