Etiketler

, , , , , , , , , , , ,

   Sosyal medyanın günümüzde tüm kurum ve kuruluşların halka ulaşabilmede kullandığı en kestirme ve popüler yol olduğu bir gerçek. Bu durumda destekçileri milyonlarla ifade edilebilen spor kulüplerinin de sosyal medyayı etkin kullanması artık bir gereklilik. İlk olarak bu araştırmaya Türkiye’deki spor kulüplerinin Twitter’ı kullanımıyla başlayalım.

   Türkiye’de spor kulüpleri denince akla ilk olarak futbolun dört büyük kulübü, yani Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş ve Trabzonspor geliyor. Sayısal verilere bakacak olursak Twitter’da Galatasaray’ın 6, Fenerbahçe’nin 5 milyonun üzerinde takipçisi var. Bu iki kulübe göre Beşiktaş; 1 milyon 800 binin üzerinde takipçi sayısıyla oldukça geride kalmış gözüküyor. Trabzonspor’un ise 600 bin takipçisi görünmekte. Bu kulüpler aynı zamanda resmi Türkçe sayfalarının yanında İngilizce resmi hesaplara da sahipler. Bu uygulama ile evrensel bir kulüp imajını taşıma amacı güdüyorlar ve başka milletlerden insanların kendi kulüplerini takip etme olanağı sunuyorlar. Bu verilere bakıldığında hedef kitlesi milyonlar olan spor kulüplerimizin en azında Fenerbahçe ve Galatasaray için başka ülkelerdeki kulüplerin takipçi sayılarıyla kıyasladığımızda standart seviyelerde olduklarını görüyoruz. Ancak Beşiktaş ve Trabzonspor kulüpleri için gerçek taraftar kitlelerini Twitter da bir araya getirebilmiş olduğunu söylemek zor.

Bu hesaplarda ne tür paylaşımlar yapılıyor?

   Bu kulüplerin hesaplarına göz attığımızda genellikle sportif şubelerin(futbol, basketbol, kadın basketbol, voleybol vb.) maçlarının önemli anlarının paylaşıldığı göze çarpıyor. Bunun yanı sıra oyuncular ve yönetim kurulu üyelerinin demeç ve röportajları, dergi veya tv yayın saat ve tarihlerinin hatırlatılması, kulüp ile ilgili duyurular gibi şeyler paylaşılıyor. Bu paylaşımlarla kulüp-hedef kitle arasındaki bağın daha şeffaf ve doğrudan sağlanması hedefleniyor ve takipçi sayıları da göz önüne alındığında başarılı bir çalışma olduğunu söyleyebiliriz. Aynı zamanda bu hesapların kullanımı konusunda alanında uzman kişilere iş imkanı oluştuğu için kurum içi istihdam sağlanmış da oluyor.

   Genel olarak bakacak olursak yukarıda bahsi geçen dört büyük kulübün Twitter gibi büyük bir sosyal mecrada Fenerbahçe ve Galatasaray için olumlu ve iyi temsil edildiğini, Beşiktaş ve Trabzonspor için ise geliştirilmeye elverişli resmi hesapları olduğunu söyleyebiliriz. Aynı zamanda bu hesapların kulübün kurumsal kimliğini zenginleştirmede önemli bir rol oynadığını da inkar edemeyiz. Kulüpler bu hesaplarla da hedef kitle için daha sempatik bir imaj oluşturmakla birlikte hedef kitlenin kendisini takibini sağlayarak kulübe sadık kalmasını da sağlamış oluyor. Böylece sosyal medyanın kendilerine sağladıkları avantajları iyi değerlendirdiklerini söyleyebiliriz.

Yazarlar:

Mehmet Ali MERMERTAŞ

Ali SAYGEL

Ece KILIÇLIOĞLU

Sabahnur KAN

Dilan IPAR

Güliz AĞAOĞLU

 

Reklamlar