Etiketler

, , , , , , , , , , , , ,

Ülker markalarından Caramio sosyal medyayı oldukça iyi kullanan çikolata markalarından biri, kurumun sosyal medya hesapları bir çok önemli markaya dijital ve kreatif anlamda hizmet veren Plesenta’ya emanet edilmiş durumda.

  Caramio sosyal medya paylaşımlarında uzun zamandır aynı anafikir üzüne odaklanıyor #aşırıiyiyim hastagi ile yapılan paylaşımlarda çikolataya bir karakter yükleniyor, bu karakter üzerinden kurgulanan sosyal medya metinleri her zaman özgüven mesajları taşıyor. Kurumun sosyal medya hesaplarından maksimum 4 gün arayla mutlaka bir paylaşım yapılıyor. Facebook ve Twitter üzerinde yürütülen sosyal medya çalışmalarının ana ayağını Facebook’un oluşturduğu rakamlara bakılırak söylenebilir, kurumun facebook sayfasınında yaklaşık 850.000 beğeni varken Twitter üzerinde ise 35.000 takipçisi olduğu görülüyor.

  Sosyal Medyada’nın en önemli işlevin hadef kitle ile etkileşim kurmak olduğunu düşünürsek, Caramio hesaplarında yapılan doğru bir hareket daha göze çarpıyor. Kurum hesaplarından yapılan duyurularla kullanıcılar #aşırıiyiyim hastagini kullanmaya ve kendi fotoğraflarını ve paylaşımlarını beğenmeye davet ediliyor, bunu yapan kullanıcılar arasından belirlenecek 50 kişinin adresine birer kutu Caramio gönderiliyor. Bu kampaya için ayrıca #kendinibeğenmehareketi diye bir hastag daha oluşturuluyor. Aynı paylaşımlar hem facebook hem de twitter üzerinde kullanılıyor. Maliyeti oldukça düşük sayılabilecek bu kampanyanın her iki mecrada da oldukça yüksek etkileşim rakamlarına ulaşması dikkat çekiyor.

  Instagram, Snapchat gibi mobil odaklı mecralarda ise kurumsal hesapları bulunmamakta bu bir eksiklik olarak nitelendirilebileceği gibi, sosyal medya statratejilerinin bilinçli bir parçası olarak da düşünülebilir, zira tüm mecralarda var olmaya çalışırken aslında hiç birininde tam olarak var olamayan çok fazla kurumsal hesap mevcut, bu noktada hedef kitleye uygun olarak belirlenmiş iki mecrayı etkili kullanıyor olmak çok daha avantajlı görülebilir.

  Son olarak bir sosyal medya stratejisi olarak başlayan #aşırıiyiyim kampanyasının bu günlerde televizyon reklamlarında da kullanılmaya başladığını söylemek de yarar var.

Yazarlar:

Alican Özkeskin

Zeynep Çelik

Ali Akdoğan

Reklamlar