Etiketler

, , , , , , , , , , , , ,

  Günümüze kadar belirli standartlarla akıllara yerleştirilmiş moda ve giyim anlayışını, H&M markası 2016 Sonbahar kreasyonunu tanıttığı reklam filminde yıktı. İncelemeye geçmeden önce kaynakçada belirtilen linkten reklam filmine ulaşabilirsiniz.

  Kadın olmakla özdeşleştirilen “0 beden”, “diyet” ve “feminenlik” tanımları günümüzde artık insanları özellikle de kadınları rahatsız etmektedir ve bunu fark eden H&M “özgürlük” teması ile hareket etmiş.

hm2-1hm2-2   Reklam filminde alışılmışın aksine vücut ölçüleri hiç önemsenmeyen bir model, üç numara saçlarıyla mutlu olan bir kadın, kaslı vücuduyla dikkat çeken bir transseksüel, “istenmeyen tüylerin” aslında sadece “tüy” olduğunu göstermeye çalışan kadınları görüyoruz. Değer yargılarının aslında bize verilen şekilde oluşması gerekmediğini hissedebiliyoruz,.Reklamı izlerken; “Hiçbir şey doğal olmak kadar güzel olamaz ve mutlu hissettiremez” diyoruz.

  Reklamda kullanılan şarkı ise reklama ayrıca güç veriyor. Eski bir Tom Jones şarkısı olan “She’s a Lady”’i ; Lion Babe grubundan dinliyoruz. Klibi güçlendiren etkenlerden biri de kesinlikle bu şarkıdır.Çünkü şarkıda “O bir kadın” , “Bir kadın hakkında konuşuyoruz!” gibi cümleler geçerken bahsettiğimiz modelleri görüyoruz. Ayrıca Lion Babe grubunun solisti Jillian Hervey, reklam için kamera karşısına geçmiş ve sadece  şarkısıyla değil reklamdaki oyunculuğuyla da verilmek istenilen mesaja destek oluyor.

  Genel olarak tüm reklamı izledikten sonra izleyen kişilerin yüzünde bir tebessüm oluşuyor.Burada da aslında normal olan şeylerin bizi mutlu ettiğini hissedebiliyoruz. Belirli kalıplara sığmak zorunda değiliz biz neysek oyuz. H&M , bu “özgürlük” tavrıyla sempatiyi üzerinde toplamış gibi duruyor. Satışları etkiler mi bilinmez ancak bir duruş sergileyen markalar daima bir adım öndedir.

Yazarlar:

Dilan İPAR

Ece KİLİÇLİOĞLU

Güliz AĞAOĞLU

Ali SAYGEL

Sabahnur KAN

Mehmet Ali MERMERTAŞ

Kaynakça:

https://youtu.be/8-RY6fWVrQ0

Reklamlar