Etiketler

, , , , , , , , , , , ,

dominos-1

  Küreselleşen dünyamızda işletmeler sadece ürettikleri ürünlerle değil kurum olarak duruşlarıyla, ilkeleriyle, ülkeye verdikleri diğer hizmetlerle ön plana çıkmaya başladıklarını ve bu durumun da kurum imajına çok büyük katkılar yaptıklarını söylemiş, Eti örneğini sizlerle paylaşmıştık.

Bugün ise Domino’s Pizza’nın yapmış olduğu sosyal sorumluluk faaliyetlerini değerlendireceğiz.1960 yılında ABD’de kurulan bu şirket zamanla uluslararası bir pizza tanıtım şirketi haline gelmiştir. Sektöründe her zaman müşteri odaklı ve yeniliğe açık bir marka olmuştur. Ayrıca Domino’s Pizza Türkiye’de pizza sektörüne ‘’Evlere Servis’’ anlayışını getirerek, sektöründe önemli bir yeniliğin öncülüğünü yapmıştır.

Sosyal sorumluluk projelerine baktığımızda;

*DOMİNO’S PİZZA ÇOCUK ESİRGEME KURUMU

  Domino’s Pizza bir yıllık dönemde sosyal sorumluluk projelerinde de yer alarak farklı sivil toplum örgütleri ve çocuk esirgeme kurumlarına pizza dağıtımları gerçekleştirdi. Sosyal sorumluluk aktiviteleri yanında çocukları da düşünen Domino’s Pizza çocuklara kendi pizzalarını yapma fırsatını da vererek onları “Domino’s ‘’Pizza -Maker’’ belgesiyle ödüllendirdi. Ayni zamanda Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin farklı okullarından minik ziyaretçileri de kabul edip, onlara Domino’s Pizza ve üretimi hakkında bilgiler vermeye devam ediyor.

*DOMİNO’S PİZZA’DAN ÇOCUKLARA 60 BİSİKLET

dominos2

  Domino’s Pizza’nın her yıl düzenlenen şirket toplantısı, bu yıl 14- 17 Ocak tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirdi. 650 çalışanın bir araya geldiği şirket toplantısında, yıl sonu değerlendirmesi yapıldı. 2013 hedef ve beklentilerin paylaşıldığı toplantıda, ‘Mahallenizin Pizzacısı’ sosyal sorumluluk projesiyle de Güzelbağ İlköğretim Okulu öğrencilerine sürpriz yapıldı.

Domino’s Pizza çalışanları, parçalar halindeki 60 bisikleti kendi elleriyle birleştirdi. Tamamlanan bisikletler törenle Güzelbağ İlköğretim Okulu 2, 3, 4 ve 5’inci sınıf öğrencilerine hediye edildi. İlköğretim öğrencilerine toplam 60 bisiklet hediye edildi.

*GLORIA JEAN’S COFFEES VE DOMINO’S PİZZA’DAN ENGELSİZ ORTAMLAR

  Lefkoşa’daki Domino’s Pizza mağazası da engelli bir bireyin tek başına yemek yiyebileceği engelsiz mağaza olarak düzenlenmişti. Buna ek olarak görme engelli bireyler için Domino’s Pizza’da Braille alfabesi ile yazılmış menüler hizmete sunuldu. Böylece görme engelli kişiler kimseye ihtiyaç duymaksızın kendi siparişlerini verebilecek ve pizzalarının malzemelerini seçebilecekler. Domino’s Pizza’da ayrıca, yıl boyunca engelli bireylere take-away ve teslimat siparişlerinde yüzde 30 indirim uygulanıyor.

  Domino’s Pizza’nın gerçekleştirmiş olduğu sosyal sorumluluk projelerini incelediğimizde projelerin odağına çocukları yerleştirdiklerini görüyoruz. Bu durum Domino’s Pizza’nın yapmış olduğu projelerinin hedef kitlesiyle uyum içerisinde olduğunu kanıtlar niteliktedir.

   Domino’s Pizza Çocuk Esirgeme Kurumu’nda pizza dağıtımı gerçekleştirmesiyle birlikte hem toplumun hem de çocukların sempatisini kazanmaya çalışmıştır. Bu durumun olumsuz özelliği ise, çocuklara daha küçük yaşta fast food kültürü aşılanmaya çalışılmış olmasıdır.

  Geleceğe yatırım yapmada çocukları öncü olarak gören bu firma, pilot bölge olarak Antalya Güzelbağ İlköğretim Okulu’nu seçmiş ve 2, 3, 4 ve 5’inci sınıf öğrencilerine 60 bisiklet hediye etmiştir. Firma bu davranışı ile çocukları mutlu etmeyi amaçlarken ‘’bisiklet’’ figürü ile de sağlık konusuna vurgu yapması dikkat çekiyor. Bir fast food markası olan Domino’s Pizza’nın yapmış olduğu sosyal sorumluluk projeleri ve firma stratejileri birbirleriyle çelişmektedir.

  Görme engeliler için gerçekleştirdiği proje, kendilerini daha rahat hissedecekleri bir ortam yaratılıp sosyalleşmelerine katkı sağladığı için güzel bir proje olarak karşımıza çıksa da işin derinine indiğimizde aslında bir pazarlama stratejisi olduğunu ve bir anlamda kar amacı güdüp müşteri çekmeye yönelik bir fikri de içerisinde barındırdığını inkar edemeyiz.

  Ayrıca Domino’s Pizza’nın yapmış olduğu sosyal sorumluluk faaliyetleri büyük ve köklü bir firma olduğunu baz aldığımızda projelerin ne kadar yetersiz ve eksik olduğunu gözler önüne sermektedir.

Yazarlar:

Hatice Yasemin ÖZEN

Melek SÖNMEZ

Emel ERBAŞLI

Sedef İŞBECER

Kaynakça:

www.kibrispostasi.com

www.haber7.com

www.kaner.net

Reklamlar