Etiketler

, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2013 yılında Tüketicinin Korunması Kanun Tasarısı’nın onaylanması ile birlikte reklam kampanyalarında rakibin adını kullanmak serbest hale gelmiş ve ülkemizde karşılaştırmalı reklamların önü açılmıştı. 2014 yılında ilk büyük hamle “Hazlı ve Öfkeli” reklamıyla dondurma üreticisi olan Panda’dan gelmiş Panda sektördeki en büyük rakibi olan Algida’yı hedef alan bu reklamıyla büyük ilgi çekmişti.

Base ve Batesmotelpro yapımı reklamında rakiplerini eğlenceli ve esprili bir dille eleştiren Panda, oyunculuğu ve mizah yönüyle öne çıkan Selin Şekerci ve Batesmotelpro ekibiyle çalışmıştı. ”Abartılı vaatlerden uzak, sadece dondurma!” sloganıyla yaza bomba gibi giriş yapan dondurma markası, sektördeki birçok klişeyi eleştiren bir reklama imza atmıştı. Dondurma reklamlarında sık sık kullanılan sesleri, seksi oyuncuları, kullanılan müzik türünü, kampanyalarla abartılı vaatlerde bulunan rakiplerini “Neyin peşindesiniz, reklamın mı dondurmanın mı? Gidin bir panda alın afiyetle yiyin. Çubuktan çıkmayan kodu hiçbir yere göndermeyin. Bu pahalı hediyeleri kazanmak için milyonda bir olan fırsatınızı da tepiverin. Çıksa da vergisini ödeyemezsiniz zaten.” diyerek tiye almıştı. Markanın kampanya yapmaması dezavantaj olmasına rağmen yaptığı reklamla bu yönünü avantaja dönüştürdü.

Panda bu reklam kampanyasıyla Magnum’un yıllardır kullandığı “ Haz Peşindeysen ” sloganına gönderme yaparak tüketiciye “ Neyin peşindesiniz? ”diye soran bir kampanya ismi seçmiştir. Akılda kalıcılığı arttırmak amacıyla Hızlı ve Öfkeli filmini anımsatan “ Hazlı ve Öfkeli “ reklam ismini seçmiş ve aynı zamanda Magnum’un sıkça kullandığı haz duygusuna da atıfta bulunmuştur. Panda, “Çubuktan çıkmayan kodu hiçbir yere göndermeyin. Bu pahalı hediyeleri kazanmak için milyonda bir olan fırsatınızı da tepiverin. Çıksa da vergisini ödeyemezsiniz zaten.” diyerek 0-35 yaş arası lise ve üniversite mezunu, modern, orta sınıfa seslenmiştir. Bu reklamla beraber klasik dondurma reklamı anlayışına karşı mizah ve eleştiri içeren bir reklam stratejisi geliştirmiş ve sosyal medyada büyük yankı uyandırmıştır. Türkiye’nin ilk karşılaştırmalı viral reklamı olarak yayınlanmaya başlanan reklam, hedef kitle tarafından sempatiyle karşılanmış Mediacat Felis ve Turkcell Superonline Sosyal Medya Ödülleri’nde en iyi viral reklam ödülünü almıştır. Fakat buna rağmen pazar payında belirgin bir artış görülmemiştir.

 

Hedef Kitlenin reklama verdiği bazı tepkiler ise şöyle:

Gurur Duydukpanda1

 Yerli Malı Yurdun Malı ❤

panda2

Farklı Bir Bakış Açısıpanda3

Pis Pandapanda4

Doğru Söze Ne Hacetpanda5

Bunlar Hep Amerika’nın Oyunlarıpanda6

Kafalar Karışıkpanda7

 “Hazlı ve Öfkeli” reklam filmini izlemek için buyrun:

https://www.youtube.com/watch?v=-Y7LIuFH5NQ

Yazarlar

Gülcan AYDIN

Aybala AYNUR

Münevver SÖYLEMEZ

Reklamlar