Etiketler

, , , , , , , , , , ,

 

    Nivea, uzun yıllar içerisinde diğer güzellik ve kişisel bakım markalarına oranla insan ilişkileri konusundaki kampanya ve reklamları ile farkını ortaya koyan bir marka olmuştur. Piyasaya çıkardığı her ürün kategorisinde insanı ön planda tutan sloganları hedef kitle üzerinde olumlu imajını korumaktadır. Yapmış olduğu son kampanyası dâhilinde de bu imajını pekiştirmekte olan marka insani değerlere olan bakış açısının altını çizmiştir. Daha öncede marka konumlandırmasını “Feel Closer” sloganı ile değiştiren Nivea markası yapmış olduğu bu kampanyayla aslında kişilerarası ilişkilere verdiği önemi göstermiştir.

Kampanya reklam incelemesine geçmeden önce markanın önceki çalışmalarından bahsetmek doğru bir adım olacaktır. Üst paragrafta bahsettiğimiz duygusal ve insani ilişkilere önem veren marka konumlandırmasını hedef kitlesini kadınlar ve çocuklar üzerine belirlediği ürün reklamlarında sıklıkla rastlayabiliriz. Özellikle yine 2015 yılında yayınladıkları anneler gününe özel kampanyası olan #AnnemHaklıymıs kampanyası ve reklam videosu izleyenler açısından birçok duygusal ve insani değer ögesine sahiptir. 2015 yılının sonlarına doğru yaptığı sanal gerçeklik kampanyası da markanın yarattığı imajı betimlemiştir.

Günümüzde son zamanlar gelişen teknoloji ile sanal gerçeklik teknolojisi birçok marka tarafından kampanya stratejilerinde kullanılmaya başladı. Topshop, Samsung ve Nıke gibi birçok uluslararası marka sanal gerçeklik teknolojisini reklam kampanyalarında kullanmış ve rakiplerinden ayrılarak fark yaratmayı başarmıştır. Hedef kitledeki etkilerine bakıldığında gerçekten başarılar kampanya süreçleri atlatmış olan bu markalar Nivea markasının bu teknolojiye olan yaklaşımını yakalayamamışlardır.

23 Aralık 2015 itibariyle popüler video kanalı olan youtube.com’da yayınladığı video ile başarılı bir projeye imza atan Nivea markası “Teknoloji harika. Fakat insan dokunuşu daha harika” sloganıyla aslında gelişen teknolojinin bize dost olduğu kadar gerçeklik noktasında bize yardımcı olamayacağını göstermiştir.

Sanal gerçeklik ile nanoteknolojiyi birlikte kullanan marka birbirinden uzak olsalar da iki insanın birbirlerine dokunabileceklerini belirtmişlerdir. Reklam videosunda birbirlerinden uzakta yaşayan anne-oğulu kullanan marka reklamın sonunda şaşırtıcı bir gerçekle asıl mesajını ortaya koymaktadır. Yazımızı bitirmeden önce siz okurlarımıza sormak istedik sevdiklerinize sarılmak mı isterdiniz yoksa sarılıyor gibi hissetmek mi?

Unutmayın “ Teknoloji Harika. Fakat İnsan Dokunuşu Daha Harika”

nivea21

Video:

https://www.youtube.com/watch?v=zPFnKb9qAm8

https://www.youtube.com/watch?v=UFNkd8uGHtw

Yazarlar:

Elif GÜL

Hüseyin ASAR

İhsan SELİMLER

Ferda ASLAN

Kaynakça:

http://www.dijitalajanslar.com/nivea-sanal-gerceklik-projesi-second-skin/

 

 

 

 

Reklamlar