Etiketler

, , , , , , , , , , , , , ,

  Bir markanın varlığını sürdürebilmesi için dikkat çekici ve rakiplerinden ayrılan özelliklerinin ön planda olması gerekir.Bu sayede hedeflediği kitleye ulaşabilmesi kolaylaşır ve istediği satış rakamlarına ulaşır.Markalaşmak en başta ciddi anlamda bir yatırım olduğu için yaratıcı stratejiler baulup,yaratıcı halkla ilişkiler çalışmaları yapmak gerekir.Sosyal medyanın da işin içine girmesiyle bir çok marka artan rekabet ortamında etkileyici ve yaratıcı çalışmalara imza atmışlardır.

  Markalar aynı zamanda yüklenmiş değerlerdir.Aslında bir markayı satın aldığımızda paylaştığımız şeyler artar.Bazen ona sempati,fanatiklik,ilgi sadakat,nefret gibi şeyler besleriz.Yani aramızda duygu alışverişi olur.Heineken bunun farkında olup ‘madetoentertain’ sloganıyla yaptığı viral reklam kampanyasını herkesin beğenisine sunmuştur.Erkeklerin futbola olan düşkünlüğünü bilmeyen yoktur ve önemli maçları kaçırmak onlar için küçük ayak parmaklarını sehpaya vurmak gibidir.Ama burda bir etken vardı ki onlar için ikilem yarattı.Kız arkadaşları da aynı gün maçın olduğu saatte klasik müzik konserine gitmek istediler.Hatta okul profesörleri ve patronları bu konseri onlar için zorunlu tuttular.Hal böyle olunca tabi ki klasik müzik konserine gitmek zorunda kaldılar..Ancak konserin ortasında dev ekranda Real Madrid-Ac Milan Şampiyonlar Ligi maçının açılacağını bilmeden.Konser başladıktan 15 dakika sonra günlerdir iple çektikleri maçı izleyemeyen üzgün taraftarlar konserden sıkılmaya başladılar.Daha sonra beklenmeyen bir sürprizle karşılaştılar. Etkinlik SkySport kanalında, spor camiasının ünlü simaları eşliğinde naklen aktarıldı. Taraftarlar maçın ekrana gelmesiyle büyük bir coşku ve sevinç yaşadılar.Aynı zamanda 100 kız arkadaş kurban edildi.

  Tüm bunların eşliğinde Heineken’ın söylemeye çalıştığı şey şuydu;Erkeklerin en kutsal anı arkadaşlarıyla bira içerken futbol izledikleri zamandır.Bu yüzden maçın olduğu gün sahte bir klasik müzik konseri ayarlandı.Heineken’de bu zamanların bazen riske girdiğini bu şekilde göstermeye çalışmıştır.

Peki bu çalışma Heineken’e neler kazandırmış olabilir?

  • 1 buçuk milyon canlı izleyici
  • Ertesi gün yayınlanan haberlerde ulaşılan izleyici sayısı 10 milyon
  • 2 haftada 2 milyon internet sitesi ziyaretçi sayısı
  • Bloglarda,sosyal medya hesaplarında,web sitelerinde yapılan paylaşımlar

  Böyle yaratıcı halkla ilişkiler çalışmalarıyla her gün biraz daha karşılaşmaktayız.Heineken bu viral çalışmasıyla adından uzun bir süre başarılı şekilde söz ettirmeyi başarmıştır.

  Aynı zamanda çok kısa bir süre içinde sosyal ağlarında aracılığıyla adını bir çok kitleye ulaştırmıştır.Gündemle örtüşen bir çalışmaya imza atmaları nedeniyle herkesin ilgisini çekebilmişlerdir.

heinekenen21

İzleyemeyen ve yeniden izlemek isteyenler için;

https://www.youtube.com/watch?v=Qs67YkLzoI4

Yazarlar:

Ahmet Küntay Duyar

Ali Can Görüldü

Bahar Deniz

Gizem Doğan

Derya Eda Özbey

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reklamlar