Etiketler

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Günümüz piyasa koşullarında firmaların marka bilinirliğini arttırmak ve pazarda lider olmak için girdikleri kıyasıya rekabete bir takım avantajlar katmak için sosyal sorumluluk projelerine imza attıklarını ya da destekçisi olduklarını biliyoruz. Türkiye’de en çok eğitim ve sağlık alanında ki sosyal sorumluluk projeleri dikkat çekiyor.

Birbirleriyle olan rekabetlerini karşılaştırmalı reklamlar ile dile getiren dönem dönem reklam atışmalarını severek izlediğimiz ve ülkemizin büyük firmalarından olan Turkcell ve Vodafone da birçok sosyal sorumluluk projesine imza atıyor.

TURKCELL KARDELENLER – ÇAĞDAŞ TÜRKİYENİN ÇAĞDAŞ KIZLARI PROJESİ

Zor koşullar altında okumak isteyen kız çocuklarının mücadelesini anlatmak adına Turkcell projesine de gayet yerinde bir isim bulmuş: Kardelenler.2000 yılında başlayan projenin 2007 yılında yaptığı Kardelen Ayşe reklam filmini pek çok kişinin hatırlayacağını düşünüyorum ama hatırlamayanları şöyle alalım: Kardelen Ayşe

Akılda kalıcı reklam müziğiyle projenin okumasına olanak verdiği kızlardan biriyle reklam çekmesiyle yayınlandığı dönem dikkatleri üzerine çekmeyi başarmıştı.

Proje dikkatleri üzerine çekmeyi başardı birçok ünlünün desteğini aldı ve NationalGeographic belgesel haline getirmeye karar verdi. Belgesel ve fotoğraf sergisinin yanında Sezen Aksu’nun Kardelenler albümü ve Ayşe Kulin’in Kardelenler Kitabı sayesinde projeye fon sağlandı ve projenin bilinirliği günden güne arttı.

Proje 16 yılda 100.000’den fazla öğrenciye burs imkânı sağladı.

VODAFONE GELECEĞE İLK ADIM PROJESİ

2005 yılında tel-sim’i satın alan Vodafone sektöre en son giren operatör olarak rekabet ortamına ayak uydurmuştur. Eğitim alının da sosyal sorumluluk projesi olarak okul öncesi eğitimin önemini göz önünde bulundurarak Geleceğe İlk Adım projesini oluşturmuştur. 2007 yalında Milli Eğitim Bakanlığı ve Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV) işbirliğiyle anasınıfları açıyor buradaki öğretmenleri ve velilerin eğitimlerini de önemsiyor.

Projeyle ilgili reklam filmini hatırlamak isteyenler için: İlk Adım

Proje bu 11 yıllık süreçte 81 ilde 573 anasınıfı ile toplam 111.709 kişiye ulaşıldı.

Peki, bu rakip firmaların aynı alandaki sosyal sorumluluk projelerini karşılaştırmak gerekirse neler söyleyebiliriz.

Öncelikle iki firmada vakıflarla iş birliği içerisinde çalışmıştır. Geleceğe ilk adım projesi 7 yıl sonra hayata geçmesine rağmen iki projenin yardım ettiği öğrenci sayısı birbirine yakın.

Projeler kâğıt üstünde benzerlik gösterse de yadsınamaz bir gerçek var ki Kardelenler Projesi kamu nezdinde daha bilindik. Hatta Türkiye’de yapılar sosyal sorumluluk projeleri diye sorulduğunda birçok kişinin sayacağı ilk 5 projeden biridir ve Geleceğe İlk Adım Projesinden farklı olarak Dünya çapında ödüller almıştır.

Peki, bu farklılığı yaratan ne? Aynı sektörden iki şirket aynı alanda kurumsal sosyal sorumluluk çalışması yapıyor fakat birisi nasıl daha çok biliniyor sorusunun basit bir cevabı var aslında ‘tanıtım’. Gerek reklam filmlerinin etkileyiciliğiyle gerek reklam dışında kitap, belgesel, albüm, fotoğraf sergisiyle sürekli kendini hatırlatan ve 16 yıldır devam eden proje dikkatleri üzerine çekiyor ve biliniyor.

Türkiye için önemli bir sorun olan eğitim alanında bu projeleri hayata geçiren ve yıllardır birçok çocuğun öğrenimine katkıda bulunan rakip iki firmayı kutluyor ve sosyal sorumluluk projelerinin devamını diliyoruz.

Yazarlar:

Dilara Abacı

Murat Aydın

Abdullah Sarı

Ahmed Awil Nur

 

